Stop de windmolen waanzin

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Ingir »

Dutch John schreef:Ons pv-systeem komt deze maand uit op ongeveer 12 vollasturen en op jaarbasis op 950 vollasturen. 12 vollasturen met een 6 kWp systeem betekent voor december 2014 72 kWh. Dat is 2,3 kWh per dag. Hoe kom jij aan 5,6 kWh per dag?
De meeste zonnepanelen worden opgesteld op maximalisering van de jaaropbrengst met een (dak)helling van zo'n 35-40°. Als je kiest voor overcapaciteit is het veel interessanter om niet voor de maximale jaaropbrengst te gaan maar voor de maximale opbrengst in de wintermaanden, met een (dak)helling van 60-65°.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Dutch John »

Dat zal wel iets schelen. Heb jij een dakhelling van 60-65 graden? En hoe kom je aan die 5,6 kWh? Sla je overschotten op in accu's? Zoja, wat is het rendement van die opslag? Ik kom met ervaringsgetallen, dus ik daag je uit om jouw cijfers ook te onderbouwen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Ingir »

O gottegot, hij daagt mij uit... :lol:
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Dutch John »

Dat flik je steeds weer: als je gevraagd wordt jouw inzichten nader toe te lichten, wordt het een tijdlang stil. Hoe geloofwaardig ben je dan?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door pelletpower »

Een beetje dezelfde streken als Don Quichot.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Pietje »

... en toen was Ingir weer stil....
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door pelletpower »

Vanmorgen liep ik de hond uit te laten, zag de zon opkomen en moest een foto maken. Wie kan dit nou niet willen? Soms hoor je ze eens zoeven, dat is alles. Elke keer als ik ze zie geeft me dat een goed gevoel, elke morgen middag en avond dus.
Bijlagen
windmolens.JPG
windmolens.JPG (21.61 KiB) 9226 keer bekeken
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Ingir »

pelletpower schreef:Vanmorgen liep ik de hond uit te laten, zag de zon opkomen en moest een foto maken. Wie kan dit nou niet willen? Soms hoor je ze eens zoeven, dat is alles. Elke keer als ik ze zie geeft me dat een goed gevoel, elke morgen middag en avond dus.
Dat moet je vragen aan mensen die er vlakbij wonen en vrijwel dagelijks urenlang hinder ondervinden, vooral 's nachts als het stil is, en hun woning niet kunnen verkopen om te ontsnappen aan de oorzaak van jouw goede gevoel.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door dormos »

Gaaaaaap!
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door pelletpower »

We wonen er net zo dichtbij als de rest van het dorp. Van het hele dorp is er slechts 1 persoon die anti is. Maar ja, die is dan ook anti alles. Een druktemaker die waarschijnlijk de 60 niet gaat halen. Advocaat nota bene, en gedoemd elke zaak te verliezen. Hij heeft liever een kerncentrale in de achtertuin, lekker schoon. Zijn tuin houdt ie 's nachts wel verlicht, zodat je in het donker een zonnebril opmoet. Tja, als zulke mensen last hebben, wat dan? Ik ga em niet eens vragen of de verlichting wat minder kan, bang dat ie ter plekke dood neervalt tijdens een tirade dat het zijn recht is.
Als hun huis nu onverkoopbaar zou zijn is dat natuurlijk door de molens, niet omdat ze de hoofdprijs vragen.
Zo zijn er tegenwoordig meer mensen die zeuren dan de mooie dingen zien om zich heen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Tim »

http://www.theguardian.com/environment/ ... s-says-imf

Stop de fossiele molen waanzin....

Tim
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Dutch John »

En dan te bedenken dat fossiel zelf al een soort subsidie is. Op welvaart. Dus op én door welvaart?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door kockie »

10 miljoen dollar per uur, hoeveel windmolens kun je daarvan bouwen? Of huizen isoleren, zonnepanelen maken, fatsoenlijke voorlichting geven ipv een of andere k#ttermostaat aan de man te brengen als vorm van greenwashing?
Eerste wijziging:
F#ck, het is 10 miljoen per minuut :fff :fff :fff :fff
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door pelletpower »

Ha ha, dat taalgebruik heb ik ook nogal eens last van. Gisteren vooral toener een discussie was over Roger Lips en J vd Heuvel. Die Lips is eenheld. Trekt zowat in zijn eentje de sns incl de financ experts om. Vd H zou de minister moeten vervolgen voor vekwisten van ons belastinggeld. Het systeem moeten we zelf in stand houden zodat we nog verder uitgezogen kunnen worden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

Maar kijk naar je onderschrift Kockie. Met de molenvrienden moet er toch iets leuks uit gaan komen.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door kockie »

Ik probeer het nog op andere manieren te doen, terwijl ik moed verzamel om eens aan een windmolen te beginnen. Een mast heb ik al.... Eerst de tuin en boomgaard op orde! Met "subsidie" :mrgreen:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie