De 12 Ambachten exit?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: De12ambachten exit

Bericht door kockie »

Dus een beetje als de Amish met overtuiging.

Het idee trekt me wel aan, maar om de plek waar ik nu zit te verlaten, daar zijn een hoop paarden voor nodig.

Hebben ze bij de 12ambachten eigenlijk ook fatsoenlijke werkplaatsen? Is er meteen een goede plek voor workshops. Lijkt me dat zo'n instelling al wel aan alle regels voldoet. Mogelijk is een en ander ook af en toe te huren.

Gaan de 12ambachten en het ecologieforum misschien toch nog samenwerken http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=8&t=1163 .
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De12ambachten exit

Bericht door deleted »

kockie schreef:Mogelijk is een en ander ook af en toe te huren.
Dat zal volledig van de nieuwe eigenaar afhangen ...

Heb trouwens de indruk dat de DTA een beetje ten onder gegaan is aan het gebrek aan verjonging ...
Dat zal je altijd hebben als het van één persoon afhangt ...

G
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De12ambachten exit

Bericht door deleted »

David86 schreef:Misschien loont het de moeite te vragen wat voor prijs ze in gedachten hadden.
415 000.

http://www.funda.nl/koop/boxtel/huis-84 ... zenlaan-2/
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: De12ambachten exit

Bericht door David86 »

BESTEMMING
-Het pand is gelegen in het bestemmingsplan buitengebied en heeft als specifieke bestemming
“Dagrecreatieve doeleinden”
Op het perceel is een bedrijfswoning toegestaan en van het perceel mag maar liefst 900 m² worden bebouwd.

Overheid...
..
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De12ambachten exit

Bericht door deleted »

Nooit in Boxtel geweest, wel al veel over gehoord.
Maar ik had het me wel een stuk groter voorgesteld.

G
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: De12ambachten exit

Bericht door OBL-Rien »

Is inderdaad kleiner dan ik verwacht had.
De vraagprijs lijkt me redelijk, maar hoezo grote interresse?
Het lijkt me dat een dergelijke woning bijna overal te realiseren is mits men voldoende grond om huis heeft.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De12ambachten exit

Bericht door deleted »

Prijs moet je binnen de context bekijken. En dat is duidelijk de Nederlandse! (zie ik aan de prijs :fff )

Maar de extra voordelen hier zullen de naambekendheid, de landelijke ligging en vooral de vergunningen zijn.
Dat laatste is niet evident bij elk huis met een grote lap 'grond'.
Meestal is het dan landbouwgebied en dat beperkt de mogelijkheden.
Veel tijd en energie gaat dan in kafka-procedures zitten ipv waar het om zou moeten om draaien.
David86 schreef:-Het pand is gelegen in het bestemmingsplan buitengebied en heeft als specifieke bestemming
“Dagrecreatieve doeleinden”
Op het perceel is een bedrijfswoning toegestaan en van het perceel mag maar liefst 900 m² worden bebouwd.
Wil volgens mij zeggen dat er op die 900 m2 nog bijgebouwd mag worden als dit in functie is van recreatie.
Bijvoorbeeld een nieuwe kantine.

G
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: De12ambachten exit

Bericht door OBL-Rien »

Gandalf schreef: en vooral de vergunningen zijn.
Ja, als je dit commercieel wilt exploiteren dan heb je zeker gelijk.
Omdat ik zelf nog een huis (met grond) zoek zat ik meer aan prive gebruik te denken :)

Helaas de verkeerde hoek van NL voor mij. Bovendien is prijsklasse ook niet de mijne :(
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De12ambachten exit

Bericht door deleted »

Rien,
Moet je eens naar de 5 ha kijken in de Corrèze hierboven.
En als je wat zoekt vind je er in die streek nog interessantere.
Soms zelfs met eigen waterloop en watermolen.

