Tegenlicht, over alternatieve gemeenschappen

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Tegenlicht, over alternatieve gemeenschappen

Bericht door Anne2 »

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1404670

Ik vond dit wel interessant om te bekijken. De volgende aflevering nog meer. Ik heb toch wel de indruk dat er steeds meer mensen dit soort dingen interessant vinden.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Tegenlicht, over alternatieve gemeenschappen

Bericht door deleted »

Anne2 schreef:Ik heb toch wel de indruk dat er steeds meer mensen dit soort dingen interessant vinden.
De groep die genoeg heeft van de ratrace wordt in ieder geval steeds groter. (het rendement en het toekomstperspectief is ook niet meer zoals dat was in de jaren '60 tot '90 van dit systeem)
Het probleem lijkt het gebrek aan realistische alternatieven.

G
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Tegenlicht, over alternatieve gemeenschappen

Bericht door Tim »

Gandalf schreef:De groep die genoeg heeft van de ratrace wordt in ieder geval steeds groter.
Ik merk dat ook. Denk je eens in wat dat betekend voor de pensioenen. Als je denkt dat je pensioen toch al naar de kloten gaat, waarom zou je dan werken tot je er bij neer valt....

Tim
Moonflower
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jun 2013, 02:13

Re: Tegenlicht, over alternatieve gemeenschappen

Bericht door Moonflower »

Tim schreef:
Gandalf schreef:De groep die genoeg heeft van de ratrace wordt in ieder geval steeds groter.
Ik merk dat ook. Denk je eens in wat dat betekend voor de pensioenen. Als je denkt dat je pensioen toch al naar de kloten gaat, waarom zou je dan werken tot je er bij neer valt....
Denk dat heleboel mensen eruit willen. Niet alleen diegenenen die tot loony left hippies werden verklaard, maar het idee wordt meer mainstream. Drank- en drugsmisbruik en depressie neemt epidemische vormen aan, toch is er geen lichtpuntje aan het eind van de tunnel. Het wordt alleen maar erger, meer ingeboxt meer opgejaagd. Westerse werelddominatie, schoothondje Europa meer camera's, meer repressie, minder sociale voorzieningen, meer overgave aan corporate macht, meer ongebrijdelde zelftrots van westerse mogendheden.
Een cataclismisch bloedbad lijkt mij onvermijdelijk.
Human life is overrated.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Tegenlicht, over alternatieve gemeenschappen

Bericht door Dutch John »

Moonflower schreef: Een cataclismisch bloedbad lijkt mij onvermijdelijk.
Ik zie mijn positie als raspessimist gedeeld, dan wel overtroffen!? Niettemin -terugkijkend op de laatste 10 jaar- valt het nog mee met de teloorgang. Althans in Nederland. Bijna iedereen die ik spreek, beseft inmiddels dat we niet in een conjunctuurdipje leven, maar dat er structureel iets gebroken is. De meesten zijn zich nog aan het beraden, maar steeds meer personen passen zich aan. Trekken hun eigen plan, hoe klein ook, terwijl de kloof tussen overheid en burger steeds groter groeit. Dat helpt niets, want de overheid is slechts een marionet. Zolang er geen kloof tussen de multinationals en de burger ontstaat (lees: kopersstaking), kan er geen nieuw tijdperk groeien. Het zaadje is geplant, het kiemt alleen traag.

Wel jammer dat het opdrogen van beschikbaar geld of inkomen moet leiden tot een nieuw tijdperk. Dergelijke "idealismes" hebben zo'n kort geheugen, omdat doel en middel verwisseld zijn....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Tegenlicht, over alternatieve gemeenschappen

Bericht door OBL-Rien »

Moonflower schreef:Een cataclismisch bloedbad lijkt mij onvermijdelijk.
Dat is echter niet in overeenstemming met de trend. Er is juist een tegenovergestelde trend waarneembaar. De jeugd wordt minder geweldadig en mensen lijken vooral naar andere samenwerkingsvormen op zoek. Niet naar conflicten. Zelfs centraal gestuurde regimes zijn in de laatste 20 jaar gevallen zonder massa-bloedvergieten.

Het kan natuurlijk altijd, maar de trend lijkt eerder softer dan harder.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
AndreasFirewolf
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 okt 2011, 16:50
Locatie: Oldambt (prov. Groningen)
Contacteer:

Re: Tegenlicht, over alternatieve gemeenschappen

Bericht door AndreasFirewolf »

Cataclysmisch bloedbad ???

De westerse jeugd is minder agressief. Daarnaast staat de gemiddelde buikomvang gewelddadigheid in de weg.
In derde wereldlanden stapelen de problemen zich op. Groeiende bevolking en een dreigende afname van de voedselproductie door global warming. Rationele oplossing: geboortebeperking. Maar veel derde wereld gebieden zijn verdeeld door ethnische conflicten. De eigen groep groter maken door voortplanting is het instinctieve antwoord. En dat maakt de kans op grote bloedige conflicten nog groter.
Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.
http://www.andreas333.com
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Tegenlicht, over alternatieve gemeenschappen

Bericht door Jan. »

Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.

Zo.un ene ken ik ook.


Een vrouw komt thuis en zegt tegen haar man:
“Je weet die hoofdpijn die ik al jaren heb, wel die is weg.”
“Geen hoofdpijn meer?’ zegt haar man, “hoe komt dat?”

De vrouw zegt:
“Wel, mijn vriendin Margie heeft me een hypnotiseur aanbevolen.
Deze zei me om voor de spiegel te staan, naar me zelf te staren, en steeds te zeggen ‘ik heb geen hoofdpijn’, ‘ik heb geen hoofdpijn’. En weet je, het werkt, mijn hoofdpijn is weg.”

Haar man zegt:
“Maar dat is prachtig.”

De vrouw zegt nu:
“Weet je, de laatste jaren ben je niet echt een bal vuur in bed.
Waarom ga jij niet eens naar die hypnotiseur en vraag hem of hij daar niet iets kan aan doen.”

Haar man gaat hiermee akkoord en maakt een afspraak.
Thuisgekomen trekt ie zijn kleren uit, pakt zijn vrouw
vast, neemt haar naar bed en zegt: “Blijf liggen, ik ben subiet terug.”

Hij gaat naar de badkamer en enkele minuten later komt ie terug, springt in bed en bedrijft passioneel de liefde met haar als nooit daarvoor.

Zijn vrouw zegt:
“Man, dat was ongelooflijk!”

Waarop de man zegt:
“Niet bewegen! Ik ben subiet terug.”

Weer stormt hij naar de badkamer en ronde 2 was nog vuriger dan de eerste. De vrouw haar hoofd tolde van genot.

Hij springt weer op en zegt:
“Niet bewegen, ik ben subiet terug.”

En weg is ie naar de badkamer.

Zijn vrouw, nu wel lichtjes nieuwsgierig wat hij in de badkamer doet, volgt hem voorzichtig.

Ze ziet hem staan voor de spiegel waar hij het volgende tegen zegt:

“Het is mijn vrouw niet, het is mijn vrouw niet, het is mijn vrouw niet!”
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Tegenlicht, over alternatieve gemeenschappen

Bericht door Tim »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie