Eroei Zonnepanelen

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Eroei Zonnepanelen

Bericht door David86 »

Tim schreef:
Voel me dan meer struisvogel dan vrije vogel.
Tim,

Hoe bedoel je dat ?

Groeten,

David die as we speak friet staat te bakken in een elektrische frituurpan op grijze stroom
..
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Eroei Zonnepanelen

Bericht door Tim »

David,

Door te gaan leven alsof er geen heden is, verandert niets aan de situatie. Daarmee steek ik m'n kop in het zand en hebben m'n kinderen én een gekke pappa én is de toekomst nog steeds hetzelfde.

Het voelt een beetje alsof ik dan ga sparen om m'n eigen tijd uit te zitten, what happens next, happens next. Dat is hetzelfde als de huidige politiek en economie, nog beter de huidige en al eeuwige Mensch.

Misschien negatief, maar ik denk dat het gaat zoals het moet gaan. Dan helpt het alleen om een redelijke vorm van zelfstandigheid/vrijheid na te streven en door te geven. Wil je dit financieel ook bewerkstelligen, dan moet je wel gebruik maken van de huidige goedkope energie. Dus ook de pv situatie, want ook dan betaald zich voorlopig nog uit.

Tim
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Eroei Zonnepanelen

Bericht door David86 »

Tim,

Ik snap wat je bedoelt (denk ik).

Ik denk echter dat als je streeft naar 0 fossiele input er een verschuiving plaatsvind in de manier waarop je kijkt naar dingen. Met als gevolg dat je genoegen gaat nemen met steeds minder.

Het is denk ik net zoiets als een vakman die streeft naar perfectie, hij zal de perfectie nooit bereiken, daar is hij te kritisch voor maar zijn product word steeds mooier en hoogwaardiger.

Geen fossiele input in een modern leven is denk ik onmogelijk, dat wil niet zeggen dat we het niet moeten proberen. Dat proberen brengt de oplossingen voor de toekomst steeds dichter bij (hoop ik).

PV is in mijn optiek ook zo slecht nog niet. Als ik onze energie consumptie terug gedrongen heb naar het laagst mogelijke zou ik de energie die ik nog gebruik ook graag uit zon (en dus ook fossiel voor de panelen) halen. Je moet immers toch iets..

Groeten,
..
Plaats reactie