Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Soulife-Wolf
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2011, 15:21

Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door Soulife-Wolf »

Beste bezoekers,

graag introduceer ik jullie: project Soulife Wolf. Dit project is ontwikkeld om onderzoek te doen naar de mogelijkheid om de interactie te vergroten tussen mens, dier en natuur. Ons doel is het creëren van een natuurlijke leefomgeving waarin het mogelijk is om te wonen met, tussen of naast wilde dieren. We willen de natuurlijke kwaliteiten van Nederland écht zichtbaar maken en deze dichter bij de mens brengen. De locatie die dient als inspiratiebron voor dit concept is de Drents-Groningse veenkolonie. Onze missie is om een bijzonder woonconcept te introduceren dat verder gaat dan een leuk huis in een aardige buurt.

Graag zouden we willen weten wat jullie mening hierover is. Graag verwijzen we jullie ook naar onze Facebook-pagina (http://www.facebook.com/#!/soulifewolf) of naar onze site www.soulifewolf.nl.

Groetjes,
Soulife Wolf

Ps. Facebook --> 'likes' en reacties zijn altijd welkom!
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door deleted »

Hallo Soulife Wolf,

Welkom op het Ecologieforum.

Is er trouwens nog veel wild-life in Nederland ?

En dat lijkt wel op het bouwen van eco-woningen in een natuurgebied ?

G
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door deleted »

Ik zie net op whois.nl dat de houder van het domein "soulife.nl" Inbo Holding BV is.

Is dit niet zo'n projectontwikkelaar ?
http://www.inbo.com/NL/Pages/default.aspx

Toch weeral niet reclame 2.0 zeker ?




G
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door Chicken Power »

Mijn waarde Gandalf,

Je was me weer net voor. Die blogschrijvers werken allemaal voor dat INBO:
http://www.inbo.nl/NL/over-inbo/netwerk ... seurs.aspx

Gewoon een ingenieursbureau, die misschien wel de lastigste projecten aanpakken, maar dit wolvengedoe is gewoon het verkopen van ‘woonconcepten’ door onder het mom van een ‘groen sausje’ makkelijk beïnvloedbare mensen voor het karretje te spannen waardoor het ook nog is gaat lijken of er een maatschappelijk draagvlak voor is!

Godgeklaagd, met die wolven weer terug blijft er geen korenwolf, korhaan, patrijs of koningskwartel meer over. En dat allemaal om die concepten verkocht te krijgen!

Hoog tijd om de reeds er ingestonkenen via die ‘social media’ even te wijzen op deze volksverlakkerij!


Groet, Cp
Verwijderd.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door deleted »

Inderdaad CP,

Ik had al ergens gelezen dat er terug een wolf gesignaliseerd was in dat gebied.
Blijkt het een geldwolf te zijn.

Ecodorpen verkopen aan de groenen?

Seniorensteden voor de ouderen.
http://www.zorgvoorlater.com/zvl_uwmeni ... tid=1&id=2

Inspraakwijken voor liberale burgers:
http://www.inbo.com/NL/nieuws/Pages/Ale ... mheid.aspx

Hebt u nog een overtuiging of een levensvisie, wij kunnen u het bijbehorende dorp/huis verkopen ?

Platte Commerce ja.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door deleted »

Ik stel voor dat ze een dorp voor projectontwikkelaars maken.

Monopoly-village.
Kunnen ze lekker elkaar gaan oplichten. Straten monopoliseren. Eigendommen ontfutselen en de lokale overheid voor de kar spannen om de concurrent te onteigenen.

Lijkt me waanzinnig leuk zo'n dorp: exclusief voor projectontwikkelaars.
Man man ,ze zouden zich nogal eens amuseren ,de Heren.
Dat ze daar nog niet zelf opgekomen zijn ...

Altruïstisch hé dat soort mensen, altijd maar begaan met de noden van een ander en nooit eens aan zichzelf denken.

G
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door Chicken Power »

Meer dus de wolf in schaapskleren!

Maar, binnen jouw concept van een wolvendorp, had je daar ook al aan een vorm van ‘social media’ gedacht?

