Stop de windmolen waanzin

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Boudewijn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2018, 23:39

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Boudewijn »

Hallo,Paul,je weet dus wel waar het over gaat.Ik heb een siemens netfilter 4x35A in de meterkast .was ook een duur ding.Alle bedrading is voorzien van aarddraad en in elkaar gedraaid met een boormachine.bij de ontvangers extra filters en de digitale uitlezing zit apart op een groep ook weer gefilterd.Het is altijd goed gegaan tot internet via het lichtnet kwam.het agentschap telecom is ook al vaker geweest,maar ik word afgescheept met smoesjes,je apparaten zijn veel te gevoelig gaan we voor jou niet doen en alles ligt net binnen de norm.wel als trump komt dan worden er ineens zonnepanelen stil gelegd.
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door JantjeV8 »

Boudewijn schreef: 28 jun 2019, 23:36 .Het is altijd goed gegaan tot internet via het lichtnet kwam.
Nou zie ik nog niet het verband tot zon/wind stroom opwekking??
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door jwardenier »

Ik ben ook een beetje buizen radio gek ,althans heb er een voorliefde voor ,o a oude radio,s van voor de 2 wereldoorlog met o a el 3 en az1 buizen ,maar ik begrijp de ruis of brom ook niet helemaal uit wind of zone stroom ,komt het dan door de regel apertuur die er aan vast zit,of vormt zich een radio signaal door de manier van opwekking , en kan deze niet afgevangen worden door betere aarding .
Het internet signaal door de netspanning geeft hier ook veel ruis ,een bewaking camera die ik gebruikte bij de geboorte van jonge dieren is hierdoor waardeloos geworden ,wat is hier nog tegen te doen ? .
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Krelis »

jwardenier schreef: 30 jun 2019, 21:35 Ik ben ook een beetje buizen radio gek ,althans heb er een voorliefde voor ,o a oude radio,s van voor de 2 wereldoorlog met o a el 3 en az1 buizen ,maar ik begrijp de ruis of brom ook niet helemaal uit wind of zone stroom ,komt het dan door de regel apertuur die er aan vast zit,of vormt zich een radio signaal door de manier van opwekking , en kan deze niet afgevangen worden door betere aarding .
Het internet signaal door de netspanning geeft hier ook veel ruis ,een bewaking camera die ik gebruikte bij de geboorte van jonge dieren is hierdoor waardeloos geworden ,wat is hier nog tegen te doen ? .
omvormen naar 24Volt en weer terug of zoiets? Iets met een buffer ertussen denk ik. Het bestaat vast en zeker.
Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Ivarrr »

AndreasFirewolf schreef: 04 apr 2014, 17:14Grote windmolens geven ook voortdurende onhoorbare geluidsgolven in de leefomgeving. Omwonenden staan 24/7 bloot aan luchtdrukgolven, die hun bloeddruk ontregelen. De hypothalamus en hypofyse proberen dat te compenseren en raken daardoor ook ontregeld. Gevolg: windmolenziekte.
Ik woon sinds 2013 op circa 1500 meter afstand van een rij windmolens. Daar zijn in 2015 en 2016 nog zes exemplaren bij gekomen, waarvan één zo dichtbij dat ik vanaf dat moment ernstige last begon te krijgen van de bromtoon. Ik kan niet zeggen dat mijn bloeddruk erdoor van slag is, maar begon wel last te krijgen van mijn rechteroor (vooral als ik een dag achter mijn bureau had gezeten; ik werk vanuit huis) en werd herhaaldelijk midden in de nacht en/of veel te vroeg wakker. Ik heb sindsdien voor tenminste 2000 euro aan isolerende materialen in, boven en rondom mijn slaapkamer en kantoorruimte bevestigd, maar het heeft nauwelijks geholpen omdat deze bromtoon zo laag is dat het overal doorheen dreunt. Enkel een bunker van beton kan deze frequentie enigszins tegenhouden maar daar heb ik het geld niet voor. Oordopjes hebben geen enkele zin omdat de frequentie de schedel en dus ook het binnenoor laat trillen. Bizar idee dat je gehele lichaam tot in de diepste kern door deze geluidsgolven doordrongen wordt.

Mijn slaapkamer is op de begane grond en enkele maanden geleden heb ik een gat in de vloer gezaagd en een "kelder" van circa 1 meter diep gegraven. Dat heeft nog niet voldoende geholpen dus wanneer ik er weer tijd voor heb ga ik een meter dieper. Dit zal weer wat extra kosten met zich meebrengen omdat ik dan wat erg dicht bij het grondwater kom en de boel dus goed waterdicht moet maken...

Buren hebben er ook erg veel last van. Het is niet dat ik hypergevoelig ben. Buiten kun je de wieken duidelijk horen (klinkt een beetje als een snelweg in de buurt), en binnen dus die niet te dempen bromtoon. En vooral 's nachts draaien de wieken harder, ook als het windstil lijkt, want dan is er op circa 200 meter hoogte juist extra veel wind.

