Zaadmaf(f)ia

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door kockie »

Ik ga me eens verdiepen in zaadbommen...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door deleted »

Brief met wit poeder terugsturen.

Kaczynski
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Dutch John »

ritsaert snijder schreef:anders blijven ze je bestoken :lol:
Je hebt gelijk. Het beste is om dan maar meteen schuld te bekennen. Toegeven dat je 10 droogbonen uit eigen teelt opnieuw gebruikt heb. Dat je nu niet meer weet welk ras het is, want je gebruikt al 10 jaar die soortlijn. Ze zijn zo lekker. Je kreeg de eerste bonen van je ouders, die ze daarvoor 30 jaar gegeten hebben.

De reactie zal wel zijn dat het een onbekende soort is. En dat je die verplicht moet registreren......

Groet,
DJ
Laatst gewijzigd door Dutch John op 15 apr 2013, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door David86 »

Ik vraag me dan wel af wat er gebeurt als een (beroeps) tuinder te kennen geeft inderdaad zelf "beschermde planten" te vermeerderen maar weigert daarvoor te betalen.
..
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door deleted »

David86 schreef:
Gandalf schreef:Hoe zit dat dan als ik schade heb door zonlicht? Kan ik die dan ook op jou verhalen ?

G
Nee, zo werkt dat niet. Als jij schade hebt door mijn zon dan komt dat vast door verkeerd of onrechtmatig gebruik van mijn zon. Ik stuur je dan een vette naheffing omdat je meer zonlicht gebruikt hebt dan waar je recht op had, anders had je geen schade gehad.. Mocht je er een zaak van maken dan stuur ik een bataljon advocaten en laat ik je vervolgen voor laster en zo knijp ik dan de laatste centjes die je nog over kan hebben na een peperduur proces uit je.

Ook deze inspiratie vind ik bij Monsanto.. wat een wereldbedrijf, zo creatief..
Kan tegenvallen.
De bewijslast voor jou redenering ligt integraal bij jou. Ik stel een eenvoudige tegeneis mocht het tot een rechtzaak komen.
Meestal rekenen ze erop dat iedereen schrik heeft van het legertje advokaten.
Zo heb ik 10 jaar geprocedeerd tegen een grote bouwpromotor ivm een onteigening. Ik kan je zeggen dat na 10 jaar de advocaten hun glimlach verdwenen was. Uiteindelijk bleken ze het spelletje toch eerder beu dan ons ...
Een andere zaak tegen een multinational ivm communicatie, een onterechte factuur van 20 euro, gaat nu jaargang 8 in. En de tegenpartij heeft al 2 jaar niks meer laten horen (dat was nadat ik het volledige dossier aan voorcommunicatie van 160 blz in de andere landstaal had ingediend dan de rechtbank en de advocaat van de tegenpartij). Na die aktie lachte de man ook niet meer.
Heb trouwens nog nooit een cent uitgegeven aan advokaten. Is niet nodig in ons rechtsysteem.

Mochten meerdere mensen niet uitgaan van het gelijk of de macht van de tegenpartij, dan was er voor deze bedrijven niets te rapen. De rechtbankkosten zouden fors boven de baten uitgaan.
Helaas is het nu zo dat slechts een enkeling zich verzet. Die pakken ze dan aan. Zelfs als ze de zaak verliezen schrikt de aanpak meestal voldoende af om de rest een kleine som te laten betalen. Alle kleine sommen samen dekken dan weer ruim voldoende dat ene verlies ... En zo blijft dat zaakje draaien ...

G
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door deleted »

Art 13 van de betreffende wet waarnaar ze verwijzen in hun brief blijkt ook nog eens vervallen sinds 2010.
http://maxius.nl/zaaizaad--en-plantgoedwet-2005

Gevalletje rechtsmisbruik ?

G
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Anne2 »

Wat een brief...

Kwekersrechtelijke bessenplanten heb je ook, gelukkig weet je dat niet als die in je tuin staat...dus kan je vermeerderen en uitdelen :fff
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Dutch John »

.....zaadmaffia....valse beschuldiging....duivelsgebroed.....burgerlijke ongehoorzaamheid......zaadbommen....wit poeder.....
Zomaar wat dikke woorden, geuit door mensen die doorgaans best aardig en meegaand zijn. Kennelijk kan een brief of wetgeving die fundamentele vrijheden aantast, het slechte in een mens naar boven laten komen. En te bedenken dat het een totaal onbekend gegeven was (althans voor mij en naar ik denk voor velen). Hoeveel andere wetten en regels, waar we geen weet van hebben, gaan ons het leven nog zuur maken?

Mijn respect gaat uit naar G. We mogen blij zijn om iemand in ons midden te hebben die de weg weet en ervaringsdeskundige is.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door deleted »

Dj,

Jij had die brief toch niet naar Kockie gestuurd ?

G :fff


De weg weet ... ervaringsdeskudige ....

Niet teveel eer. Ik handel meestal gewoon naar mijn aangeboren gebrek :dwarsligger.

G
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door ritsaert snijder »

G,
beste weegschaal en dwarsligger....

Hoe zit dat dan in België? Nooit een cent uitgeven aan advocaten en toch procederen?
RS
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door kockie »

Hmm, de helft van de woorden komt van mij.... Moet ik me nu zorgen gaan maken?

Het is inderdaad fijn dat er mensen zijn die een stapje terug kunnen doen en van een afstandje het probleem met andere ogen kunnen bekijken. Ik heb daar zelf moeite mee en ben voor mezelf aan het proberen om daar wat aan te doen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Dutch John »

Hej Maarten, het was niet als kritiek naar jou bedoeld. Ik zou zelf ook over de tafel springen als ik geconfronteerd wordt met een dergelijke brief. Er zijn geen kwaaie mensen (nouja, een paar dan), maar je kunt ze wel kwaad maken.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Tim »

Gandalf schreef:Hoe zit dat dan als ik schade heb door zonlicht? Kan ik die dan ook op jou verhalen?
Tuurlijk niet: http://rt.com/usa/monsanto-bill-blunt-agriculture-006/

http://stopthecrop.org/watch-full-film

Tim

@K: Als het niet bij jou van toepassing is, gewoon weggooien.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door kockie »

Ik ben dan weer niet boos, alleen snap ik geen reet van dit maffia gedrag.... Ik moet daarbij ook bekennen dat ik niet iedere letter gelezen heb. Een ander forumlid dat deze brief hier las ontplofte bijna.... Het was niet mijn vrouw.

Met die pastinaak ben ik wel aan het denken gezet. Misschien eens een paar pastinaakbommen maken. Her en der wat zaad neergooien en kww.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door deleted »

Mocht het 1 april zijn ...

Maar dat wetsartikel waar ze naar verwijzen is al 3 jaar geschrapt... dat zal zo'n maffia-firma weer niet snel overkomen ...

Misschien heeft een forumlid deze brief op 1 april in de bus gekregen. En enkele weken later als duidelijk werd hoe de vork in de steel zat besloten om hem naar Kockie te sturen ...

Zal een fervente tuinier moeten zijn.
Met kennis van Kockies postadres ...

DJ ...


G
Plaats reactie