ip ban dta

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

ip ban dta

Bericht door kees »

Ik heb nu diverse vragen gesteld bij DTA forum, ook onder andere naam.
Vraag wordt niet geplaatst, dus ook geen antwoord. Een ip-ban is dan mijn conclusie. Jammer van mijn contributie voor 2006 :(

Geen "Ambachtsmensen", maar "kleine middenstanders" :roll:
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Hoe lang geleden heb je deze geplaatst dan? Het is natuurlijk zo dat de moderator(s) van dta je post eerst moeten keuren voordat deze geplaatst wordt... Een van mijn antwoorden is ook niet geplaatst :mrgreen:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
John Doh
Berichten: 465
Lid geworden op: 30 jul 2006, 15:26

Bericht door John Doh »

Wat zullen die mensen een werk hebben, als ze op die manier een forum in de lucht willen houden...
John
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

tja, het is of ongewenste berichten verwijderen (zoals ik doe) of alleen gewenste berichten toelaten (zoals dta blijkbaar doet). Op de laatste manier is het gemakkelijker om censuur toe te passen (kan natuurlijk op de eerste manier ook....)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Re: ip ban dta

Bericht door Dirk Bauwens »

kees schreef:Jammer van mijn contributie voor 2006 :(
Na helaas verschillende slechte ervaringen met Sietz en Lieselot Leeflang kan ik geen donateur van DTA meer zijn en wens ik ook niet meer te schrijven op hun forum.

Kees, hopelijk heb je niet voor drie jaar betaald, iets waar ze zo op aandrongen :?

Dirk
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Re: ip ban dta

Bericht door kees »

Dirk Bauwens schreef:
kees schreef:Jammer van mijn contributie voor 2006 :(
Na helaas verschillende slechte ervaringen met Sietz en Lieselot Leeflang kan ik geen donateur van DTA meer zijn en wens ik ook niet meer te schrijven op hun forum.

Kees, hopelijk heb je niet voor drie jaar betaald, iets waar ze zo op aandrongen :?

Dirk
nee, 1 jaar. Er moet nu ook voor de bezoekmiddag betaald worden.
Bovendien huldig ik nog steeds de gedachte van DTA: gewoon betalen voor concrete zaken.
3 jaar vooruit betalen is m.i. vooruitlopen op de schulden/onkosten, lijkt me geen goede zaak.
Mijn vraag was: heeft Pieter Boxman nog recente publicaties gedaan over biologisch tuinieren. Dus zo pijnlijk lijkt mij die vraag niet. Ik heb begrepen dat Boxman een kennis/vriend is van de DTA, dus......
John Doh
Berichten: 465
Lid geworden op: 30 jul 2006, 15:26

Bericht door John Doh »

E?n en ander begint naar mijn gevoel trekjes te krijgen van een religieuze beweging naar Amerikaans voorbeeld:
  • * Er wordt aangedrongen op het doneren van geld voor de goede zaak ("Praise the lord, send some money")
    * Meningen die niet met de offici?le leer overeenkomen, worden geweerd
    * Er is zelfs een heuse kerkscheuring opgetreden, waarbij afvallige elementen in de ban worden gedaan! (De IP-ban, in dit geval)
    * De teleurgestelden verzamelen zich opnieuw en voelen zich beduveld (want vermoeden wereldse in plaats van verheven doelen)
Ik vind het wel jammer, want mijn herinnering aan Sietze Leeflang gaat 25 jaar terug. Ik was toen nog idealistisch en misschien wel een beetje milieu-activistisch (in gedachten dan). Op de radio waren reportages te horen van alternatieve oplossingen. E?n van die rapportages ging over een experimenterende Sietz Leeflang, die een kas aan zijn huis had gebouwd en daarin zijn afvalwater gebruikte om tomaten te kweken. Machtig mooi vond ik dat.
John
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Ik heb er niets tegen dat geld gevraagd wordt voor dingen die meerwaarde geven, integendeel. Wie werkt, mag en moet daarvoor betaald kunnen worden.

Wanneer er echter ook ondoorzichtige en oneerlijke praktijken aan te pas beginnen komen (wat bij DTA duidelijk het geval is), dan is het normaal en rechtvaardig dat mijn zijn steun stopt en die aan iets beters spendeert.

Dirk
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

Wanneer er echter ook ondoorzichtige en oneerlijke praktijken aan te pas beginnen komen (wat bij DTA duidelijk het geval is), dan is het normaal en rechtvaardig dat mijn zijn steun stopt en die aan iets beters spendeert.

zal mij benieuwen hoe het nonoletbedrijfje uit de stichting getild gaat worden.
studio
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2007, 21:03

Re: ip ban dta

Bericht door studio »

Blijkbaar meer klachten over het DTA forum.
Er enkele berichten gepost, maar :

"Om het dichtslibben van deze Forum-pagina’s met spam te voorkomen, hebben wij medio mei 2006 in overleg met onze provider besloten om voorlopig een moderator-functie te benutten. Dit houdt in dat alle binnenkomende mail eerst door de redactie van deze pagina’s gelezen en dan pas geplaatst wordt. Alleen spam en ongewenste reclame wordt geweigerd .."

Niettemin, een aankondiging van Walden vier, 1, een planologie voor de voetganger' met een link naar de inzage van het 80 blz. boekje, werd blijkbaar als spam gezien.
Hetzelfde overkwam me bij Omslag. Diverse links naar alternatieve woon-werk projecten verdwenen in het doorgeefluik en kwamen er niet meer uit tevoorschijn.

Foutjes wellicht, of willen de wereldverbeteraars alleen het eigen verhaal horen ?

studio

ps. Over DKA en DTA, zie evt.
http://www.zelfvoorziening.nl/nieuwsbrief_12.html
http://www.zelfvoorziening.nl/nieuwsbrief_13.html
http://www.zelfvoorziening.nl/nieuwsbrief_14.html
michaelb
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2009, 11:14

Pieter Boxman

Bericht door michaelb »

"Mijn vraag was: heeft Pieter Boxman nog recente publicaties gedaan over biologisch tuinieren."
Om uw vraag te beantwoorden: Neen, de heer Boxman is met pensioen.
M.vr.gr.
Zijn zoon Michael
kees1
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:56

Re: Pieter Boxman

Bericht door kees1 »

michaelb schreef:"Mijn vraag was: heeft Pieter Boxman nog recente publicaties gedaan over biologisch tuinieren."
Om uw vraag te beantwoorden: Neen, de heer Boxman is met pensioen.
M.vr.gr.
Zijn zoon Michael
Gelukkig heb ik zijn boekjes nog.
Plaats reactie