"De groene gedachte" werkelijk groen of slechts een gedachte ?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

arjen_J
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 aug 2011, 15:21

Re: "De groene gedachte" werkelijk groen of slechts een geda

Bericht door arjen_J »

Heren,

Er was hier een discussie over een groene gedachte

maar na wat vliegtuigstrepen zie ik andere gedachten? (heb niks tegen de foto's of dat onderwerp)
maar t is ineens wat stil...... :wink:


solartube is in plaats van een lamp zeker een mooi product overdag!

maar waar straatverlichting in ecologisch oogpunt ook ongewenst is
Snap niet waarom in NL bijna alles verlicht moet zijn, dat terwijl er in landen om ons heen (de hele rest v/d wereld)
veeel minder straatverlichting brandt.

Arjen
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: "De groene gedachte" werkelijk groen of slechts een geda

Bericht door deleted »

arjen_J schreef:Heren,

Er was hier een discussie over een groene gedachte

maar na wat vliegtuigstrepen zie ik andere gedachten? (heb niks tegen de foto's of dat onderwerp)
maar t is ineens wat stil...... :wink:
Zeereerwaarde Heer Arjen,

Vermits er al door menigeen voorbehoud gemaakt werd tenoverstaande het adjectief 'groene' bij die 'groene gedachte', is er voor die 'non-believers' van de eco-marketing volstrekt geen onderscheid tussen de 'groene gedachte' en enige andere gedachte. Dat spreekt voor zich neem ik aan?
In de lezing van deze groep is er dan ook helemaal geen sprong gemaakt naar "andere gedachten".

Zou u bijvoorbeeld de kost willen geven aan de mensen met groene gedachten en daardoor een dak vol groene overgesubsidieerde pV-panelen, elektrische auto's, en weet ik wat nog, die jaarlijks eens goed op vakantie gaan van hun welverdiende ecosubsidies en bij deze vakantie-verplaatsing deze strepen in de lucht trekken ?
arjen_J schreef: solartube is in plaats van een lamp zeker een mooi product overdag!
maar waar straatverlichting in ecologisch oogpunt ook ongewenst is
Snap niet waarom in NL bijna alles verlicht moet zijn, dat terwijl er in landen om ons heen (de hele rest v/d wereld)
veeel minder straatverlichting brandt.
Arjen
Natuurlijk. En om je ecologische voetafdruk ook op deze nachtverspilling te verkleinen boek je dan ook best een reis naar zo'n afgelegen land waar ze deze energie niet verspillen. Op die manier is de reis eigenlijk energetisch al terugverdiend.

G
arjen_J
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 aug 2011, 15:21

Re: "De groene gedachte" werkelijk groen of slechts een geda

Bericht door arjen_J »

Gandalf schreef: Zeereerwaarde Heer Arjen,

Zou u bijvoorbeeld de kost willen geven aan de mensen met groene gedachten en daardoor een dak vol groene overgesubsidieerde pV-panelen, elektrische auto's, en weet ik wat nog, die jaarlijks eens goed op vakantie gaan van hun welverdiende ecosubsidies en bij deze vakantie-verplaatsing deze strepen in de lucht trekken ?

Natuurlijk. En om je ecologische voetafdruk ook op deze nachtverspilling te verkleinen boek je dan ook best een reis naar zo'n afgelegen land waar ze deze energie niet verspillen. Op die manier is de reis eigenlijk energetisch al terugverdiend.

G
Beste Gandalf,

Ik deel deze mening,

Daar waar ik iedereen "vervloek" die mij op de snelweg met 130 km/u (en vaak harder) voorbij komt rijden op de snelweg
in een gesubsidieerd hybride automobiel!
Regelmatig zo'n lease voertuig uit een bedrijf die doet aan duurzaam ondernemen.....
Dan ineens is mijn meer als 10 jaar oude auto op gas milieuvriendelijker/duurzamer/groener(hij blijft blauw!)

Groeten
Arjen
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: "De groene gedachte" werkelijk groen of slechts een geda

Bericht door deleted »

Inderdaad. Groen of blauw, voor velen is het slechts de gedachte die telt.
Volgens mij een probleem.
Een bepaald percentage 'goodwil' om ecologischer te worden/zijn dat wel aanwezig is bij de massa, wordt op deze manier al simpelweg opgebruikt door de commercie.

Mensen die één van deze "investeringen" gedaan hebben zijn meestzal daarna ook niet meer vatbaar voor verder kritisch nadenken.
Een spijtige zaak voor het milieu.

G
Plaats reactie