Heeft technologie een toekomst?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door benthuis »

Bullshit=geen technologie!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door mro »

Bullshit is natuurlijk.

'Bullshitfilter' is iets anders. :)
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door JantjeV8 »

Allemaal terug in je grot, houten speren, heel wild zijn boven een fikkie. Toen was het allemaal koek en ei..
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door Dutch John »

Dat is wel erg zwart-wit.

Mijn koolstofvoetafdruk is ongeveer 20% van die van de gemiddelde Nederlander. Ik voel me prettig op dat niveau; meer luxe en comfort hoeft niet. Toch vindt die gemiddelde Nederlander regelmatig dat 20% nog teveel is. De splinter in andermans ook wel zien, maar niet de balk in het eigen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door holtere »

Kinderen maken is de grootste carbondump die je kunt maken.
Besparen is in die zin vrijwel zinloos als je de voortplantingsdrift in ogenschouw neemt. Een druppel op een gloeiende plaat.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door remco d »

holtere schreef:Kinderen maken is de grootste carbondump die je kunt maken.
Besparen is in die zin vrijwel zinloos als je de voortplantingsdrift in ogenschouw neemt. Een druppel op een gloeiende plaat.
Dat klopt. Als iedereen daarmee stopt bereiken we over een kleine 100 jaar een punt waarop we niets meer verspillen.... maar dat heeft weinig met technologie te maken.

Niemand weet wat de toekomst gaat brengen en dit is zeker wel een leuke discussie. Dat van die grot en die speren is wel een beetje een dooddoener.

als er in de toekomst wat verzonnen wordt op het energie-vraagstuk gaat technologie denk ik wel de toekomst zijn. De vraag is of dit wordt opgelost voor of nadat de olie "op" is. Met de huidige prijzen voor olie producten lijkt het alsof de eerste 100 jaar er nog meer dan genoeg olie is. Dat zou denk ik voldoende tijd moeten geven, als je ziet waar we 100 jaar geleden stonden.

mvg Remco
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door kockie »

Ik vraag me af of het opgelost wordt. Buiten dat we in ongeveer 100 jaar de gemakkelijk winbare olie (kolen etc) erdoor gejaagd hebben, geldt hetzelfde voor antibiotica en natuurlijk voor veel grondstoffen. Daar is ook niet zomaar een oplossing voor. We kunnen natuurlijk allemaal denken: "na ons de zondvloed", maar ik doe het toch graag anders. Al is mijn figuurlijke voetafdruk nog steeds veel te groot.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door mro »

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170127_02698371

Als je geen/weinig technologie in je buurt hebt krijg je wel ruimte om na te denken...
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door Erikvr »

wees gerust: er bestaan allang oplossingen voor het energieprobleem, alleen zijn de patentaanvragen daarvoor verdwenen in de lades van oliemaatschappijen. 8)
groet,
Erik
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door kockie »

Ik zou willen dat het zo was, maar ik geloof er niets van.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door Pietje »

Erik, dat lijkt me aardig broodje aap...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door jwardenier »

Of het een broodje aap is weet ik niet ,een oud familielid had in de jaren 30 een motortje gemaakt ,werd er zelfs door Philips voor uit Duitse werkkampen gehaald ,later heeft hij een beschuit inpak machientje gemaakt ,de maatschappij die het uit de bakkerij kocht ontkend in alle toonaarden dat het werkte .
Toch zijn er foto's van de werkende motor en inpakmachine ,de man is later krankzinnig verklaard ,zat jaren in een inrichting ,Bij thuiskomst waren wel al zijn aantekeningen weg , leefde later terug getrokken .Het is vreemd dat zelfs zijn graf weg is ,zelfs geen nr meer te vinden .
Het motortje zou op hete lucht hebben gelopen .
Dit kan een broodje aap zijn ,ik heb het boek over de man gelezen, ook in de fam. zijn er zijn veel vraagtekens .
Als er een vinding was dan ligt deze zeker bij een belanghebbende in de la ,het zou mij niet vreemd overkomen dat er meer van degelijke dingen uitgevonden zijn ,en dus nu bij ... bazen liggen te wachten totdat .
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door Krelis »

meestal zijn er meerderen met hetzelfde idee bezig; niets verdwijnt.
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door mro »

https://motherboard.vice.com/en_us/arti ... ustainable

1 bitcointransactie = 94kWh

Ik wist dat die 'Miners' grootverbruikers zijn, maar dit is toch van het zotte?
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Heeft technologie een toekomst?

Bericht door Krelis »

mro schreef:Ik ben niet tegen technologie, er zijn ook goede dingen uitgevonden die een grote meerwaarde hadden en hebben.

Een fiets is technologie, een spade ook. Alles wat de natuur niet zelf gemaakt heeft is technologie vind ik.

Maar het kan zeker geen kwaad om de bullshitfilter op extra gevoelig te zetten...
https://m.youtube.com/watch?v=x4_ZVWUot2A

sesame street on tech
Plaats reactie