Zaadmaf(f)ia

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door deleted »

Voer de druk op. Teken de petitie:
http://www.avaaz.org/en/monsanto_vs_mot ... c/?cEYKHeb

G
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Jan. »

Laten we een petietie starten om dit alleen toe te passen op alle onkruid.


En muggen.



En boktorren.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Tim »

Ha,

Zou euro's ook een idee zijn?

Tim
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Jan. »

Goed idee al denk ik soms dat die euro's vanzelf wel verdampen :?


Bepaalde ambtenaren misschien?


Nee nee jij niet Rits. :wink:
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Dutch John »

Jan. schreef:Laten we een petietie starten om dit alleen toe te passen op alle onkruid.
Alsjeblief niet. Dan krijg je misschien wel een bestrijdingsplicht, net als in noord-west Yankeeland. Daar kennen ze een weed control. Overheidsambtenaren die jouw grondstuk komen controleren op woekerend onkruid. Dan heb je de keuze: zelf bestrijden of anders komen zij het voor je doen. Dat laatste uiteraard tegen betaling.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door kockie »

Laat die controleurs eerst maar eens alle gemeentegronden komen controleren. Dat lijken nogal eens distel en brandnetel kwekerijen. Verbeter de wereld, begin bij.....de gemeente!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door OBL-Rien »

Als bestrijden aan de overheid overlaat dan worden overheid-goedgekeurde middelen gebruikt.
Nee, dan liever onkruid (en muggen en boktorren)
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door pelletpower »

Als ik zie hoe we ons laten betuttelen door Brussel, krijg ik een enorm verlamd geval. We lijken hier wel een paar soepjurken. Zulke dingen worden op de Balkan duidelijk anders opgelost, welliswaar als het kwaad geschied is. In Nederland (en Belgie) blijven we een paar makke schapen. Had dit topic niet zo gevolgd tot ik via een ander kanaal hierop geattendeerd werd. Als je dit combineerd met het volgende:
1 je vraagt je af wanneer genoeg genoeg is,
2 je kinderen krijgen op school geen boeken meer maar een wifi tablet, zodat 30 kleuters kunnen gaan zitten stralen
3 de roverheid

Dan ben je toch klaar om de boel de boel te laten! Het geschetste scenario van George Orwell is hier niets bij! Wanneer gat er gvd nu eindelijk eens iets gebeuren aan deze en andere tirannieke praktijken. Was ik eindelijk een beetje tot rust gekomen, stijgt de bloeddruk weer tot ongekende hoogte. Als het zo doorgaat kan ik je wel eens met grote stappen in gaan halen DJ.

PS, petitie getekend denk ik
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door pelletpower »

Ok, mijn bloeddruk is gezakt, mijn maagpijn gebleven. Wat is nu echt een aanpak voor deze praktijken?
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door OBL-Rien »

pelletpower schreef:Ok, mijn bloeddruk is gezakt, mijn maagpijn gebleven. Wat is nu echt een aanpak voor deze praktijken?
Minderen, nog veel meer minderen.
Brussel of Den Haag raak je allen als je geen enkele soort belasting meer betaald.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door pelletpower »

Dat is alleen als je niets bezit! Een kale kip kun je niet plukken. Eten, drinken en nog iets. Maar dat is een andere discussie.

Voel me niet gelukkig met de afhankelijkheid van een supermarkt, maar de zaadmaffia gaat nog een grote stap verder. Het kan toch niet zo zijn dat we dit als een paar makke schapen over ons heen laten gaan? Toch te gek voor worden dat authentieke rassen uitgeroeid worden enkel en alleen uit winstbejag? (autenthiek, ook zo'n populiere term tegenwoordig)
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door OBL-Rien »

pelletpower schreef:Dat is alleen als je niets bezit! Een kale kip kun je niet plukken. Eten, drinken en nog iets. Maar dat is een andere discussie.

Voel me niet gelukkig met de afhankelijkheid van een supermarkt, maar de zaadmaffia gaat nog een grote stap verder. Het kan toch niet zo zijn dat we dit als een paar makke schapen over ons heen laten gaan? Toch te gek voor worden dat authentieke rassen uitgeroeid worden enkel en alleen uit winstbejag? (autenthiek, ook zo'n populiere term tegenwoordig)
Je vroeg wat je kunt doen aan deze praktijken.
Imo is belasting opbrengst verminderen het enigste wat je echt kunt doen zonder dat dit negatieve bijwerkingen heeft. En bovendien volledig legaal is! zelfs volgens hun eigen termen.
Al het andere wat je probeert resulteert uiteindelijk in meer overheid. Local, nationaal of internationaal. En daarmee nemen ook dit soort wetjes en regels toe.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door David86 »

pelletpower schreef: Toch te gek voor worden dat authentieke rassen uitgeroeid worden enkel en alleen uit winstbejag? (autenthiek, ook zo'n populiere term tegenwoordig)
Het is nog veel gekker, een aantal jaar geleden claimde Monsanto voor het gemak even het dikbil-gen, het gen bestond al heel lang in Europa maar niemand was gierig genoeg om er patent op aan te vragen.

