Nieuwe kabinetsplannen m.b.t. milieu en energie

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Mees*
Berichten: 287
Lid geworden op: 20 jan 2011, 14:57

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door Mees* »

Onze Landrover van 43 jaar werd vorig jaar ook nog getaxeerd op €22.500,--, dat zal ook wel redelijk ingestort zijn, ondanks de wel 400 km die we in het hele jaar gereden hebben.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door Tim »

You have the right to remain silent..........
Mees*
Berichten: 287
Lid geworden op: 20 jan 2011, 14:57

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door Mees* »

Dat worden we volgend jaar allemaal wel een beetje heb ik de indruk.

Oh ja, zoals met alles hier; tegen elk aannemelijk bod. Ecologisch gezien: hij is groen en kan door groen.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door David86 »

Dutch John schreef:Yep, mijn houtgas Chevy is ook op slag waardeloos geworden. Ermee door rijden en wegenbelasting betalen zou de kilometerprijs met ongeveer 75 cent verhogen. Als er geen regeling zoals bijvoorbeeld de aloude 60 dagen kaart komt, dan wordt het zoeken naar een andere oude, maar lichte frikandel die eigenlijk de schrotpers in moet. Levert het kabinet niets op, de economie niet en het milieu ook niet. Maar een nieuwe hybride is zeker niet goed voor het milieu.

Groet,
DJ

Word het toch tijd om over een Spartamet of een novio/c50 te gaan filosoferen. 3,20 euro vaste lasten per maand.

Dit kunnen ze toch niet doorvoeren zeker ?
..
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door Tim »

Ha,

Of een John Deere Gator of iets zwaarder een Unimog.

Tim
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door David86 »

unimog mag als landbouwvoertuig toch ?

Ik droom al even van een hi-jet pick-up met houtgas generator (wegenbelasting 23 euro nog wat p/m geloof ik) maarja eerst nog 500 andere dingen :)
..
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door benthuis »

Heb laatst al eens wat vragen gepost over hoe het met de huidige zorg verder moet.
Heb gisteren een denktank bijeenkomst bijgewoond over de jeugdzorg transitie (van Rijk naar gemeente)

De vermoedelijke nieuwe weg is die van wijkteams.
Zorg die dicht bij de mensen staat en naar het hele systeem kijkt en hier ook een beroep op doet.

Geweldig......!? Het idee is mooi en denk ik ook in de goede richting en wat meer in lijn met de manier waarop hier op het forum over kringlopen en duurzaamheid etc gedacht wordt.
Maar, eerst gaat men met de kaasschaaf over het totale budget, oftewel een energie vretende omslag maken met weinig middelen.
En, wat mij nog het meest bevreemd, deze omslag wordt gemaakt zonder dezelfde beweging te zoeken in de rest van de samenleving.
Niet op onderwijs gebied, niet op het gebied van werk, nergens. Voorzover ik kan beoordelen wordt in andere sectoren zelfs een tegengestelde beweging gemaakt. (bot bezuinigen om het oude voute systeem overeind te houden, beetje net als de hybride SUV)

Ik hoop dus van harte dat deze transitie gaat werken en het principe erachter ook wordt toegepast op onderwijs, ouderen zorg etc...
Misschien dat we dan iets met zn alleen een echt duurzamere sociale omgeving bouwen.
Plekken als dit forum zijn volgens mij onmisbaar om hiervoor draagvlak te vergroten, (samen met ons streven naar duurzaam omgaan met de aarde!) Ik denk dat alleen een andere manier van denken op ALLE fronten echt kans maakt op een lang vruchtbaar bestaan.

Kost mij persoonlijk wel enorm veel tijd/hardeschijfruimte/denkwerk. Moeilijk om alles om me heen door deze kritische bril te bekijken.
Ben benieuwd of dit ook herkend wordt.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door ritsaert snijder »

Ben ook een scheefrijder (twee oldtimers). Vooral irritant is; regeling invoeren, afschaffen, niet afschaffen enzovoorts. De FEHAC als belangenbehartiger en lobbyclub is hierdoor wel enorm getraind. Dus ik heb nog een beetje hoop.