In Nederland lastige materie, conform orka's. Daar is hier zelfs al een Coalitie van, maar weer nergens te vinden welke orka's daar deel van uitmaken, terwijl ik er maar met een bekend ben. Misschien iets voor een noodmodel voor een Belgische regering?

Maar, buiten dat deze figuren hun talenten alleen voor de Mammon kunnen aanwenden, hebben die wolven binnen dat dorp, ook nog zoiets nodig als een netwerksite. Laten we het BlaatUit noemen.

Aloude technieken als zien, voelen, ruiken, huilen en met name het plaatsen van geurvlaggen schijnt als primaire levensvaardigheid helemaal gedegenereerd te zijn.

Hooguit dat in echte contacten binnen het dorp ze als solitaire dieren tot een Vrijmibo te krijgen zijn, maar dat is dan ook echt omdat het van de Mammon moet.

Juveniele schaapjes met lammetjespap een virtueel en groen bos in lokken, das het enige waar deze ontaarde academici nog toe in staat zijn.

Behhh…




Groet, Cp
Verwijderd.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door deleted »

Chicken Power schreef:Meer dus de wolf in schaapskleren!

Maar, binnen jouw concept van een wolvendorp, had je daar ook al aan een vorm van ‘social media’ gedacht?
Beste Cp,
Daar zit volgens mij een heel aardig project in.
Misschien moesten we de krachten maar eens bundelen ?

Operatie "Wee de Wolf" ?
(PS ook als hommage aan het gelijknamige boek van Farley Mowat, wat ik werkelijk iedereen kan aanraden)

Eerst onze strategie maar eens uitdenken.
Bij volle maan slaan we toe.
Chicken Power schreef:Juveniele schaapjes met lammetjespap een virtueel en groen bos in lokken, das het enige waar deze ontaarde academici nog toe in staat zijn.

Behhh…
:lol: inderdaad. kort samengevat: "wolf zkt schaap"
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door deleted »

Een andere piste zou ook nog kunnen zijn om de Kaczynski-trofee terug van stal te halen.
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=15&t=1755

Misschien moesten we maar eens echt zo'n jaarlijkse trofee toekennen ?
Kwestie van een eigen label te lanceren ?

G
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door deleted »

Allez degenen die niets beters te doen hebben kunnen nu ook gaan 'vind ik leuk'en op Smoelenboek.
http://www.facebook.com/soulifewolf?sk= ... l&filter=1

G
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door kockie »

Is er op facebook ook een knop "vind ik niet leuk"?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door deleted »

Normaal niet.
Maar in dit geval wel. Dat is dan de 'vind ik leuk' op de MaiaVanmanwe-reactie. :mrgreen:

G
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Project Soulife Wolf - Wonen en leven in de natuur

Bericht door deleted »

Eigenlijk maken ze er zelfs geen geheim van waar ze mee bezig zijn:
Vraagsturing essentieel

De woningmarkt is veranderd. Van aanbod naar vraagsturing. Beleving, gevoel, duurzaamheid en kwaliteit spelen een steeds belangrijkere rol, en nieuwe woonconcepten en -producten moeten worden afgestemd op de wensen en leefstijlen van mensen. De ‘ouderwetse’, overwegend kwantitatieve benadering van vraag en aanbod en differentiatie naar type huishoudens is onvoldoende om een goed woonproduct te ontwikkelen. Zeker in deze tijd van economische laagconjunctuur is het cruciaal de doelgroep te verleiden en zo over de streep te trekken. In onze optiek gebeurt dit door al in een vroeg stadium de woonvraag centraal te stellen in de planontwikkeling.

Soulife is een samentrekking van ‘soul’, ziel, en ‘life’, leven. Volgens ons is dat belangrijk in de hedendaagse woningmarkt. Op zoek te gaan naar de ziel van elk leven en dus, in ons vakgebied, de drijfveren van de woonconsument.
Gewoon te lezen op de site: http://www.soulife.nl/main/?page_id=9
Plaats reactie