To BRexit or not to BRexit

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door OBL-Rien »

dormos schreef:Rien,

Als je dit onderwerp nog eens terug leest, ben je dan trots op de ravage die je hebt aangericht? Is je gelijk het waard geweest?

Groet,

Hans
Geen idee waar je het over hebt.
Ik zie A) geen ravage
en B) als je denkt dat dit over gelijk hebben gaat dan heb je de plank volledig misgeslagen (je staat zelfs in de verkeerde schuur, lol!)
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door dormos »

Ravage:
1 waardevolle moderator weg, een andere ligt nu overhoop met een waardevol forumlid, en dat alleen voor dat NAP principe van jou.
Volgens mij is dit een ECOLOGIE forum en geen filosofie forum. Discussies over levensvisies die een link hebben met ecologie lijken me hier op z'n plaats, jouw NAP geneuzel heeft daar niets mee te maken.
Ik zou zeggen: slotje op deze discussie, voordat er meer slachtoffers vallen vanwege een non-onderwerp. Zullen we het weer over kachels, zonnepanelen, bijen en consuminderen gaan hebben?

Groet,

Hans
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door OBL-Rien »

dormos schreef:Ravage:
1 waardevolle moderator weg, een andere ligt nu overhoop met een waardevol forumlid, en dat alleen voor dat NAP principe van jou.
Nee hoor, dit zei de moderator die wegging:
Ik ben van mening dat er de laatste tijd niet integer wordt gehandeld en gemodereerd op dit forum. Dat is vaak niet direct zichtbaar. Deze mening wordt niet gedeeld door de forumleiding. Dat is voor mij reden geweest om het moderatorschap neer te leggen.
Dit heeft dus niets met het NAP te maken.

"overhoop liggen" met iemand is overigens op zich niet goed of slecht. Ik denk dat iedereen hier wel overhoop zou liggen met willekeurig welke misdadiger dan ook. Dat jij dat forumlid waardevol vindt zegt meer over jou dan het forumlid.

En natuurlijk is het NAP niet "van mij". Een stelling kan nooit "van iemand" zijn.

dormos schreef:Volgens mij is dit een ECOLOGIE forum en geen filosofie forum. Discussies over levensvisies die een link hebben met ecologie lijken me hier op z'n plaats, jouw NAP geneuzel heeft daar niets mee te maken.
Ik zou zeggen: slotje op deze discussie, voordat er meer slachtoffers vallen vanwege een non-onderwerp. Zullen we het weer over kachels, zonnepanelen, bijen en consuminderen gaan hebben?
Kijk nog eens door dit draadje, ik heb geantwoord op vragen.
Wanneer er verkeerde interpretaties waren heb ik geprobeerd die te corrigeren zoals je dat van iemand mag verwachten die eerlijk probeert te discuteren.
Wanneer er beledigingen kwamen begonnen die nooit bij mij.

Wel ben ik benieuwd waarom je nu om een slotje vraagt terwijl jij diegene bent die de (ingeslapen) discussie wilde herstarten?
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door dormos »

Leuk geprobeerd, ik ga niet happen. Wees vooral heel blij met jezelf en je NAP.

Groet,

Hans
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door OBL-Rien »

dormos schreef:Leuk geprobeerd, ik ga niet happen. Wees vooral heel blij met jezelf en je NAP.

Groet,

Hans
Als je een duidelijke rationele reden gehad zou hebben zou je geen problemen hebben met mijn vraag.
Nu lijkt het er op dat je enkele een paar emotie punten wilde scoren ten koste van mij.
Dat is jammer.

Discussies zouden eerlijk moeten zijn.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door deleted »

OBL-Rien schreef:Discussies zouden eerlijk moeten zijn.
Deze klacht werd al eerder behandeld.
Dit was het voorschrift:
Pietje schreef:"ALS je DIT vervelend vindt, waarom ga je DAN DIT lezen en er zelfs op DIT reageren?".
Dit was de diepere uitleg:
Even iets over "aandacht". "Aandacht" is je focus (van bewustzijn). Je aandacht wordt constant opgedeeld, bijv. door signalen van je zintuigen, wat je voelt, wat je denkt/vindt etc.. Vaak tegelijkertijd, waardoor je je aandacht splitst. "in gedachten verzonken" betekent bijvooreeld dat je zo veel aandacht aan je gedachten besteed, dat er voor de rest niet veel overblijft. Terwijl iemand die ergens helemaal in opgaat juist alle aandacht richt op iets van zijn/haar keuze. Het goed kunnen sturen van je aandacht naar datgene waar je ook echt je aandacht aan wil richten, is iets dat iedereen kan oefen, en het verhoogt je bewustzijn. Want je zal je steeds bewust moeten zijn van waar je aandacht door afgeleid wordt, loslaten, terughalen etc.
Dus... waarom gaat jouw aandacht (OBL-Rien i.d.g.) naar iets dat je niet wilt? Waarom geef je je aandacht aan iets waarvan je schrijft dat je er geen aandacht aan wilt geven? Simpel; omdat er iets is in deze draad dat stiekum toch interesse wekt. En wat dat is, dat kan je alleen zelf onderzoeken. En misschien zal dat je kijk op deze materie wel veranderen. Of niet ;-) Maar in elk geval interessant waar de discrepantie vandaan komt.
Als je het daar nu niet meer mee eens bent, dan hernemen we het vanaf daar.