Die hoop is er zeker voor DJ na de motie van de tweede kamer.

Als het doorgaat gaat er een voertuig uit, ga ik met de bus op PPO rijden en krijgt Stan een ligfiets (Stan als je dit leest ik moet dit nog beslissen met je moeder).

Ritsaert
groet!

Ritsaert
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door deleted »

@Benthuis,

Over welk type jeugdzorg spreek je hier concreet ?
Geplaatste kinderen of een soort begeleid zelfstandig wonen voor jongeren? Of zorg aan huis bij gezinnen met problemen ? Of nog iets helemaal anders ?

G
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door benthuis »

gandalf schreef:@Benthuis,

Over welk type jeugdzorg spreek je hier concreet ?
Geplaatste kinderen of een soort begeleid zelfstandig wonen voor jongeren? Of zorg aan huis bij gezinnen met problemen ? Of nog iets helemaal anders ?
De transitie (dit is de naam die het gekregen heeft) gaat over de zorg voor kinderen in zn geheel.
Dus van opvoed advies via ambulante begeleiding naar residentiele 24 uurs zorg.
Voor de residentiele zorg is dit een klap en een zegen.
Grote delen van de clienten belanden niet in een "tehuis"
Hiervoor moet wel alles op de schop...

Als het je interesseert, hier een uitleg van de transitie:
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door hotglass »

benthuis schreef: Als het je interesseert, hier een uitleg van de transitie:
reader_transitie_gemeentelijk_sociaal_domein_-_versie_november_2012.pdf

Bedankt, ik ga er vanavond eens even in duiken.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Nieuwe kabinetsplannen mbt milieu en energie

Bericht door deleted »

benthuis schreef:De transitie (dit is de naam die het gekregen heeft) gaat over de zorg voor kinderen in zn geheel.
Dus van opvoed advies via ambulante begeleiding naar residentiele 24 uurs zorg.
Voor de residentiele zorg is dit een klap en een zegen.
Grote delen van de clienten belanden niet in een "tehuis"
Hiervoor moet wel alles op de schop...
Er zit wel een serieuze adder onder dit gras.
Het wordt verkocht als 'transitie', lokale verantwoordelijkheid.
Lijkt goed, maar eigenlijk wijzigt men enkel de voogd in het systeem.
En dat wordt de gemeente (gemeentebestuur).
Probleem is dat er voor de rest niets verandert aan dat lokale bestuur.
Ze hebben nog tig andere verantwoordelijkheden en deze verantwoordelijkheid gaat daar gewoon bijkomen.
Nadeel daarvan is dat ze het in een groter kader van belangenafwegingen gaan bekijken.
Er wordt bijvoorbeeld een nieuw opvangcentrum gepland in een dure villawijk. De bewoners protesteren. Binnen enkele maanden zijn het gemeenteraadsverkiezingen ... Rara wat zullen ze doen ?

Andersom ook: bij een groot privaat bouwprojekt ligt één bewoner dwars. Hij wil niet verrkopen aan de promotor. De rest van de wijk staat al leeg en te verkommeren, wachtend op afbraak.
Dat doet geen goed aan het algemen beeld en leefomstandigheden van de laatste dwarskop.
Misschien kan de gemeente nu wel de sociale dienst inschakelen om eens een rapport te schrijven van de woonomstandigheden van de laatste bewoners ? Weer al een extra instrument om bepaalde mensen te stigmatiseren ... (?)

Dus het wordt afwachten wat de gemeenten met deze verantwoordelijkheid gaan doen.
Wordt het een prioriteit of een één van de velen? (en één waar weinig stemmen mee te winnen vallen ...)
En wordt het ook niet (instrumenteel) misbruikt ?
En wie houdt daar toezicht op ?

G
Plaats reactie