vorm geven aan een ecologische samenleving?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: vorm geven aan een ecologische samenleving?

Bericht door pelletpower »

Pietje, excuses maak ik niet echt. Tenminste ik doe vooral wat ik leuk vindt. Excuseren is daarbij niet nodig. Correct me if I'm wrong.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: vorm geven aan een ecologische samenleving?

Bericht door kockie »

pelletpower schreef:Wat is pdc.
Permaculture design course

Zelf zie ik het totaal niet zitten om voor mezelf te beginnen. Kan allemaal wel "vrijheid-blijheid" lijken, maar ik vind voor een baas werken wel zo rustig en veilig. Een groot gedeelte van de centen die overblijven steek ik in de hypotheek. Ik kan bij benadering al zeggen hoeveel geld er volgende weer binnenkomt. Dat vind ik wel een rustig gevoel.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: vorm geven aan een ecologische samenleving?

Bericht door pelletpower »

Dankje Kockie.

In principe is het lood om oud ijzer. Als ik af en toe de uren van mijn vrouw zie, dan denk ik door wie laat je je gek maken. Zo heeft alles zijn voors en tegens. Ik ben afhankelijk van mijn klanten, jij van je werkgever. Ze betalen allebei de hypotheek en zorgen dat er vergeleken met de rest van de wereld, prima geleefd kan worden.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: vorm geven aan een ecologische samenleving?

Bericht door Pietje »

pelletpower schreef:Pietje, excuses maak ik niet echt. Tenminste ik doe vooral wat ik leuk vindt. Excuseren is daarbij niet nodig. Correct me if I'm wrong.
Nee, je hoeft je niet te excuseren..! Maar je komt met argumenten om niet te doen wat je eigenlijk wel wilt doen.

Als voorbeeld: Stel dat je wilt stoppen met hypotheek betalen. Om dat te doen moet je natuurlijk aflossen. Maar aflossen doet pijn. En dat is het makkelijker om excusen te verzinnen om niet af te hoeven lossen dan dat je er voor gaat om vrij te worden.

Ik heb zeker geen waardeoordeel over de wijze waarop jij je leven leidt. Ik kom alleen wat tegenstrijdigheden tegen in je posts. :-)

Maar terug naar topic!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie