levens indeling en prioriteiten

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door Dutch John »

Jan. schreef: Schrijven heeft natuurlijk wel voordelen omdat je eerst even rustig alles op rij kan zetten en bij gebrek aan non verbaal en stem intonatie toch de icoontjes kunt plaatsen. Maar er zijn altijd obstakels die je in een onder ogen gesprek niet hebt.
Schrijven geeft je niet alleen de tijd, het dwingt je beter en dieper na te denken over de zaken. Bij verbaal discussiëren wijd je sneller uit zonder dichtbij de kern te komen. Ik leer van m'n eigen schrijfsels, omdat je gedwongen wordt diep na te denken voordat je iets fatsoenlijks op papier krijgt. Lichaamstaal is minder belangrijk als het om filosofische of wetenschappelijke zaken, ja zelfs over aardappelen telen gaat.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door OBL-Rien »

Dutch John schreef: Schrijven geeft je niet alleen de tijd, het dwingt je beter en dieper na te denken over de zaken. Bij verbaal discussiëren wijd je sneller uit zonder dichtbij de kern te komen. Ik leer van m'n eigen schrijfsels, omdat je gedwongen wordt diep na te denken voordat je iets fatsoenlijks op papier krijgt. Lichaamstaal is minder belangrijk als het om filosofische of wetenschappelijke zaken, ja zelfs over aardappelen telen gaat.

Groet,
DJ
Absolut. Ik kom vaak tot nieuwe inzichten als ik dingen op mijn blog schrijf. Het begon als een soort "kladblok" voor mijzelf om dingen te onthouden, maar inmiddels is mijn blog ook een methode om beter over dingen na te denken.
Echt voor iedereen een aanrader: Schrijf je gedachten eens op.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: levens indeling en prioriteiten

Bericht door Jan. »

Tja, bovenstaande is zeker waar.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Plaats reactie