G
Laatst gewijzigd door deleted op 20 jul 2016, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door JantjeV8 »

Discussies horen ergens over te gaan..
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door deleted »

JantjeV8 schreef:Discussies horen ergens over te gaan..
Dat was inderdaad het punt. En blijkbaar komen we ook tot diezelfde conclusie zonder dat we elkaar daarvoor met de wierrookpot moeten bezwaaien, of op de koffie uitnodigen, biertje ?, kampvuurtje?, privémailtje ... (allemaal van die 'lokale' praktijken die we op wat grotere schaal in Europa, Verweggistan als 'lobbyen' zouden bestempelen, foei toch zo discussies op punten proberen te winnen ipv argumenten...)

Hernemen we datzelfde punt ook nog maar eens:
Gandalf schreef:Dus om het nog eens samen te vatten: lezen en reageren omdat het me interesseert, ergeren (vervelend vinden) omdat je rechten op vrije meningsuiting constant geschonden worden door een propagandamolen die niet inhoudelijk reageert en een (stuk) forumleiding die dat prima vindt.
Of om het met Van Bendegem's woorden te zeggen:
Citaat:
een niet-onderbouwde opinie als een mening verkondigen suggereert aan de ene kant dat er een discussie mogelijk moet zijn, maar het gebrek aan onderbouwing laat dit uitgerekend niet toe en dus wordt het een autoriteitskwestie. Wat de vrijheid voor de ander meteen doet verdwijnen. Wat men vergeet is dat het uiten van een mening ook een engagement met zich meebrengt, namelijk dat men bereid is om de mening te verdedigen, wat betekent dat men bereid is om de bewijslast te dragen. “Ik sta achter mijn woorden” betekent dat men zich wil blootgeven en niet dat men zich erachter verstopt.
Intussen heb ik het testje al afgelegd dat mijn antwoordwaardigheid hierop ging bepalen. De uitslag laat nog wat op zich wachten. Heb jij het testje al afgelegd ?

G
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door Erikvr »

sommige propagandamolens blijven doordraaien, gewoon niet teveel ingooien.
groet,
Erik
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door deleted »

Erikvr schreef:sommige propagandamolens blijven doordraaien, gewoon niet teveel ingooien.
Dat lijkt me niet.
Zwijgen om geen koren op de propagandamolen te gooien is eigenlijk zelfcensuur en daar pas ik voor.
Ik neem het overigens ook de molen zelf niet kwalijk dat hij draait (dat is hun aard), maar wel de afgevaardigde beheerders dat ze liever de andere kant op kijken, of erger nog dat het doordraaien nog wat gestimuleerd en aangemoedigd wordt omdat het toevallig koren op de eigen molen is.

G
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door Erikvr »

reageren is een keuze en de beheerders vragen om de molen te stoppen is ook een vorm van censuur.
groet,
Erik
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door deleted »

Erikvr schreef:reageren is een keuze en de beheerders vragen om de molen te stoppen is ook een vorm van censuur.

Ik vraag niet dat er stellingen of opinies 'gestopt' of 'gecensureerd' worden. Geen enkele trouwens.
Het gaat me over de manier waarop ze gebracht worden, onderbouwd worden.
De 'vrijheid van mening' bewaken wil niet zeggen dat er gecensureerd moet worden, wel dat er moet gewaakt worden over IEDERS vrijheid van mening. Een formele, kwalitatieve bewaking dus, geen inhoudelijke. (citaat Van Bendegem)



G
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door Erikvr »

Goh, weer een citaat..
Dus er moet een kwaliteitspolitie komen..
groet,
Erik
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door deleted »

Erikvr schreef:Goh, weer een citaat..
Dus er moet een kwaliteitspolitie komen..
Goh, weet ik niet.
Is de vraag dan niet eerder of de bestaande kwaliteitspolitie niet beter helemaal kan afgeschaft worden als je hem nog niet opgemerkt had ?
Of wat zou daar dan de functie van zijn misschien ?

G
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: To BRexit or not to BRexit

Bericht door Erikvr »

Tja, het wordt op een forum heel moeilijk om te gaan controleren op al dan niet kwalitatief onderbouwde reacties. Misschien ken je een aantal fora die daar succesvol in zijn? Daarnaast is de moderator een vrijwilliger die de boel een beetje binnen de perken probeert te houden.
Er staan altijd leuke en minder leuke dingen op een forum, but that's life.
Zodra forumleden met principes en citaten gaan gooien zie je wel vaker een grotere kans op ongeregeldheden. Dat komt omdat daardoor de discussie wordt bemoeillijkt. Het is lastig praten als iemand bv tijdens een gesprek allerlei hyperlinks gaat lopen roepen.
groet,
Erik
Plaats reactie