Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Orandajin
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2013, 16:50

Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door Orandajin »

Voor een tankstation in Almere maak ik een voorstel om de winkel ecologischer te maken.
Ik vraag me af hoe jullie, waarvan velen regelmatig bij een tankstation komen, erop letten of de producten die jullie kopen ecologisch zijn.

Laat hier achter in hoevere je oplet met wat je koopt en of het aantrekkelijk is om te kopen als je weet dat het een goede afkomst heeft.

Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door kockie »

Ik kom alleen bij een tankstation om te tanken. Eten doe ik thuis.

Ik vind het een bizar idee om een fossiel verkoopstation ecologisch te maken, maar doe je best!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door deleted »

Dutch Man,

Inderdaad wel een extreme combinatie.
Een beetje het Japanse idee In en Yo ?
Of een zoiets als een compensatie-broodje of een broodje-aflaat ?

G
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door ritsaert snijder »

Ik hou wel van extreme combinaties.

Ik zie dan ook een summier verlicht tankstation. Gebouwd uit gerecycled materiaal (buitenbanden). De benzine wordt gepompt met handpompen. In de grote ge- leemde hut staat een grote houtoven waarin verse pizza wordt gebakken. Er zijn drie soorten pizza, vers brood en kaas (zelf met de kaasschaaf snijden) te koop. De rookgassen worden door een lange zitbank geleid voordat ze door de schoorsteen gaan (zover mogelijk van de benzinepompen af). Het station staat in een grote wilgenplantage (hier wordt de oven mee gestookt).

De ongelofelijke saai en droefheid van de snelweg kan op deze manier helemaal worden opgevrolijkt!

Wanneer wordt het eerste ecologische station gebouwd?

Over de marketing van rotzooi met een ecologisch stickertje laat ik anderen neuzelen....
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door Pietje »

Wat betekende "contradictio in terminis" ook al weer...?

duurzaam tankstation :lol:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door Tim »

kockie schreef:Ik kom alleen bij een tankstation om te tanken. Eten doe ik thuis. Ik vind het een bizar idee om een fossiel verkoopstation ecologisch te maken, maar doe je best!
Dat zal zo uit komen, ikzelf ben toch regelmatig daar te vinden.

Op de dag van vertrek heb ik uiteraard eten van thuis mee, maar dag 2,enz wordt dit lastiger. Dan heb je de keus, in het hotel restaurant eten, waar je eigenlijk altijd een lap vlees krijgt, vette aardappelen, etc, of een vers broodje halen bij de pomp.

Ik kies dan meestal voor de pomp. Niet om het geld, want het hotel restaurant wordt betaald, broodje bij de pomp niet. Maar het restaurant eten bevalt niet en is ook niet wat ik wil eten.

Ik vind het een goed idee! Hou het simpel.

Waarom in Almere? Die mensen kunnen thuis eten. Doe maar A27 thv Utrecht, mooi centraal 8)

Tim
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door Brit »

ritsaert snijder schreef:Ik hou wel van extreme combinaties.

Ik zie dan ook een summier verlicht tankstation. Gebouwd uit gerecycled materiaal (buitenbanden). De benzine wordt gepompt met handpompen. In de grote ge- leemde hut staat een grote houtoven waarin verse pizza wordt gebakken. Er zijn drie soorten pizza, vers brood en kaas (zelf met de kaasschaaf snijden) te koop. De rookgassen worden door een lange zitbank geleid voordat ze door de schoorsteen gaan (zover mogelijk van de benzinepompen af). Het station staat in een grote wilgenplantage (hier wordt de oven mee gestookt).

De ongelofelijke saai en droefheid van de snelweg kan op deze manier helemaal worden opgevrolijkt!

Wanneer wordt het eerste ecologische station
Wat een geweldig idee! Ik kan hem al helemaal voor me zien met een groen dak en klimop op iedere muur.
Het zou nog best goed lopen ook denk ik, een soort uitje naar de benzinepomp. Nu nog een uitbater met lef vinden......
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door ritsaert snijder »

Brit,
Ja, helemaal in het groen!

Een uitbater met heeeeel veel lef :lol:

Het valt me trouwens wel op dat er in Frankrijk wel tankstations zijn die een stap doen in een wat duurzamere richting. In Nederland is het vaak heel veel tl's en ingepakt snoep.
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door kockie »

Voordat we overal de draak mee steken zou het leuk zijn dat de topicstarter ook eens reageert over hoe hij/zij het voor zich ziet. Een tankstation met groententuin op dak? Begroeid met pompoenen, of inderdaad "eco" producten verpakt in biologisch afbreekbaar plastic (of gewoon los verkrijgbaar)?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door ritsaert snijder »

Eens, maar ik was dan ook redelijk serieus....
groet!

Ritsaert
Orandajin
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2013, 16:50

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door Orandajin »

Mijn kijk erop is dat er vooral gekeken mag worden naar de herkomst van bijv. het karton waar de boterhammen in verpakt zijn. Ook het eten zou ik makkelijker kopen als ik weet dat het gezond is en niet vol met troep zit. Als ik eens in de zoveel tijd toch iets te eten moet halen bij een tankstation, waarom dan niet gezond?
Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door Blijfhopen »

En dus moet de kassamedewerker in dit station niet meer met de hand naar de aanbieding van de week (meestal snoep en andere niet zo gezonde waar) wijzen en vragen of de klant daar nog belangstelling voor heeft.
Zijn we meteen van dit irritante gedoe af.
Gerard de Jonge
GdeJ denkt met u mee.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door Dutch John »

Volgens mij worden we voor het lapje gehouden..... Maar om in perspectief een antwoord te geven: "totaal onbelangrijk".

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door ritsaert snijder »

Ik begreep gisteren dat de tankstations niet erg veel verdienen op de brandstoffen en hun beleg moeten verdienen met de bijverkoop. Een euro van een liter benzine van 1,75 gaat naar accijns en BTW.

De strategie is om dan snel en goedkoop eten te verkopen aan de hongerige en ontevreden reiziger.

Ik geloof niet dat onder deze omstandigheden een ecologische variant veel kans van slagen heeft.

En ik geloof ook dat TS ons voor het lapje houdt, maar wat zijn precieze agenda is; geen idee.
groet!

Ritsaert
Orandajin
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2013, 16:50

Re: Hoe belangrijk is ecologisch eten in tankstations?

Bericht door Orandajin »

Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest.
Er is zeker een tankstation die "groener" wilt worden.
Voor de architect waar ik stage loop maak ik een voorstel voor de inrichting en producten in de winkel.
Om dit te kunnen doen was ik nieuwsgierig hoe andere erover dachten.
Dan kan ik daar misschien wel rekening mee houden!
Er is dus geen sprake van een "lapje: ;)
Plaats reactie