Weigeren slimme meter

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

fireblade

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door fireblade » 08 mar 2020, 15:09

Het zal ooit nog wel eens komen, maar voor alsnog kan ik prima zonder, heb een domme digitale meter met teruglevertellers, dat prima voldoet voor het registreren van de teruglevering, alleen de piek teller registreert teruglevering, het dalurentelwek niet. Maar wordt wel op piektarief geregistreerd. En uiteraard op het piek/daltarief verbruik. Niet dat we er zoveel mee opschieten, hebben ongeveer 2500 kwh verbruik/jaar. Maar heb die flauwekul niet nodig om mijn verbruik te zien. En ook voor gas is het een zinloze uitgave. Dat had beter besteed kunnen worden aan het upgraden van het stroom netwerk, wat nu in sneltreinvaart moet, en wat decennia lang is nagelaten door de netbeheerders.

Krelis

Bericht door Krelis » 08 mar 2020, 17:25

kockie schreef:
06 mar 2020, 16:21
Vandaag een brief van Liander gekregen: ik mag, ondanks eerdere weigering, alsnog voor een slimme meter kiezen want....... over dik 1 jaar kan de huidige meter niet meer van tarief wisselen; het dag/nacht tarief zou dan wegvallen.... Nu verwacht ik zeer binnenkort met 0 op de meter uit te komen, heb ergens een partij gebruikte zonnepanelen met omvormer op de kop kunnen tikken... Ik wacht het maar weer af.
Wat is ‘ergens’? Ik zoek ze voor mijn off grid tiny house project.

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 08 mar 2020, 17:40

in Friesland... best een eindje sturen. In 's-Heerenberg zijn hele goedkope panelen verkrijgbaar (dunne laag, alleen glas, 1200Wp voor 155 euro)
Voor die laatste zou je een mooi montagesysteem kunnen bedenken waardoor je een dak van zonnepanelen zou kunnen maken.

Bij interesse wil ik je links sturen via pb
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.

Krelis

Bericht door Krelis » 08 mar 2020, 19:35

kockie schreef:
08 mar 2020, 17:40
in Friesland... best een eindje sturen. In 's-Heerenberg zijn hele goedkope panelen verkrijgbaar (dunne laag, alleen glas, 1200Wp voor 155 euro)
Voor die laatste zou je een mooi montagesysteem kunnen bedenken waardoor je een dak van zonnepanelen zou kunnen maken.

Bij interesse wil ik je links sturen via pb
Stuur maar door 👍
Zit nu nog in Montferland, maar ga bouwen in Den Helder....dus wat is ver? Via Friesland/afsluitdijk naar den H. is 8 minuten omrijden hadden we al gezien.

Plaats reactie