G
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: De12ambachten exit

Bericht door Dutch John »

Een gebruikelijke prijs voor omvang en omgeving. Ook ik had het groter verwacht. Maar het kan net voor een zelfvoorziener. Ik vraag me af of kopers in de rij zullen staan. Inmiddels staan er zoveel van dergelijke boerderijtjes te koop. En vaak voor minder. Heb je misschien ook minder opstallen, maar je kan dan met een redelijk schone lei beginnen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: De12ambachten exit

Bericht door OBL-Rien »

Gandalf schreef:Moet je eens naar de 5 ha kijken in de Corrèze hierboven.
M'n frans is ronduit slecht, en ik voel me te oud om het nog eens te leren.
(al 3 keer geprobeerd!)
Nee, de dobbelsteen is gevallen, en we willen in NL blijven. Tenminste zolang de overheid geen rare sprongen maakt.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: De12ambachten exit

Bericht door frans »

Ben er nooit toe gekomen om er naar toe te gaan.
Heb jaaaaren geleden hun boekje gelezen over ondergronds bouwen..
Heeft er toch toe geleid dat ik wat semiondergrondse dingen heb gemaakt.
Zal ze als aandenken een donatie doen.
(een wapperende vlinder heeft uiteindelijk toch iets in werking gezet....)
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
omweg
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 mar 2007, 14:34
Locatie: Olburgen
Contacteer:

Re: De12ambachten exit

Bericht door omweg »

Ik vind het heel erg triest dat DTA gaat sluiten en zover als ik het in kan schatten langzaam verder weggloeit. Het wordt door voorgaande posters al aangehaald ik denk ook dat ze een groot deel van de terugloop aan zichzelf te danken hebben om niet met de interactieve tijd mee te gaan. Als voorbeeld had volgens mij het CAT in engeland kunnen dienen. Zij hebben ook een niet commercieel verdienmodel:
How is CAT funded ?
CAT receives almost no grant or government funding for its ongoing activities. It has received significant grants towards its new building, the Wales Institute for Sustainable Education, and for other projects. This capital funding is shown in the year end accounts of CAT Charity Limited, in addition to operating income.
So how are running costs paid ?
They are paid through income generated by CAT, and the donations of supporters. Income is split between a number of activities, including the visitor centre, courses, shops, mail order, restaurant, cafe, publications and consultancy. CAT's business operations have to compete in the open market, whilst being committed to CAT's ethical standards, and also need to fund charitable research and development work. In other words, CAT is usually short of money ! Without our volunteers, staff who accept wage levels considerably below average, and the support of members of the public, CAT would simply not be possible.


Als de gebouwen in Boxtel in eigendom van een stichting zijn zou je verwachten dat een doorstart mogelijk moet zijn, maar er moet dan wel totaal nieuw bloed gaan stromen. Ik ben dus bang dat we gewoon engels moeten gaan leren of moeten accepteren dat er veel particuliere initiatieven zijn op deel gebieden die via de diverse fora's worden gedeeld.
Het is jammer maar nederland mist op meer gebieden de boot dus misschien moeten we toch wat beter aan zelf reflectie doen en komt na een dal periode weer een periode met hernieuwde inspiratie.
The planet of my dreams is bulging at his seems
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: De12ambachten exit

Bericht door Dutch John »

OBL-Rien schreef: Ik denk even weer aan de eco-scale van Paul Wheaton, als je meer dan 4 levels vooruit bent, wordt je niet serieus genomen. Een eco centrum moet IMO niet meer dan 2 levels op het gemiddelde in NL vooruit zijn.
Maar als je twee niveaus hoger zit, trek je evengoed geen publiek. Engelse series als "It's not easy being green" zijn dan ook meer entertainment, dan een voorbeeld. Te hoog provisorisch knutselgehalte om serieus te nemen. Teveel gegiechel. Snel scoren met een format, in plaats van het brengen van een boodschap. Niettemin is TV wel hét medium om iets over te brengen. Greenpeace is er groot mee geworden. Zou het iets voor het ecologieforum zijn om een serieuze serie te maken? Aflevering 1: Hoe bouw ik een in één zaterdag een rocket stove.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3311
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: De12ambachten exit

Bericht door pelletpower »

Kan nergens de grootte van het perceel vinden, maar uit mijn herinnering was dat toch minstens 1 ha. Er staat overigens dat er tot 900m2 bebouwd mag worden. Dit zijn alleen de kassen al.
Plaats reactie