poolijs

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

poolijs

Bericht door chathanky »

Door het smelten van de poolkappen stijgt de zeewater spiegel zegt de Co2 theorie gelovigen.

Volgens mij zal dit nauwelijks de zeewaterspiegel beinvloeden.
Waardoor zou dit dan stijgen?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Door de smeltende noordpool zal het water niet stijgen; drijft op water--> wet van Archimedes. Voor de zuidpool gaat deze wet echter niet op. Deze bevindt zich grotendeels boven land. Ook voor inlandse gletschers geldt deze wet niet....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Bericht door chathanky »

Daarbij geldt dat ijs een grotere dichtheid heeft dan water, een eenvoudige natuurkundige regel, vanaf 4 graden zal het volume weer toenemen maar dit is marginaal.

Vreemd dat vele nieuwsberichten en door vele wetenschappers dit letterlijk beweerd wordt.
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Bericht door frans »

Ik geloof al tijden dat we aardig belazerd worden.
Poosje geleden stelde ik al dat angst het persen van geld uit mensen vergemakkelijkt.
Nu mogen de belgen weer extra gaan betalen voor verpakkings materiaal, argument CO2.
Hier hoor je de heren al enthousiast voorstellen om co2 in oude gasvelden te persen.
Kan de staat en de shell weer aan ons gaan verdienen.
Wat het een energie gaat kosten om dat voorelkaar te krijgen daar hoor je ze niet over....
Bekijk The Great Global Warming Swindel. eens en zie de afrikaan zijn verhaal ook doen.
In een woord het is allemaal diep triest.
Vooral dat dit gewoon gebeurt en het schijnt ook niet meer te stoppen zijn.
n.b. Weer een waar bericht van vorige week, Bij Franeker is de grond nu al 13 cm gezakt, de vergunning stond 10 cm. toe.
Men denkt nu dat het wel 18 cm. zal gaan worden.
En U gelooft dat de gaswinning onmiddelijk is gestopt?
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

frans schreef:Ik geloof al tijden dat we aardig belazerd worden.
Poosje geleden stelde ik al dat angst het persen van geld uit mensen vergemakkelijkt...
Zo is dat! In dit deel van de wereld lijkt GELD de enige god die moet worden gediend. Alles, maar dan ook alles lijkt daaraan ondergeschikt.

De zogenaamde zorg voor het milieu is helaas niets meer dan de zoveelste constructie om een groep van mensen erg veel geld op te brengen. Ondertussen neemt de vervuiling die door de industrie wordt veroorzaakt, alleen maar toe.

Dirk
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

frans schreef:...Nu mogen de belgen weer extra gaan betalen voor verpakkings materiaal, argument CO2...
Die belasting zal jaarlijks gemiddeld 64 euro per inwoner bedragen!!

Dirk
pdkl
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 feb 2006, 16:17

Bericht door pdkl »

Dirk Bauwens schreef: Zo is dat! In dit deel van de wereld lijkt GELD de enige god die moet worden gediend. Alles, maar dan ook alles lijkt daaraan ondergeschikt.

Dirk
In welk deel van de wereld dan niet :twisted: ?

Wat betreft de industrie: ik denk dat die redelijk efficient is in onze regio's al wordt efficientie (vanzelfsprekend) wel gestuurd door het geld. De vervuiling hebben we echter verplaatst naar lage lonen landen. Wat dat betreft is bijvoorbeeld Sphinx het goede voorbeeld, die zijn er achter gekomen dat het zinloos is in dergelijke landen te produceren omdat de kwaliteit en transportkosten ook belangrijk zijn. Dat zijn eigenlijk ook factoren die uitgedrukt moeten worden in de prijs, maar helaas zal er dan nog heel wat gestreden moeten worden tegen de Kruidvatten, Wibras en Actions van deze wereld.

Patrick
John Doh
Berichten: 465
Lid geworden op: 30 jul 2006, 15:26

Bericht door John Doh »

frans schreef: n.b. Weer een waar bericht van vorige week, Bij Franeker is de grond nu al 13 cm gezakt, de vergunning stond 10 cm. toe.
Men denkt nu dat het wel 18 cm. zal gaan worden.
En U gelooft dat de gaswinning onmiddelijk is gestopt?
Niet alle bodemdaling is het gevolg van gaswinning. Rond Harlingen wordt zout gewonnen, in die buurt treedt bodemdaling op ten gevolge van zoutwinning. Volgens mij ligt Franeker dichter bij Harlingen dan bij Slochteren. Dus zal het stoppen van de gaswinning voor Franeker niet veel helpen, denk ik.
John
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Bericht door frans »

John Doh schreef:

Niet alle bodemdaling is het gevolg van gaswinning. Rond Harlingen wordt zout gewonnen, in die buurt treedt bodemdaling op ten gevolge van zoutwinning. Volgens mij ligt Franeker dichter bij Harlingen dan bij Slochteren. Dus zal het stoppen van de gaswinning voor Franeker niet veel helpen, denk ik.
Slochteren is bij het grote pubiek bekend als de gasbel van nederland.
Realiteit is dat ook de friese bodem onderhand op een hollandse gaten kaas lijkt.
n.b. Het persbericht meldde dat het waterschap met de NAM om de tafel gingen zitten. Daar zit dus wel een gasluchtje aan.
Plaats reactie