De windmolens staan in Duitsland, dus bij de gemeente klagen heeft geen zin. Die gemeente kan de bouw van nog meer windmolens langs de grens ook niet tegenhouden. Wel hebben we kunnen voorkomen dat er "kleine" windmolens (70 meter hoog) op Nederlands grondgebied bij zijn gekomen. De velden gaan nu gebruikt worden voor de plaatsing van zonnepanelen.

Het moge duidelijk zijn dat ik windmolens een volkomen onacceptabele bron van "groene" energie beschouw. Het idee was leuk, maar ze mogen wat mij betreft allemaal gedemonteerd worden. Wil ze ook niet in de zee hebben, gezien de overlast die ze veroorzaken voor het leven aldaar.
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door dormos »

Vooral doorgraven!
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door GTV6 »

Ik gok op 15 meter diep echt niks meer te horen. :D
Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Ivarrr »

GTV6 schreef: 31 okt 2019, 19:33Ik gok op 15 meter diep echt niks meer te horen. :D
Waarschijnlijk, ja. :lol: Het middelpunt van de geluidsgolf moet dan door 73 meter grond (uitgaande van een windmolen van 180 meter hoog op 1300 meter afstand). Met de huidige 1 meter diepte is dat slechts 5 meter. Maar met 2 meter diepte al 10 meter, dus dat eerst maar eens proberen. Als ook dat niet helpt, dan heb ik in ieder geval een leuke wijnkelder er bij.

Hmmm... Zou die man uit Ruinerwold ook zo begonnen zijn? :lol:
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door pelletpower »

Over windmolenwaanzin gesproken. Vandaag stonden ze stil! Waarschijnlijk teveel alternatieve energie opwekkers. Toch jammer dat we de schoorsteen van de energiecentrale af en toe nog zien roken. Jammer van de gemiste windenergie vandaag. Het wordt tijd voor opslag, al is het maar korte termijn. De seizoenen overstijgen zal wel een fabeltje blijven.
Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door ready to burn »

Ben bang dat de hele energietransitie een fabeltje is.

Wereldwijd is er nog niet echt een afname van fossiel te bespeuren.
https://www.iea.org/data-and-statistics

En nog wat stof tot nadenken.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ready to burn op 22 aug 2020, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door remco d »

Hoeveel procent is de bevolking in die tijd gegroeid? Hoeveel meer welvaart ( minder armoede, toegang tot electriciteit, vervoer) is er in die tijd gekomen?

Ik ben het met je eens dat het geen sluitende oplossing is (minder gebruiken is dat wel!) Maar die grafieken worden altijd gemaakt door mensen met een agenda.

Mvg Remco
Woz
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 nov 2019, 12:17

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Woz »

Ik moest onlangs op een werf van een windmolen in aanbouw zijn.

Daar even gesproken met de werfleider van de fundering.

Als ik me goed herinner staat een windmolen op een blok beton van 100t.
En op zich dit al voldoende om de molen rechtop te houden.
Maar daar daaronder komen nog eens een 20-tal boringen van 30 meter diep waar beton in gestort wordt (het zou ook 30 boringen van 20m diep kunnen geweest zijn, dat weet ik nu niet meer zeker).

Best wel wat energie- en materiaalinput om zo'n ding te plaatsen lijkt me. Op een dag moet dit ook weer opgeruimd worden. Misschien kan die fundering wel hergebruikt worden voor meerdere generaties windmolens.

Maar ja, alternatieven vragen ook veel energie en ruimte.

De beste windmolen is geen windmolen of enige andere vorm van energieconversie.

De olifant in de kamer is gewoon dat klimaat/milieu niet te verzoenen valt met kapitalisme.

We moeten onze creativiteit/intelligentie eerder leren gebruiken om onszelf zo klein mogelijk te maken en we moeten daar ook plezier aan beleven.
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door LeaD »

Hier staat een gsm-mast van 40 m op een voet van 72 m3 dus zo een 150 ton . Denk dat het voor een windmolen wel 100 m3 beton zal zijn , dus 220 ton .

Bij einde contract wordt de toren verwijderd en blijven de funderingen zitten . 20 jaar terug was de kostprijs voor het uitbreken van beton 250€ per m3 .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door JantjeV8 »

Ja, en iedereen die groene stroom kiest werkt er dus aan mee om het afval niet op te ruimen..

De oliemaatschappijen lieten de boortorens toch ook gewoon in zee zakken.. Ongekend, die gemakzucht.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door remco d »

Dus iedereen die voor stroom of gas kiest, kiest ervoor om de rommel niet op te ruimen. Niet specifiek groene stroom.

Zo min mogelijk van alles gebruiken blijft de beste oplossing. In de praktijk helaas lastig vind ik. Hoewel in ons gezin ieder jaar een daling in verbruik nog lukt. Voornamelijk door investeren (isolatie, houtkachel) wat ook direct de valkuil is, de volgende stappen in "minder verbruiken" zullen voormalig moeten komen door verandering in gedrag. Dat is lastiger dan geld betalen ergens voor.

Mvg Remco
Plaats reactie