Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door Joepie »

Ik snap niet veel van dit persbericht. Op zich goed dat de kinetische energie bij het remmen wordt teruggewonnen. Dat doen hybride auto's ook. In het geval van die bussen wordt de herwonnen energie in de vorm van elektriciteit teruggegeven aan het net, maar er is toch nooit sprake van een overschot? Overall verbruiken die bussen meer dan dat ze zullen opwekken. Verderop staat dan weer te lezen dat de trolleybussen helemaal geen trolley meer worden, omdat ze los van het net gaan rijden. Ik denk dat de journalist zich niet zo goed heeft laten informeren.......
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door kockie »

Ik denk dat ik weet hoe het zit. De bus heeft 2 sets met accu's. 1 set volle en 1 set lege. De motor wordt van stroom voorzien door de volle set en de remenergie wordt opgeslagen in de lege. Als dan na de hele dag rijden de bus weer in het stopcontact geprikt wordt, wordt de set rijaccu's weer geladen en gaat de set remaccu's de door het remmen opgevangen stroom weer terugleveren aan het net! Wat een ingenieuze uitvinding!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door JantjeV8 »

Juist Kockiestoteles, en we noemen dat de wet van pingpongende energie. :lol:
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door Erikvr »

Dat zouden ze ook met elektrische fietsen moeten doen! En nog een extra dynamo erop zetten om het rendement te verhogen, :fff
groet,
Erik
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door mro »

Zo'n tekeningetjes maakte ik toen ik 8 jaar was: een batterij in de voorkant van de auto(motor) en 1 in de achterkant(dynamo), als de voorste leeg was moest je stoppen, de batterijen omwisselen en je kon weer verder...
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door kockie »

Dan kun je zien hoever je je tijd vooruit was. Met je concept had je een hoop geld kunnen verdienen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Hoe groen kun je wassen? (figuurlijk)

Bericht door OBL-Rien »

Wat denk je van deze:

http://www.treehugger.com/solar-technol ... ccess.html

Now it has been in operation for a full year, and the developers are calling it a huge success. The $ 3.7 million project has generated 9,800 kWh, which at $0.20 per kWh is worth a whopping $1,960! That's a 0.0057 percent return on investment!

Btw, dit is ook een Nederlands project.... Oh the stupidity.... it hurts...
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Plaats reactie