Stop de windmolen waanzin

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

pelletpower

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door pelletpower » 26 mar 2019, 13:57

Setje panelen zelf leggen zit ongeveer op 0,75 euro per Wp. Onze eerste heeft zich inmiddels terugverdiend en opbrengstvermindering is nog niets van te merken.
T is zomaar gedachtespinsel nav H2 draadje. Dan blijkt dat opslag betere keuze is. En dan blijven eigenlijk alleen NiFe accu s over.

Eerst een verbruik gaan loggen om inzicht te krijgen. Ook qua prive en werk. Productie is verandrrd en verbruik stijgt, maar zou ook prive kunnen zijn ivm puberende kinderen.

Off grid zou toch kicken zijn?

jwardenier

Bericht door jwardenier » 26 mar 2019, 16:12

Ja dat zou zeker erg mooi zijn ,ik heb mijn verbruik naar de jaarrekening berekend ,heb voor een oude boiler van 40 jaar 1900 kw opgeschreven ,of dit klopt weet ik niet ,maar kon geen andere cijfers vinden .
Verbruik is nu 3633 kw per jaar min 1900 kw boiler, plus 15 min per dag doorstroom boiler is 824 kw , plus inductie kookplaat gem 1 uur per dag is 394 kw
Opbrengst zonneboiler heb ik op 516,75 kw gezet ,kom ik op een totaal van 2085 kw per jaar ,7 paneeltjes van 215 wp kom ik op 2310 kw per jaar
of het zo klopt weet ik niet ,het aantal zon dagen zal dan ook nog berekend moeten worden .
Verbruik dus 5,7 kw per dag gemiddeld .
Ik weet niet waar ik nog kan minderen ,we hebben van veel stekkers al afscheid genomen .
Werk en privé loopt hier door elkaar ,zelf leggen daar zie ik zeker voordelen in .
Heb naar de accu opslag gekeken ,zou hier zeker mooi passen .

Marc71

Bericht door Marc71 » 19 apr 2019, 18:32

Helemaal eens... laten we de vleermuizen redden en dan vervolgens allemaal (inclusief vleermuizen) verzuipen over een paar honderd jaar..

Zonne-energie is geen alternatief voor wind.. Het vult elkaar juist goed aan..

De discussie over subsidie is ook een drogreden.. De overstap naar andere vormen van energie heeft helemaal niets met geld te maken... Zelfs als een windmolen helemaal niet "rendabel" zou zijn dan is dat nog geen reden hem niet te bouwen... Het is misschien wel een reden om de energieprijs te verhogen..

We stappen over op andere vormen van energie om "de planeet te redden"... En als daar een schuingestreepte boskever, een dubbelwippende woelmuis, of een vleermuis voor moet afsterven dan is dat prima..
8000 Kwh Zonnepanelen van Solaredge (2 inverters), Slimme meter, 4 * Youless in de meterkast (2 voor pvoutput, 2 voor Enelogic). Amphiro in de douche. Alles op led.
Binnenkort een doorstromer als douchewaterverwarmer

Plaats reactie