Boompje groot, plantertje dood

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
AndreasFirewolf
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 okt 2011, 16:50
Locatie: Oldambt (prov. Groningen)
Contacteer:

Re: Boompje groot, plantertje dood

Bericht door AndreasFirewolf »

mro schreef:Wat ik me afvraag:

Is er een verband tussen klimaatverandering en terreuraanslagen, vluchtelingen, politieke verharding,...?
Neen.

Er lijkt mij een verband tussen ongelijke verdeling van de rijkdom en terreuraanslagen en politieke verharding.

Tussen 1948 en 1973 steeg de productiviteit en de lonen voor de gewone mensen stegen mee. De mensen voelden zich goed en er was empathie en de bereidheid om mensen te helpen die het minder hadden. Vanaf 1973 is de productiviteit doorgestegen, maar de lonen zijn bevroren. De mensen voelden zich steeds minder gewaardeerd en verharding van de samenleving was het resultaat.
Zie: Why the Gap Between Worker Pay and Productivity Is So Problematic. http://www.theatlantic.com/business/arc ... ic/385931/

De rijken zijn nu zo rijk, dat ze hun geld niet meer tegen hoge rente kunnen uitlenen. Nog even en ze moeten kosten betalen aan de mensen, die het voor hun willen bewaren: Negatieve rente.

In veel derde wereldlanden is de armoede schrijnend. Vaak zijn er veel jonge mannen zonder kans op baan of een vrouw. Deze worden gewelddadig. Vandaar de terreur.

Vroeger konden we deze problemen oplossen met een wereldoorlog. Nu we atoomwapens hebben, is dat geen optie meer. Wat nu ????

Oplossing is heel simpel: Herverdeling van de rijkdom.

Stel je eens voor:
Vanaf nu kopen we alleen nog bij bedrijven, waarvan de hoogste verdiener maximaal 20 keer het laagste loon in dat bedrijf krijgt.
Is het minimum uurloon in een bedrijf 10 euro, dan is het maximum uurloon 200 euro.
Dan stijgt de welvaart van de onderklasse en krijgen we weer een positieve flow.

Cirkels van Licht en Liefde
Een tweede mogelijkheid is het vormen van Cirkels van Licht en Liefde.
Ons lichaam heeft acupuntuur punten en meridianen, waarlangs de energie zich kan verplaatsen.
Als we op aarde cirkels van licht en liefde vormen als acupunctuurpunten
en de cirkels verbinden zich langs meridianen,
dan kunnen we de aarde voorzien van positieve energie.
Zie: http://www.circleoflightandlove.com/nl/index.php?pi=944

Om een cirkel van licht en liefde te vormen doe je het volgende:
Zoek een paar gelijkgestemde mensen in je omgeving.
Kom regelmatig bij elkaar: eens per week, eens per maand, dagelijks, wat je wilt en kunt.
Vorm een cirkel en mediteer op licht en liefde.
Stimuleer elkaar om het goede te doen. Wat goed is bepaal je zelf.

Als alle mensen zichzelf verbeteren, verbetert de hele wereld
We hoeven niet aan de wereld te werken. Als we aan onszelf werken, komt alles goed.
Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.
http://www.andreas333.com
Plaats reactie