De klok terugdraaien

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: De klok terugdraaien

Bericht door pelletpower »

DJ, ben wel bang dat kloof tussen arm en rijk dan alleen maar groter wordt. De meest creatieve geesten gaan het beter doen zonder binnen de gebaande paden geremd te worden (overheid). En dan maakt het niet uit of de beloning/winst in geld, bananen of kralen is.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De klok terugdraaien

Bericht door deleted »

OBL-Rien schreef:Ik ervaar dit als behoorlijk frustrerend. Je laat mijn argument overeind en begint vervolgens over iets heel anders. Maar presenteerd het wel alsof het een argument tegen mijn argument is. En dit is niet de eerste keer. Ik stop hier maar mee.
Dat is niet de bedoeling.
Ik heb ook niet de indruk over iets anders te beginnen en weet al helemaal niet welk argument ik overeind laat?

Misschien even een stap terug naar dat onaangeroerde argument: welk bedoel je hier dan ?

Taal is helaas ook een geformaliseerd systeem dat slechts een afspiegeling is van ideëen.
Een forum is dan soms ook nog eens te beknopt om op alle nuances in te gaan. (vandaar dat ik er soms een idee , naam of auteur bij vernoem)Twee personen die dan vanuit een heel ander perspectief naar iets kijken kunnen dan met dezelfde woorden en termen toch op een heel ander denkspoor zitten.
Die indruk heb ik ook wel ooit. Inderdaad erg frustrerend.
Maar in deze ben ik echt niet mee met het misverstand... en dat is niet moedwillig zo ...

G
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: De klok terugdraaien

Bericht door OBL-Rien »

Gandalf schreef:Dat is niet de bedoeling.
Nee, ik geloof ook niet dat je dat met opzet doet.
Ik denk dat onze wereldbeelden zo fundamenteel van elkaar verschillen dat we gewoon niet kunnen communiceren via een forum. Waarschijnlijk zou het live een stuk beter gaan. Ik heb zelfs het gevoel dat wanneer we buren zouden zijn we uitstekend met elkaar overweg zouden kunnen.
Oh well, kennelijk zijn niet alle zegeningen der technologie even efficient :shock: :)
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: De klok terugdraaien

Bericht door Tim »

Hey,

Zelfstandig of niet, er zijn gewoonweg ook maar weinig mensen meer, die gedreven werken. Wij hebben problemen goeie technische mensen te vinden. De jongeren van nu willen geen vieze handen, geen avondje doorbuffelen, geen ploegendienst, geen weekeinde problemen oplossen, geen werkdruk als het even af moet. Constant het mondje open, telefoon in de hand, geen interesse in het werk, niet meedenken.

Voor het echte sleutelwerk huren we nu al mensen in uit Duitsland. Gedreven monteurs, oud én jong. Geen gezeur, betrokken en gaan pas weg als je tevreden bent. In een lelijk bus, vol gereedschap dat gebruikt wordt.

Die jeugd die zo zit te zeuren zou de handen eens uit de mouwen moeten steken en ergens voor gaan!

Tim
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: De klok terugdraaien

Bericht door pelletpower »

Kan me nog goed een moment in R,dam herinneren. 35 jongens kijken op je vingers tot het moment dat je vraagt, wie ken er even helpen. Wat er gebeurde weet ik niet, maar binnen 10s was de klas leeg
Plaats reactie