Tijd = geld

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Tijd = geld

Bericht door JantjeV8 »

Wax in, wax out, wax in, wax out....
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Tijd = geld

Bericht door nck »

@ brutus,

Geweldige spreuk.
Komt bij ons in de werkplaats op het bord.

JantjeV8 schreef:Wax in, wax out, wax in, wax out....
Iets met klok en klepel.

"wax on, wax off'. :mrgreen:
Blijft een leuk tijdverdrijf. :fff :fff
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Tijd = geld

Bericht door Sputnik »

@Tim: om in deze situatie terecht te kunnen komen, moet je verhuizen naar een ander werelddeel en je complete leven en persoonlijkheid inleveren om het te kunnen bereiken. Of heb ik het mis?

@Brutus: mooie spreuk. De Tibetanen zijn fantastische mensen. Hoe de chinezen deze mensen behandelen is naar mijn mening volkomen respectloos. Ze noemen het de "autonome regio Tibet", maar ondertussen zwaaien ze keihard de scepter daar. Tegenover het Pothala Palace in Lhasa, het paleis van de inmiddels gevluchte Dalai Lama, hebben ze bijvoorbeeld een groot plein in compleet communistische stijl gebouwd. Het feit dat de Tibetanen zo vasthouden aan hun geloof, cultuur en afkomst, altijd nederig blijven en altijd respect houden, is prachtig. Ik voel me dan ook bevoorrecht dat ik dat volk met eigen ogen mee heb mogen maken.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Tijd = geld

Bericht door OBL-Rien »

Re: Tibet

Vroeger zwaaide de Dalai Lama met keiharde scepter. We hebben in het westen een veel te positieve indruk van deze gasten.
https://www.youtube.com/watch?v=dBH0ywUUx5k

Er zijn nu eenmaal geen "benovelent dictators". Zijn er nooit geweest ook. En zullen er ook niet komen.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Tijd = geld

Bericht door Sputnik »

Het gaat mij om het feit dat China Tibet heeft opgeslokt en een valse naam gegeven heeft. En wie zijn "deze gasten"? Dit klinkt nogal generaliserend. De Tibetanen? Deze mensen worden onderdrukt, maar aan de buitenwereld wordt voorgehouden dat dit niet zo is. De Tibetanen die ik ontmoet heb waren stuk voor stuk nederig en goedhartig. Je zegt toch ook niet: "vroeger zwaaide Hitler met keiharde scepter, we hebben een veel te positieve indruk van deze gasten" als het over onze oosterburen gaat?
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Tijd = geld

Bericht door OBL-Rien »

Nee, de dalai lama en zijn cohorten.

De tibetanen zelf weet ik niet veel van.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Tijd = geld

Bericht door Tim »

Sputnik schreef:en je complete leven en persoonlijkheid inleveren om het te kunnen bereiken.
Dat is ook waarom het zo moeilijk is. Financieel vrij kan in NL bijna niet. Je moet het krijgen of verdienen (of en combi).

Een chalet (nieuw) kost 30.000, een sta plaats in een caravanpark 1.400 per jaar en een volkstuin een paar tientjes. Goedkoper heb ik nog niet kunnen bedenken.

Tim
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Tijd = geld

Bericht door Pietje »

Sputnik schreef:en je complete leven en persoonlijkheid inleveren om het te kunnen bereiken.
Waarom je persoonlijkheid inleveren...?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Tijd = geld

Bericht door Sputnik »

Persoonlijkheid is wellicht niet het juiste woord om te omschrijven wat ik bedoel. Ik doel op de complete samenstelling van alles wat je tot nu toe hebt opgebouwd: familie, vrienden, hobby's, interesses, dingen die je deels maken tot wie je bent. Niet je karakter.

@Tim: misschien ergens bij een grote boer op het terrein? Of ergens in privébos? Ik zou het in ieder geval niet willen/kunnen, zeker niet als je voor 500 extra per maand een volwaardige woonsituatie hebt. Daarnaast heb ik het vooroordeel dat je bij "permanent camperen" mensen tegenkomt die daar "gedwongen" wonen, een bepaald "slag" volk.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Tijd = geld

Bericht door Tim »

Sputnik schreef:@Tim: misschien ergens bij een grote boer op het terrein? Of ergens in privébos? Ik zou het in ieder geval niet willen/kunnen, zeker niet als je voor 500 extra per maand een volwaardige woonsituatie hebt. Daarnaast heb ik het vooroordeel dat je bij "permanent camperen" mensen tegenkomt die daar "gedwongen" wonen, een bepaald "slag" volk.
Bij een boer lukt je niet, de meesten willen overal beter van worden, zelfs ten koste van elkaar als het nodig is.

Ik geloof niet echt in een bepaald slag vlok. Sommige ga ik liever niet mee om, dat wel. Die hebben dikwijls een pak aan.

Zet die sta caravan in je Hectare bos en voor 60k ben je klaar. Moet je dan toch weer 10jr voor sparen.

Tim
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Tijd = geld

Bericht door mro »

Waarom zou je vrijer zijn als je ergens woont in het midden van niets?

Kleine afbetaalde woning in de stad lijkt mij eenvoudiger, socialer, goedkoper, ecologischer,...
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Tijd = geld

Bericht door Pietje »

mro schreef:Waarom zou je vrijer zijn als je ergens woont in het midden van niets?
Vrijheid is niet afhankelijk van je setting (je woonplek en omgeving) maar van je mindset. Vrijheid wordt voornamelijk beperkt doordat je (minder bewust) allerlei dingen gelooft die je keuzes bepalen, en die je ervaringen bepalen.
In princiepe zou je in een gevangenis "vrij" kunnen zijn; natuurlijk heb je daar beperkingen, maar die heb je in het gewone leven ook. Eten, dak, warmte etc.
De keuzes maak je dus soms minder vrij dan je zou willen, maar ook de gevolgen van keuzes kunnen je minder vrij maken. De keuze van een lening, van een contract, ect.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Tijd = geld

Bericht door Sputnik »

Als ik in een naoorlogse rijtjeswoning in de stad hoor dat m'n buurvrouw 's nachts "naar de wc moet", dan voel ik me beperkt in m'n bewegingsruimte. En deze bewegingsruimte heb ik nodig om me vrij te voelen. Vrijheid is een begrip wat voor iedereen vrij te interpreteren is, er is geen universele waarheid. Iemand met een das en manchetten kan zich in een 60-urige werkweek vrijer voelen dan een kluizenaar op een berg.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Tijd = geld

Bericht door Pietje »

Sputnik schreef:En deze bewegingsruimte heb ik nodig om me vrij te voelen.
Precies, mindset. Je gelooft dat je dat nodig hebt, maar je kan ook iets anders geloven, waardoor je dit anders ervaart.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Tijd = geld

Bericht door mro »

Plaats reactie