De onderwijs discussie

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

De onderwijs discussie

Bericht door nck »

Het gebeurt niet zo heel vaak dat ik een nieuw onderwerp aanmaak maar laat dit dan de uitzondering zijn die de regel bevestigd.

Waarom een onderwijsdiscussie?


In de eerste plaats omdat ik als alleenstaande vader van 2 zeer leergierige meiden, 11 en 12 jaar oud en door dag en tijd vrijwel dagelijks wordt geconfronteerd met de enorme erosie in het hedendaagse onderwijs. Niet dat ikzelf nu zo'n hoogvlieger ben, maar een vrij degelijke basiskennis op diverse terreinen is mijns inziens wel aanwezig.

In mijn specifieke geval wordt ik ook vrij regelmatig geraadpleegd over diverse school problemen door die twee en dan loop je heel gauw tegen de moeilijkheid aan van: Ik weet het wel maar hoe vertel ik het haar zodat ze het ook snapt.


Onlangs de twee boeken van Clifford A. Pickover gekocht. Het wiskunde en het natuurkunde boek.

Nu bezig in het natuurkunde boek. 250 onderwerpen, heel kort en bondig, geweldige illustraties, en een uitleg waar je zo een mooi verhaal van kunt maken.
Een uitstekende opfrisser voor jezelf.


Wanneer ze op school dergelijke basiskennis al niet meer goed krijgen of je hebt zo'n turf in huis rondspoken die z'n tijd een jaar of wat vooruit is kan ik o.a. deze boeken aanbevelen. Bij ons aan de keukentafel is er zo een uurtje mee gevuld. (NCK heeft geen aandelen)


Misschien dat er forummers zijn die vergelijkbare ervaringen hebben of andere mooie tips.

Ook hier kunnen we elkaar toch de helpende hand bieden?


Ik hou me van harte aanbevolen.



Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De onderwijs discussie

Bericht door deleted »

Nck,

Hier zijn ze geabonneerd op een wetenschappelijk (jeugd)tijdschrift. Images Doc.
Bestaat zo ook vast iets in het Nederlands.


Ze kunnen (jij inclusief uiteraard) hier ook op taalkamp komen(francais). Dochters zijn 15,13 en 10.


G
Plaats reactie