Nogal belangrijk!

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2013, 01:43

Nogal belangrijk!

Bericht door forbert »

Ik ben hier nu 'n dikke maand.
Probeer m'n weg te vinden, lees veel, leer veel, maar vind het "kijkmijeens gehalte' hier ook erg hoog.

De techneuten met hun bells vind ik de leukste.

De nooit Bells drinker
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door deleted »

Wat is de vraag ?

Klinkt als een vage kritiek ?
Trouwens geen probleem mee, maar wat had je dan graag anders gezien?
En hoe ?

G
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2013, 01:43

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door forbert »

Er is geen vraag, lichte onbestemdhid zou ik het noemen.
Ach, het lijkt wel politiek!

We zien.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door deleted »

Onbestemdheid staat in deze tot ontstemdheid zoals politiek staat tot politesse.
Maar de Politesse zou hier inhouden dat je ook een inhoud geeft aan de de onbestemde ontstemdheid.

Anders kunnen we er ook niet veel mee ...

G
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2013, 01:43

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door forbert »

De invulling gaat dan al snel naar 'n "je ne sais quoi" gehalte, als u begrijpt wat ik bedoel.

Eigenlijk bedoel ik elitair.

La propriete, c'est la vole.

De Proudhonist
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door Dutch John »

forbert schreef: Probeer m'n weg te vinden, lees veel, leer veel, maar vind het "kijkmijeens gehalte' hier ook erg hoog.
Bekijk het van de positieve kant. Zonder het etaleren van eigen bouwsels en experimenten kun jij niet veel lezen en leren. Men kan ook op zijn kennis en ervaring blijven zitten.

Ik heb meer moeite met "zuigers" die alleen maar kennis overnemen en nooit iets terugmelden. Zelfs geen dankjewel Maarja, omdat je ze niet ziet, kun je je er ook niet aan storen....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Da_Tonio
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2013, 00:26

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door Da_Tonio »

Je hebt talloze websites en boeken over ecologie. Hier zit je op een forum, waar het net de bedoeling is om uit eigen standpunt te vertrekken. Enerzijds als vragende partij, om informatie in te winnen, en anderzijds als 'kijknaarmij-er' om je ervaringen aan de informatie toe te voegen.

Zonder dat laatste was er hier 1 moderator die als fulltime bibliothecaris zou werken, vrees ik...

Het is net enorm leerrijk om die ervaringen voorgeschoteld te krijgen. De mensen die dat doen hebben er meestal minder aan dan diegenen waarvoor ze het doen. Die 10 personen die hun ervaring betreffende mulching delen hebben hun werk al gedaan, en hun fouten misschien al gemaakt. Dat zijn 10 voorbeelden voor jou. Is dat niet het beste dat je kan wensen als je hier bent om je te informeren over mulching? Is het niet heerlijk om in gesprek te kunnen gaan met trotse (in jou ogen egotrippende?) mensen die hun ervaringen al te graag delen?
Het is niet meer dan mooi om achteraf ook jou ervaring te delen. Zo werkt iedereen samen aan betere informatie.

Uiteindelijk zijn het net die mensen aan wie je je richt diegenen die hun intellectuele eigendommen delen, en dit forum zijn unieke meerwaarde geven. De mensen die hier enkel informatie komen halen zonder zelf een meerwaarde te proberen zijn voor anderen, ca sont les voleurs. Verder kijkt u enkel vanuit uw eigen standpunt naar de zaak, om het vervolgens egocentrisch te noemen...
Als men vraagt om u duidelijker uit te drukken, zegt u nietszeggend dat het hier politiek lijkt...
Vervolgens noemt u de nuttigste leden elitair, gevolgd door een ongerelateerde, politieke, elitaire persoon zijn ongerelateerde uitspraak te quoteren?

Zou het kunnen dat de anarchist in u zich niet graag de les laat spelen, en dat een voorbeeld geven in uw ogen gelijk staat aan u opdringen hoe u het moet doen?
Of nog belangrijker... Wat zoekt u dan op dit forum, eigenlijk?
Zoete inval
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:52

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door Zoete inval »

Proudhon most famously declared that “property is theft”

Vanuit dit oogpunt misschien, maar door ons verblijf in deze maatschappij worden we allemaal in een bepaalde mate " besmet". Ook jij (gezien je voorstelpost) Ik geniet op dit forum het meest van het etaleren van zelfbouw/ ombouw/ landbouw en visie discussies, het meedenken en (opbouwend) bekritiseren van elkaar en elkaars werk.
Het etaleren van datgene wat men in staat is te kopen boeit mij niet.
Ik vind de oprechte visie achter een streven vele malen mooier dan een economisch verantwoordde investering (al dan niet met een installatieprobleem). Dat dat laatste ook aanwezig is valt niet te ontkennen, maar als je een visie hebt ben je ook in staat om selectief te lezen. Je hoeft het niet overal mee eens te zijn, je hoeft niet alles in je op te nemen.
Het lijkt misschien elitair maar in feite zijn de die-hards van dit forum best aardig :mrgreen: En de forumbijeenkomsten zijn meer een bijeenkomsten van discussie,zelfprutsers om te overleggen hoe het best te (ver)bouwen en prutsen, smerige handen, stekjes etc. met hier en daar een deelnemer met een fascinatie voor stook :fff Prima dat je jouw beeldvorming uit, maar ik herken het niet moet ik zeggen.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door ritsaert snijder »

Forbert,
Ik betrap mezelf er wel eens op (vandaag nog) dat ik op dit forum heel enthousiast ben over hetgeen ik heb gemaakt. Uit schaamte corrigeer ik mezelf wel eens. Soms ook niet. Maar als ik er over nadenk dan vraag ik me af wat er mis mee is? Kijk het moet niet leiden tot ecologisch trompetgeschal of borstklopperij over de behaalde duurzaamheid. Maar dat valt op dit forum toch enigszins mee?
Ritsaert
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2013, 01:43

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door forbert »

Ritsaert, zoete, ad,

impulsiviteit is mij niet vreemd, volhouden ook niet, anarchie nog minder.
Zeker zoete heeft 'n punt, de doeners, daar heb je iets aan.

De nietgebaandegebaande
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door David86 »

Ik moet wel lachen om de kritische blik van onze nieuwe vriend, ik kan hem niet geheel ongelijk geven.

Als je de mensen achter de posts leert kennen zul je zien dat sommige wat arroganter en pocheriger over komen dan ze daadwerkelijk zijn. Er zijn er natuurlijk ook die een "wie is de ecologische kampioen wedstrijd" voeren met technologie als wapen en een stevige bankrekening als schild, wellicht doel je op hen Forbert ?

Groeten,
..
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door Jan. »

Of je bedoeld mij :oops: :fff :mrgreen:


Geeft niks hoor.

Ik ben alleen van mening dat je je wat achterbaks gedraagt.

Volgens mij ben je hier alleen om wat te trollen?
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Nogal belangrijk!

Bericht door Jan. »

:idea:
Plaats reactie