Dubbele agenda

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Dubbele agenda

Bericht door nck »

http://www.duurzaamnieuws.nl/eu-blokkee ... n-om-ttip/


En dan lees je vanavond onder andere het volgende in de kranten.

"Belangrijkste punten in het verdrag zijn: het beperken van de opwarming van de aarde tot maximaal 2 graden, met 1,5 graad als streefwaarde."
Alsof je aan een thermostaatknop kunt draaien.

" het fors verminderen van de uitstoot van broeikasgassen "
Met bovenstaand bericht lijkt mij dat hoogst twijfelachtig.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Dubbele agenda

Bericht door Ruuben »

subsidie graag :D

... of zouden ze je slimme meter kunnen afknijpen op afstand
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Dubbele agenda

Bericht door kockie »

Beetje geval ditte:

Afbeelding

en morgen allemaal weer in het (privé) vliegtuig naar huis....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Dubbele agenda

Bericht door Dutch John »

Dalende EROEI is de moordenaar van de economie en daarmee de redder van klimaat en milieu. Veel moeilijker is het niet.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Dubbele agenda

Bericht door nck »

We zullen zien welke maatregelen er als gevolg van dit akkoord over ons uitgestort zullen worden.
Het zal er wel weer op neer komen dat dit in de vorm van diverse heffingen en toeslagen zal gebeuren, met name voor de gewone man/vrouw.
Reden te meer om zoveel mogelijk afscheid te nemen van de reguliere energie-voorziening.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
JantjeV8
Berichten: 4035
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Dubbele agenda

Bericht door JantjeV8 »

Vanaf januari a.s. wordt die Tesla Powerpack via Enexis verkocht....... Daar gaan we weer, afhankelijkheid.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Dubbele agenda

Bericht door Dutch John »

Afhankelijkheid van Enexis? Of van Tesla? Ik zal het verklappen: het is hetzelfde, namelijk afhankelijkheid van je eigen consumptie. Ik denk dat het naïef optimisme is om te verwachten dat we dit welvaartsniveau kunnen vasthouden, alleen door het plaatsen van meer zonnepanelen en windturbines en dezelfde hoeveelheid wegwerptroep te blijven maken, maar dan van bioplastic. Dit is althans de teneur van de pratende hoofden in de MSM. Alleen de optimistische maakbaarheid en daarmee de halve waarheid brengen. Makkelijk scoren. Vooral niet spreken met realistische getallen over opschaalbaarheid, continuïteit en haalbaarheid.


Afbeelding

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Dubbele agenda

Bericht door OBL-Rien »

De grap is natuurlijk dat je alleen dan minder CO2 uitstoot als je minder economische activiteit hebt.
En zodra dat gebeurt roepen ze allemaal om het hardst dat de economie gestimuleerd moet worden.

Belasten verlaagt geen uitstoot, het verplaatst alleen de uitstoot.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3509
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Dubbele agenda

Bericht door Pietje »

Precies. Elke maatregel die echt zorgt voor een grote vermindering van fossiel energieverbruik is rechtstreeks bijzonder schadelijk voor de economie. Vandaar dat je van een overheid die nog steeds inzet op groei niet veel verandering hoeft te verwachten. In daden althans.
We moeten het dus gewoon zelf doen! Niet om de aarde te redden, maar om onszelf te redden. Verzet je zeilen (mooie analogie, DJ!), en vaar zelf een andere koers, die langer vol te houden is. Hoe meer mensen van koers veranderen, hoe zeer veel meer mensen je aan het denken zet.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Dubbele agenda

Bericht door Ernest Dubois »

En dan komt een verkiezing en wordt je wakker. Oh wat waait het zo hard hier.
Werken, das leuk.
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Dubbele agenda

Bericht door mro »

Ik heb de indruk dat men vooral een overeenkomst gesloten heeft met de hele grote investeerders om (nog meer) belastingsgeld naar hen te transfereren.

Dan kan de overheid zeggen dat ze massa's geld geïnvesteerd hebben. Binnen pakweg 10j zullen ze dan zien dat het allemaal niet veel geholpen heeft maar ondertussen is de hold-up wel gebeurd.
Brutus Groenus
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 nov 2015, 14:01
Locatie: Oost-Groningen

Re: Dubbele agenda

Bericht door Brutus Groenus »

Tenzij er nu een enorme krimp komt in de wereldbevolking acht ik de kans onaannemelijk klein dat het klimaat en milieu zoals het nu is nog te redden is.

Maar ach, wanneer we alle grondstoffen van deze aarde hebben uitgeput en het klimaat onherstelbaar is beschadigd komt er een naar mijn idee toch een massa sterfte van van de mensheid.

Misschien dat er dan weer wat meer evenwicht komt, al is het op een wilde, dorre en vervuilde planeet...
- Word geen slaaf van je bezit -
Brutus Groenus
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 nov 2015, 14:01
Locatie: Oost-Groningen

Re: Dubbele agenda

Bericht door Brutus Groenus »

Zonet Racing Extinction gezien, toch wel een confronterende documentaire.
Het onderstreept toch wel m'n gevoel dat we absoluut de verkeerde kant op gaan...

Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat het klimaat het kantelpunt over gaat (point of no return).
Dat kon wel eens ruim voor de streefdatum zijn van het klimaatakkoord.
- Word geen slaaf van je bezit -
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3509
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Dubbele agenda

Bericht door Pietje »

Brutus Groenus schreef:Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat het klimaat het kantelpunt over gaat (point of no return).
Ik weet niet of er echt een "kantelpunt" is, en hoe dat er dan uit ziet. Maar als je ziet hoeveel schade er aan het klimaat is aangericht (poolijs verdwenen, gletchers verdwenen, bergmeren leeg, toendra smelt en levert veel methaan, golfstroom vertraagt), dan ben ik bang dat we er zowiezo een harde dobber aan gaan krijgen.
http://phys.org/news/2015-12-urgent-aid ... -nino.html
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Dubbele agenda

Bericht door Ernest Dubois »

Pietje schreef:
Brutus Groenus schreef: dan ben ik bang dat we er zowiezo een harde dobber aan gaan krijgen.
http://phys.org/news/2015-12-urgent-aid ... -nino.html

Niet wij, hun. Wij (rijken) hebben geld genoeg om een flink stuk klimaat veranderingen te kunnen opvangen zonder iets maar een beetje ongemak - geen wit kerst meer, ploeteren door de modder de half jaar lange, nat kelders - te vrezen.
Werken, das leuk.
Plaats reactie