Voorspellingen voor 2016?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door mro »

Brutus Groenus
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 nov 2015, 14:01
Locatie: Oost-Groningen

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door Brutus Groenus »

rooskleurig?
- Word geen slaaf van je bezit -
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door Pietje »

De posts over aflossen hypotheek zijn gesplitst naar: http://ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=2&t=5498
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door mro »

Wat betreft de olieprijs.

Mogelijk gaan er binnenkort een hoop bedrijven failliet en kopen de bedrijven met de meeste reserves de middenmoters op. En dan begint de boel weer helemaal opnieuw met nieuwe recordprijzen door te weinige aanbod en te weinig spelers. En dan kunnen de beurzen weer zuchten dat het slecht gaat met de aandelen omdat de olieprijs te hoog is...

Of zouden overheden dan beginnen met oliebedrijven recht houden? Dat zouden ze toch niet durven zeker?
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door OBL-Rien »

mro schreef:Of zouden overheden dan beginnen met oliebedrijven recht houden? Dat zouden ze toch niet durven zeker?
LOL!

Oliebedrijven zullen de laatste overlevende molochs zijn denk ik zo...
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door Ruuben »

Ruuben schreef: Dienstplicht komt weer in beeld
http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/97200 ... or-vrouwen
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door Tim »

Whahahahahahaaaa,

Blijft dan nu de man symbolisch achter?

Tim
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door mro »

Je als politicus met symbolische zaken bezighouden. Hoeveel gemakzucht kan je jezelf permiteren?
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door Ruuben »

Dit is de geesten rijp maken. Organisatie weer optuigen. Startblokken.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door Dutch John »

Mee eens. 2016 lijkt een interessant jaar te worden. Past het oprakelen van de dienstplicht prima bij. Maar vrouwen? Zouden we te weinig kanonnenvoer hebben? Of is het een truc? Zo van: "Als we vertellen dat de dienstplicht weer ingevoerd wordt, dan staat het land op kop. Weet je wat, laten we de vrouwen eraan toevoegen, dan kunnen ze daarover zeuren en intussen rijpen de geesten voor waar het eigenlijk om gaat: herinvoering van de dienstplicht, omdat het nodig gaat zijn." Misschien sla ik de plank mis en zijn vrouwelijke militairen gewenst op straat, omdat vrouwen nu eenmaal een kalmerend effect hebben op een wanhopige, plunderende bevolking. Kuch.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door mro »

Ik denk eerder dat jullie de nationale politici overschatten op gebied van visie.

Lijkt mij persoonlijk dat zo'n gevoelig onderwerp snel doorgeschoven wordt naar europees niveau om er vanaf te zijn. En als er dan toch maatregelen in die richting zouden worden genomen dan zullen ze eerder kijken naar privé-bedrijven denk ik.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Voorspellingen voor 2016?

Bericht door Pietje »

mro schreef:Ik denk eerder dat jullie de nationale politici overschatten op gebied van visie.
Nee, precies. Politici zijn gewend te doen wat de elite / lobbiesten hun influisteren.

Ik vermoed niet dat dit leger bedoeld is voor de tijd dat er instortings-perikelen spelen. Eerder omdat er een grotere oorlog ophanden is...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie