levens indeling en prioriteiten

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door OBL-Rien »

Jan. schreef:
OBL-Rien schreef:
Jan. schreef:OBL-Rien, zit jij ook op de Vrijspreker?
Ik heb daar wel eens een artikel of twee geplaatst ja.
Echt zeer actief ben ik daar niet, het heeft niet zo heel veel zin om tegen het koor te preken :)
Rien volg jij Hartman?
Nee, ik volg daar niemand. Maar lees wel regelmatig artikelen.
Vaak zonder te kijken wie het schrijft.
Reageren doe ik soms, maar niet vaak.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door Dutch John »

Jan. schreef:Het gaat nu wel op de filosofische toer hé, zo op dit techno ecologieforum. :D :(
Anders wordt het zo eenzijdig.... Ik houd er wel van om ook over de "zachte" kant te discussiëren. Het geeft richting aan je leven. De technische zaken zijn eigenlijk slechts hulpmiddelen voor de invulling van de vastgestelde richting.

A propos "techno ecologieforum"; ik wil David complimenteren met zijn volharding in het openen van onderwerpen die ook daadwerkelijk dichtbij ecologie staan. Het wordt nu toch wat breder.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door Jan. »

Dutch John schreef:
Jan. schreef:Het gaat nu wel op de filosofische toer hé, zo op dit techno ecologieforum. :D :(
Anders wordt het zo eenzijdig.... Ik houd er wel van om ook over de "zachte" kant te discussiëren. Het geeft richting aan je leven. De technische zaken zijn eigenlijk slechts hulpmiddelen voor de invulling van de vastgestelde richting.

A propos "techno ecologieforum"; ik wil David complimenteren met zijn volharding in het openen van onderwerpen die ook daadwerkelijk dichtbij ecologie staan. Het wordt nu toch wat breder.

Groet,
DJ

Het is inderdaad, tussen de werkzaamheden door en in de verloren ogenblikken, wel leuk om wat filosofisch te discuseren. Alleen komt er altijd veel meer in me op dan ik kan opschrijven. Je pikt er wat uit en moet maar afwachten wat een ander er weer in ziet.
Schrijven heeft natuurlijk wel voordelen omdat je eerst even rustig alles op rij kan zetten en bij gebrek aan non verbaal en stem intonatie toch de icoontjes kunt plaatsen. Maar er zijn altijd obstakels die je in een onder ogen gesprek niet hebt.

Groet.

Ja wat zal ik er eens onder zetten?
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door Jan. »

OBL-Rien schreef:
jan. schreef:Rien volg jij Hartman?
Nee, ik volg daar niemand. Maar lees wel regelmatig artikelen.
Vaak zonder te kijken wie het schrijft.
Reageren doe ik soms, maar niet vaak.


Rien, evenals jij lees ik veel daar en elders, ook reageer en schrijf ik op meerdere blogs. Volg ook niet specifiek bepaalde personen, maar kom wel bepaalde personen overal tegen. Het heeft mijn gedachten over en het wereldbeeld behoorlijk veranderd. Heb altijd al een honger naar iets anders en iets nieuws gehad en doordat ik enige jaren terug ziek werd kreeg ik de tijd om deze honger iets te stillen. En goed dingen smaken naar meer.
De vraag kwam zo in me op. omdat ik daar een discussie zag tussen jou en R. meende te zien over het libertarische gedachtengoed onder een door jou geschreven artikel, vandaar.


Wie blijft kijken naar de plaats waar de zon is ondergegaan,
ziet um nooit weer opkomen.
Laatst gewijzigd door kockie op 11 jul 2012, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door David86 »

Jan. schreef:
Dutch John schreef:
Jan. schreef:Het gaat nu wel op de filosofische toer hé, zo op dit techno ecologieforum. :D :(
Anders wordt het zo eenzijdig.... Ik houd er wel van om ook over de "zachte" kant te discussiëren. Het geeft richting aan je leven. De technische zaken zijn eigenlijk slechts hulpmiddelen voor de invulling van de vastgestelde richting.

A propos "techno ecologieforum"; ik wil David complimenteren met zijn volharding in het openen van onderwerpen die ook daadwerkelijk dichtbij ecologie staan. Het wordt nu toch wat breder.

Groet,
DJ

Het is inderdaad, tussen de werkzaamheden door en in de verloren ogenblikken, wel leuk om wat filosofisch te discuseren. Alleen komt er altijd veel meer in me op dan ik kan opschrijven. Je pikt er wat uit en moet maar afwachten wat een ander er weer in ziet.
Schrijven heeft natuurlijk wel voordelen omdat je eerst even rustig alles op rij kan zetten en bij gebrek aan non verbaal en stem intonatie toch de icoontjes kunt plaatsen. Maar er zijn altijd obstakels die je in een onder ogen gesprek niet hebt.

Groet.

Ja wat zal ik er eens onder zetten?

misschien is het leuk om deze discussies mano i mano te voeren onder het genot van een licht vergiste fruit of graan versnapering op een zomeravond. ik vind zulke gesprekken altijd erg plezierig
..
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door kockie »

Mooi praatvoer voor een forumdag dus!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door David86 »

daar doelde ik op , wanneer is die kockie ?

groeten
..
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door Jan. »

Prima, houd me aanbevolen.

Jan.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door kockie »

Daar beraden de mensen uit de "forumdenktank" zich op dit moment over. Er wordt een weekend in augustus of september gekozen. Indien je zin hebt om mee te denken, ontvang ik graag een pb van je.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door Sandman79 »

was er geen workshop zagen voorzien? :p
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door kockie »

Is zeker nog een mogelijkheid. Een plek om te zagen is geregeld, ca 3 Ha dennebos waar ook het een en ander scheefhangt. Genoeg demonstratiemateriaal dus.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door OBL-Rien »

Jan. schreef: De vraag kwam zo in me op. omdat ik daar een discussie zag tussen jou en R. meende te zien over het libertarische gedachtengoed onder een door jou geschreven artikel, vandaar.
Ah, dat is wel mogelijk ja.
Het gekke is misschien dat ik me niet tot de libertariers reken :)
Is sta qua levensbeschouwing wel heel dicht bij "hun" gedachtengoed, maar ik mis de realistische component.
Zelf zeg ik dan ook liever niet dat ik libertarier ben, maar dat ik NAP'er ben.
Deze truck heb ik van Stefan Molyneux van freedomainradio.com :)
Overigens erg leuke site en podcast (voor het geval je deze nog niet kende)
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door OBL-Rien »

Dutch John schreef:Ik hoor nu: "Waar hebben ze het in godsnaam over?" Welnu: The Post Carbon Reader van Richard Heinberg. Een indoctrinerend boek, dus niets voor vrijdenkers? Misschien wel, maar voor mij een bevestiging van wat ik al dacht.
Dank je DJ,
Ik had nog een tegoedbon van Amazon.
Nu dus niet meer, maar daarvoor heb ik nu TPCR op m'n kindle staan :)
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door Tim »

Hey,

TPCR vind ik op zich geen zwaar boek, maar het lezen en begrijpen vergt hier toch enige inspanning. Dan stilte in huis, rust in m'n kop en dan nog tijd.

Mooi hè, excuses.....en prioriteiten :mrgreen:

Rien, ik zag dat je op je blog ook nog een aantal leuke titels hebt staan, genoteerd op m'n verjaardag lijstje. Dat is trouwens ook een leuke truk om anderen te triggeren.

Tim
Laatst gewijzigd door Tim op 11 jul 2012, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door David86 »

OBL-Rien schreef:
Jan. schreef: De vraag kwam zo in me op. omdat ik daar een discussie zag tussen jou en R. meende te zien over het libertarische gedachtengoed onder een door jou geschreven artikel, vandaar.
Ah, dat is wel mogelijk ja.
Het gekke is misschien dat ik me niet tot de libertariers reken :)
Is sta qua levensbeschouwing wel heel dicht bij "hun" gedachtengoed, maar ik mis de realistische component.
Zelf zeg ik dan ook liever niet dat ik libertarier ben, maar dat ik NAP'er ben.
Deze truck heb ik van Stefan Molyneux van freedomainradio.com :)
Overigens erg leuke site en podcast (voor het geval je deze nog niet kende)

ik kijk stefan molyneux wel eens op youtube ik vind het leuk dat hij zijn verhalen op begrijpelijk niveau houd en ze met een flair a la najib amhali verkondigd absolute aanrader
..
Plaats reactie