Dat deed Monsanto wel en vervolgens begonnen ze rechtzaken in Duitsland tegen boeren die het dikbil-gen in een veestapel hadden. Het gen zelf is waarschijnlijk al ouders dan Monsanto maar dat maakt de heren niets uit, geld is geld, hoe je er aan komt is bijzaak.

In Frankrijk probeerde de heren hun gmo tarwe in de grond te krijgen, de toenmalige president verbood het. Als gevolg werd heel Europa gewaarschuwd door meneer Bush (ja die president) zelf: hongersnood lag op de loer voor Europa en als wij te eigenwijs waren en het gmo spul niet wilden gebruiken hoefden we niet op Amerika te rekenen om ons te redden, wij zouden verhongeren. De hoogste politici dansen als marionetten voor dit soort bedrijven..

De bio-tech criminelen werden in Duitsland op hun plek gezet door de rechtbank en de boeren hoefden niets te betalen. Zelf denk ik dat je je eigen wezenloos schrikt als zo'n bedrijf (met zijn leger aan advocaten) zich op je stort terwijl je niets fout doet. De slapeloze nachten van de boeren die al generaties met het gen werken interesseert die Amerikaanse agri-terroristen ook niets.

Bio engineering is niet de enige tak van sport, zoeken naar mooie gewassen of genen die al eeuwen in omloop zijn maar geen eigenaar hebben doen ze ook graag. De processen die ze voeren verdienen ze ruimschoots terug met het geld dat ze verdienen aan de rechten verkopen van een gewas of gen dat hun helemaal niet toekomt.

Als je echt pech hebt waait er wat gmo zaad op je akkers, dan kun je wel inpakken. Als de prive detectives van de agri terroristen (die eigenlijk niet op jouw land mogen komen maar het gewoon doen) monsters nemen van je gewassen en er blijkt gmo spul tussen te staan word je voor het gerecht gesleept. Patentbreuk vinden de gieren, lappen dus incl. boete. Een bezopen manier van zaken doen, eigenlijk zou je hun failliet moeten procederen dat ze je akker vervuild hebben met die genetisch gemanipuleerde k@$%$zooi die ze "voedsel" noemen. Maar dat kan dan weer niet..

Het is de graaicultuur op zijn diepste hoogtepunt, dingen claimen die niet van jou zijn zouden we in de volksmond stelen noemen. Moet je je voorstellen dat je op de oude fiets van je pa door de stad fietst. Een man houd je aan en zegt dat die fiets van hem is, hij heeft die fiets geclaimd. Nou zeg jij, de tering voor je, deze fiets was van mijn pa en ik heb hem van hem gehad. Even later mag je voor de rechter komen en die besluit dat je een boete moet betalen voor het fietsen op jouw eigen fiets en als je die fiets wil blijven gebruiken moet je maandelijks een bedrag betalen aan de vreemde man die JOUW fiets geclaimd heeft..

Het is van God los !!

Ik sta er dagelijks versteld van hoe weinig mensen optreden tegen die lieden, wat mij betreft moet dit gestopt worden by any means necessary !!
..
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door pelletpower »

Ben er echt even kapot van geweest. Mijn interesse ligt bij energie, die van mijn vrouw bij de moestuin. Ze zat een verhaal te vertellen en moest aan dit topic denken. Te gek voor woorden! Zou het werkelijk kunnen zijn dat een select clubje de zaadhandel gaat domineren of kan de hobbyist een secundair circuit aanhouden? Gemodificeerde rassen zijn in het algemeen zwakker dan de oerrassen. Als er maar een beetje uitwisseling plaats vindt zal het wel loslopen. Maar van de juridische feiten kan ik nog steeds erg woest worden.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door David86 »

Patenten hebben vooralsnog geen effect op particulieren, wij zijn dus (nog) niet vatbaar voor rechtszaken van dergelijke clubs. Het gedonder begint met kruisbestuiving. Als jouw ouderwetse rassen bestoven worden door gmo rassen van een boerende buurman ben je je "genetische lijn" kwijt. Dit kruisbestuiven gebeurt heel makkelijk.

Vraag maar aan de Mexicanen, die hebben moeite om nog onbesmette oude rassen mais te vinden, de gmo's hebben alle genetica verziekt.. bizar als je weet dat de Mexicanen (en andere zuid Amerikanen) al eeuwen honderden soorten mais telen.
..
Plaats reactie