Onderwijs beperkend?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: Onderwijs beperkend?

Bericht door Erikvr »

Zodra de macht bij één persoon komt gaat het altijd mis. Een ideologie is self-supporting; als er genoeg mensen wat in zien krijgt het vanzelf vorm. En anders blijft het een ideologie.
groet,
Erik
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Onderwijs beperkend?

Bericht door Pietje »

Ter info:

-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Onderwijs beperkend?

Bericht door Pietje »

Mooi artikel over "eindexamens"; een heel andere benadering over de dubieuze staat van ons onderwijs.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... ehad.dhtml
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Onderwijs beperkend?

Bericht door Krelis »

Dutch John schreef:Jantje heeft wel een punt. Ik herken die jeugdige bezigheid door met pa z'n gereedschappen de meest fantastische constructies te bouwen op een leeftijd waar dergelijke initiatieven je leven bepalen. Een creatieve zelfstimulatie zonder weerga, die je verder leven bepaalt, maar ongetwijfeld tegenwoordig een stuk minder.

Even vanuit de andere kant: hoe sturen de ouders alhier hun kinderen? Menig forumlid ziet de toekomst wat minder techno-optimistisch dan spoetnik. Maar doet hij of zij daar ook iets mee?

Groet,
DJ
Ps. Met mijn Elsinore was het rap afgelopen: poot er bijna afgereden in de prikkeldraad....
kijk eens op de site van peakprosperity en het idee of de techniek ons gaat redden of een oud boekje van Jacques Ellul 'technological bluff'. Of kijk wat onze trots uit Eindhoven vraagt: juristen intellectual property.....
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Onderwijs beperkend?

Bericht door Krelis »

Albert van WdJ schreef:
OBL-Rien schreef: Het is heel simpel: ik ken Albert niet. Ik weet niet wat hij doet. Ik zie alleen wat hij hier op dit forum post. En dat is alles waar ik op kan reageren.
En dat is gelijk ook het nadeel van een forum, maar van alle social media waarin je via tekst discussieert.
Dit onderwerp is te breed en heeft teveel ingangspunten, van waaruit je kunt kijken.
Ook begrijp je snel de ander verkeerd, omdat je het non-verbale element mist.
Daarbij kan iedereen een ander ook gerust even stevig fout wegzetten. Je bent toch in zekere mate anoniem.

Maar dat is niet de goede weg.
Een forum is gewoon niet geschikt om dit soort onderwerpen diepgaand te bespreken, op een manier waarbij je ook elkaars visie blijvend respecteert.
Het is een valkuil, waar ik toch nog wel eens in val.

Ik wil zeker wel discussiëren over dit onderwerp, maar een uurtje op een forumdag lijkt me dan meer geschikt.
nee, wij moeten gewon de kinderen 'ochtends inleveren en de school om 14.00 weer afleveren :mrgreen: Nu ken ik een school n de randstad met 750 'wedewerkers' waarvan er 125 begeleid moeten worden op het gebied van taal. Veel geluk met de schoolkeuze. Ik heb een Pabo leraar psychologie (1974) horen zeggen : ik leid ze op tot semi intellectueel, maar met de massale aanloop van 17jarige havo-meisjes begin ik te twijfelen.
Plaats reactie