Bio-brandstoffen in de ban?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door Blijfhopen »

@ Mirjam&Manon.
Mirjam&Manon schreef:Want hoe meer voedselproducten er gebruikt worden om voedsel van te maken, hoe minder producten er over blijven om als voedsel te gebruiken, waardoor dus de prijs van voedsel zal stijgen.
Kunnen jullie dit verduidelijken of moet het zijn "...gebruikt worden om brandstof van te maken ..."
Gerard de Jonge
GdeJ denkt met u mee.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door nck »

Los eerst maar eens het probleem op van bacteriegroei in de brandstof op zodat je niet bij iedere levering van 3000 liter diesel er een portie biocide (gif) in hoeft te mikken. doe je dit niet kun je om de klip klap de brandstofsystemen van stationaire machines grondig reinigen met als risico dat het plotselinge dichtslaan van de filters deze vernielen en ik die drek in de brandstofpomp terugvind.
Ik zie met angst en beven de verplichting van 8% bijmenging tegemoet.
Er zou op zijn minst een vrijstelling moeten gelden voor bijmengen van biodiesel voor stationaire machines.
Dit is een regelrechte ramp aan het worden.
In het transport is hier niet zoveel hinder van omdat de doorloopsnelheid hoog is maar juist bij machines die 2-3 weken onbemand moeten kunnen draaien met 1000 liter diesel in de tank is het een regelrechte ramp.
Uitval is 1 maar wie vergoed ons een aan gort gedraaide brandstofpomp van 3000 euro's?

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door account verwijderd »

@Mirjam & Mannon,

Willen jullie ook op de a.s. forumdag komen, het liefst samen natuurlijk?
Je leert er o.a. hoe je op een houtkachel moet koken. :D

Een paar vrouwen aan het roer kan wonderen doen, meestal koken vrouwen beter dan mannen toch?
En liefde gaat door de maag.... :oops:
Verwijderd
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door Dutch John »

michel schreef: Je leert er o.a. hoe je op een houtkachel moet koken. :D
Hey, wannabee-cassanova, jaag ze nou niet weg. Ik was net blij dat een paar dames mee willen discussiëren....

Ik sluit mij aan bij G, Tim en Pellet. Algenbrandstof laat zich niet opschalen naar huidige verbruikscijfers. De echte oplossing is gewoon minder verbruiken. En valse hoop voorwenden is geen stimulans tot minder consumptie. Wij mensen hebben de nare eigenschap om op voorhand te feesten en worden pas wakker nadat we in dronken euforie tegen een muur zijn gelopen, waarin we dachten een deur te vinden.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door pelletpower »

Nu heb je eindelijk eens geen gelijk. Hoe groot ook de kater van een feestje, er is altijd weer een fris biertje om dat weg te spoelen. Misschien gaat dat met energie ook wel zo. Althans een hoop mensen in mijn directe omgeving geloven dat
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door kockie »

Dat denk ik ook. Over 30 jaar is kernfusie operationeel, we hoeven dus alleen maar af te wachten. (dat zeiden ze 30 jaar geleden geloof ik ook al)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door Tim »

Ha,

En dan maken we van kWh: nikkel, lithium, plaatstaal voor rijblikken, pesticiden, accus...

Ow, dat gaat niet?

Tim :roll:
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door pelletpower »

Gisteren m'n dochtertje Dodewaard laten zien waar papa stage heeft gelopen. Nu een plek die tot het einde der tijden vervuild is.....Doe mij nog maar een biertje!
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door frans »

Ik haal soms de 20 kmh al met "hondaandrijving."
Geef toe alleen als er een andere hond in de verte voor me loopt. :lol:
Tis niet co2 neutraal maar wel behoorlijk biologisch.
Bijlagen
IMG_5022_1.JPG
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door Tim »

Hahhaha,

Die Duitser wil je gewoon van de fiets afrukken :mrgreen:

Tim
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door kockie »

frans schreef:Tis niet co2 neutraal maar wel behoorlijk biologisch.
En in overtreding:
hondenbesluit schreef:Artikel I

Van het verbod, bedoeld in artikel 36, eerste lid van de gezondheids- en welzijnswet voor dieren wordt vrijstelling verleend voor zover het betreft het gebruik van honden als trekkracht, bedoeld in artikel 36, tweede lid, onder d. in verband met de uitoefening van de sledehondensport, mits bij de honden geen pijn of letsel wordt veroorzaakt en de gezondheid of het welzijn van de honden niet wordt benadeeld.

Het eerste lid is slechts van toepassing op gebruik van honden behorend tot de volgende rassen:

* Alaskan Malamute
* Eskimohond
* Groenlandse hond
* Samojeed
* Siberian Husky
Misschien moet je je hond gewoon "Samojeed" noemen ;)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door frans »

kockie schreef: Het eerste lid is slechts van toepassing op gebruik van honden behorend tot de volgende rassen:

* Alaskan Malamute
* Eskimohond
* Groenlandse hond
* Samojeed
* Siberian Husky

Misschien moet je je hond gewoon "Samojeed" noemen ;)
Het kost me al heel wat moeite om de dikkop uit te leggen dat "rustig" betekend , rustig :?
Nu moet ik hem dan ook nog leren om een eventuele smurf in ABN uit te leggen dat hij een slede hond in training is...... :lol:
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Mees*
Berichten: 287
Lid geworden op: 20 jan 2011, 14:57

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door Mees* »

Misschien is het niet onverstandig zo'n beugel ter hoogte van je achteras te monteren. Wij hebben er ook een en onze oud-duitser wil er soms fors vandoor, met één hand aan het stuur; geen enkel probleem. Zo los in de hand heb ik door de tijd heen al verschillende malen gezien dat een fiets ook plotseling 90 graden naar rechts kan, de fietser niet :wink:
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door frans »

Mees* schreef:Misschien is het niet onverstandig zo'n beugel ter hoogte van je achteras te monteren. Wij hebben er ook een en onze oud-duitser wil er soms fors vandoor, met één hand aan het stuur; geen enkel probleem. Zo los in de hand heb ik door de tijd heen al verschillende malen gezien dat een fiets ook plotseling 90 graden naar rechts kan, de fietser niet :wink:
Kan je eens een foto van de beugel aan de fiets maken en die plaatsen?
Is die makkelijk er af te halen bij opbergen van de fiets?
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Bio-brandstoffen in de ban?

Bericht door gerard »

Tim schreef:Die Duitser wil je gewoon van de fiets afrukken
@Frans, is het niet een Belg uit Mechelen die hier aan het trekken is? Overigens zie ik dat je tegenwoordig ook over een nette jas en dito fiets beschikt, en daarnaast tevens een mooie lange korte broek gevonden hebt....
groet,
Gerard
Plaats reactie