Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door kockie »

http://www.nu.nl/gadgets/4219697/arnhem ... ussen.html

Hoeveel onzin kun je in 1 bericht kwijt... Bussen die overdag stroom opwekken die je dan 's avonds weer kunt gebruiken
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
JantjeV8
Berichten: 4035
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door JantjeV8 »

Daar zit inderdaad wel voor een paar kWh aan onzin in.
Rob van Rotterdam
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 aug 2015, 09:26

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door Rob van Rotterdam »

Als ik de tekst op nu.nl goed lees, dan begrijp ik dat het gemeentelijk openbaar vervoer individueel autogebruik gaat stimuleren door het van energie te voorzien. De wereld op zijn kop.
rob
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door OBL-Rien »

Ongelofelijk...

Ik kan begrijpen dat er wel ergens een "bestuurder" te vinden is die denkt dat dit een goed idee is. Maar er werken toch best wel een aantal ingenieurs aan dit project. Komt er dan geen van hun op het idee om te zeggen "Jongens wat voor onzin vragen ze hier nu?"
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Brutus Groenus
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 nov 2015, 14:01
Locatie: Oost-Groningen

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door Brutus Groenus »

Is het niet een beter idee om de opgewekte energie weer door dezelfde bus te hergebruiken?
Die techniek zit toch ook al lang in de hedendaagse elektrische wagen?
- Word geen slaaf van je bezit -
JantjeV8
Berichten: 4035
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door JantjeV8 »

Zo zal het ook wel zijn, maar dat staat niet zo mooi te blinken in het plaatselijk krantje wat het domme gepeupel :wink: wijs gemaakt moet worden.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door Krelis »

OBL-Rien schreef:Ongelofelijk...

Ik kan begrijpen dat er wel ergens een "bestuurder" te vinden is die denkt dat dit een goed idee is. Maar er werken toch best wel een aantal ingenieurs aan dit project. Komt er dan geen van hun op het idee om te zeggen "Jongens wat voor onzin vragen ze hier nu?"
werk is werk hè. Die mensen hebben ws ook een hypotheek. Soms zijn zaken simpel.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door Krelis »

JantjeV8 schreef:Zo zal het ook wel zijn, maar dat staat niet zo mooi te blinken in het plaatselijk krantje wat het domme gepeupel :wink: wijs gemaakt moet worden.
en datzelfde domme gepeupel stemt ook weer eens tegen 'Oekraïne ja' :roll:
dormos
Berichten: 987
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door dormos »

En wat is daar dan dom aan?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door kockie »

En wat heeft dat hier mee te maken?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door benthuis »

Net zo'n mooi verhaal als de reclame waarin in de auto voor 2 weken huislijke energie wordt opgeslagen!
Dan is het geen auto, maar een batterij op wielen.
En ook nog gelogen over de capaciteit!

Ik kan daar boos van worden. Duimzuigen, afleiden, beliegen zodat het eigenlijke gewoon zonder verandering door kan hobbelen.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Wouter Gillis
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 dec 2008, 14:54
Locatie: Zaventem

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door Wouter Gillis »

Men is wel in zekere zin eerlijk door het artikel onder de rubriek "gadget" te zetten, dat is het dan ook.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door Dutch John »

Als "eerlijk" zich achter kleine lettertjes verschuilen moet, dan kun je je ernstig zorgen maken over de moraliteit van de schrijver.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Wouter Gillis
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 dec 2008, 14:54
Locatie: Zaventem

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door Wouter Gillis »

Dag John,

ernstig zorgen maken of tenminste kritisch zijn over moraliteit van schrijvers moeten we misschien standaard doen?
Maar akkoord, zodra het in "de krant" verschijnt, heeft "men" sneller de indruk dat het gaat over "waarheid". Ikzelf kan daar ook nog sterk in groeien, maar ik vind het een lastige evenwichtsoefening. Je kan dermate kritisch zijn dat je niets meer gelooft tenzij je het met de eigen ogen vaststelt, en dan nog zit je met gekleurde perceptie. (ik heb het dan niet over artikels over trolleybussen).

groet
Wouter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door Dutch John »

Daarom lees ik zo goed als geen kranten, maar wel boeken. Natuurlijk zijn er onder de boekenschrijvers ook fantasten, maar over het algemeen proef je uit recensies wel hoe serieus een schrijver is. Kranten en nieuwssites beschouw ik als over het algemeen oppervlakkig, sensatiebelust en propaganda. Niet ter lering, maar ter vermaak. Alleen propaganda (voor zover je het eruit kunt filteren, maar daar zijn boeken weer nuttig) leert je welke kant je niet uit moet.

Verder zal ik niet ontkennen dat van een zekere mate van confirmatie bias altijd sprake is. Maar dat is naar mijn ervaring altijd tijdelijk. Uiteindelijk winnen intuïtie, gezond verstand en eigen ervaringen het toch: voortschrijdend inzicht. Een zig-zag koers, waarbij de uitslagen met het verstrijken van de tijd steeds kleiner worden en de richting steeds duidelijker. En dan ga je dood.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie