De moeder aller discussies

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De moeder aller discussies

Bericht door deleted »

Chicken Power schreef:
nck schreef:[Je verwoordt een expliciete mening die wel eens door meer mensen onderschreven word dan dat je zelf in de gaten hebt.
hear, hear!
Zozo, de pragmatisch ecologische vleugel van het forum is er als de kippen bij om de stelling te recupereren naar eigen inzicht ... teveel belastingen , teveel regels ,... :fff :mrgreen:
Chicken Power schreef:
nck schreef:
Dutch John schreef: Daarvoor mijn excuses.
Schei daar eens mee uit, wil je?
Ik hoop/wil nog heel veel van je lezen
Dito!
Groet, Cp
Idem Dito !! Discussies zijn er om gevoerd te worden, zelfs al zijn we het eens ...
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Chicken Power »

Waarde Gandalf,

Buiten die stelling voor ons balkon, recupereren we in dier voege niets.

Wij onderschrijven, of treden bij!

Het is zo drommelsch complex, dat wanneer men de rest van de wereld beschouwd, men zich welhaast af zou zonderen tot kluizenaarsniveau.

Vandaar dat het erg prettig is, al is het dan via het net, vast te stellen niet de enige met die opvattingen te zijn.

Namens S&W in repetitie,

Cp
Verwijderd.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Dutch John »

Chicken Power schreef: men zich welhaast af zou zonderen tot kluizenaarsniveau.
Ik ken inmiddels een hyperintelligente dorpsgenoot die zo verworden is. Zover wou ik het niet laten komen, al denk ik soms wel eens dat m'n werkelijke achternaam Savage is.

Groet,
DJ
Die wel eens een boek leest
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: De moeder aller discussies

Bericht door nck »

Gandalf schreef:Zozo, de pragmatisch ecologische vleugel van het forum is er als de kippen bij om de stelling te recupereren naar eigen inzicht ... teveel belastingen , teveel regels ,... :fff :mrgreen:
Het pragmatische is nog tot daar aan toe maar zullen we de uitdrukking "er als de kippen bij zijn " verder maar voor kennisgeving aannemen?
:lol:
Vinden wanneer je stopt met zoeken
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De moeder aller discussies

Bericht door deleted »

Dutch John schreef:
Chicken Power schreef: men zich welhaast af zou zonderen tot kluizenaarsniveau.
Ik ken inmiddels een hyperintelligente dorpsgenoot die zo verworden is. Zover wou ik het niet laten komen, al denk ik soms wel eens dat m'n werkelijke achternaam Savage is.

Groet,
DJ
Die wel eens een boek leest
DJ,

Een afwachtende en ondergaande houding is natuurlijk niet de enige optie ...
Je zou je ook de naam John Kaczynski kunnen aanmeten ...
Krijgt het dadelijk allemaal een héél ander perspectief...

En speciaal voor zoekrobots van de inlichtingendiensten die nu wereldwijd alert slaan:
... The gatering of ecoterorists will be in Zeddam this saturday/ Nck and CP will explain their new plans, especially as they are at the top of the organisation now as they had succeed in their secret attack at Fukujama ...
G
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Dutch John »

Misschien is het beter de saaie middenmoter tussen die twee te zijn? :mrgreen: :mrgreen:

Groet,
DJ
I suspect and thrust our infamous leaders to have planned a miticulous new eco-attack, in order to throw up a smoke screen for the MSM.
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De moeder aller discussies

Bericht door deleted »

Dutch John schreef:Misschien is het beter de saaie middenmoter tussen die twee te zijn? :mrgreen: :mrgreen:
Hangt er vanaf. Bedoel je tussen je dorpsgenoot en Kaczynski ? Dan kan dat wel kloppen.
Als je daarentegen de pragmatisch vleugel (S&W)voor ogen hebt, dan spreken we eerder van 'verzopen' motor, maar saai zal het nooit worden...

G

Infamous indeed. But are they clever enough to start a Mediahype for their Forumdag?...Unlikely!!! ... Who’re they cooperarting with?
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Brit »

Hoi Allemaal,

Tijdens deze discussie (die ik soms met grote tussenpozes heb moeten lezen en daardoor niet actief mee heb kunnen doen Je weet wel, door een aardbevinkje :fff ) kreeg ik het gevoel dat de overbevolking niet de oorzaak is, maar een gevolg/tool van/voor onze (of die van de overheid) drang naar economische groei.
Als er door de maatschappij niet zo zou worden gehangen aan de groei van de economie, zouden de overheden niet stimuleren om meer kinderen te nemen om deze groei in de toekomst te garanderen zodat de regering alvast geld kan uitgeven dat alleen in de voorspellingen is gerealiseerd :?
Waarom is het toch niet mogelijk om te accepteren dat de economie niet altijd zal groeien, en dat het prima zou zijn als deze gewoon in balans blijft over de jaren, met wat toppen en dalen?
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
FritsOv
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 dec 2010, 13:15

Re: De moeder aller discussies

Bericht door FritsOv »

Brit schreef:Hoi Allemaal,
kreeg ik het gevoel dat de overbevolking niet de oorzaak is, maar een gevolg/tool van/voor onze (of die van de overheid) drang naar economische groei.
Juist! ons denken en daaraan gekoppeld het doen is diametraal aan wat in het verleden normaal was. Het denken vanuit een kringloopgedachte kunnen velen niet meer. Ook niet vreemd als er meer en meer gespecialiceerd wordt.

Nagenoeg elk voordeel wat behaald kan worden krijgt niet zijn vertaling naar het behaalde voordeel maar naar de opvulling van ten gunste van economie. In zijn meest simpele vorm komt dit neer op het aanlaten van de spaarlamp omdat het toch nagenoeg geen stroom zou kosten.

Ik vind het jammer als er mensen zouden zeggen ik hou me stil omdat ik niet begrepen ben. Het roepende in een woestijn wat erg eenzaam kan zijn daar kan ik wel een beeld bij vormen.
Maar als het leven meer procesmatig benarderd wordt gaat het niet alleen om het roepen in die woestijn maar om af en toe op juiste momenten een wissel over te halen zodat er bijsturing komt.

Wat Brit ook al aangeeft in haar betoog is dat het woord tevreden niet voorkomt en dat er een te grote drang is naar wat men denkt dat vooruitgang is maar telkens als achteruitgang geduid kan worden.

Hoe dan ook, in mijn beleving is de natuur zeer rechtvaardig. Zodra de natuur meent dat er een disbalans ontstaat wordt dit gecorrigeerd vanuit de natuur zelf.
Eén universele waarheid die we ter lering van de mexicaanse griep hebben kunnen leren is dat zodra TE grote hoeveelheden opeen zitten worden processen die nadelige gevolgen hebben zeer moeilijk zo niet onbeheersbaar. Eenzelfde soort voorbeeld heeft zich voorgedaan bij de konijnenziekte en zo zijn er legio voorbeelden te noemen. Een overschot aan mensen zal ook afgestraft worden. De resistentie problematiek zal daar naar mijn mening zeer zeker bij helpen....

Dj, ik hoop je veel te lezen en ook het voortschreidend inzicht te vernemen. Het is op deze aardkloot zo dat er veel 'klapvolk' is dat veelal klapt voor één spreker en daarom hoop ik jou en vele anderen op deze site te mogen lezen.

groet,
Frits
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Brit »

FritsOv schreef:Ook niet vreemd als er meer en meer gespecialiceerd wordt.
Jep, het hebben van maar één cariére in je werkzame leven is tegenwoordig ouderwets. Mensen zijn tegenwoordig geen timmerman/vrouw meer, maar een spijker-in-de-rechter-achterhoek-van-een-pellet-inschieter. is niet zo heel erg gek dat je dan al snel iets anders wil :roll:
FritsOv schreef:Wat Brit ook al aangeeft in haar betoog
Geloof me, het is 'zijn betoog'. Ik had deze bijnaam al gekregen voordat ik wist dat Britt een meisjesnaam was :fff Wat zal ik zeggen...., Shit happens :mrgreen:
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Dutch John »

Gandalf schreef:Bedoel je tussen je dorpsgenoot en Kaczynski ?
Nou, meer tussen Kaczynski en Savage. Zonder de methode van Kaczynski en zonder het einde van Savage...
Brit schreef: kreeg ik het gevoel dat de overbevolking niet de oorzaak is, maar een gevolg/tool van/voor onze (of die van de overheid) drang naar economische groei.
Is dat wel zo? De kerk (welke dan ook) is in de westerse wereld altijd de promotor van grote gezinnen geweest. Hoge sterftecijfers hielden de rem erop. Die rem ging er pas na de industriële revolutie vanaf en verbeterde geneeskunde zorgde voor extra momentum. Pas de teloorgang van de kerk, de verkrijgbaarheid van anticonceptie en de emancipatie deden de rem er weer op. De overheid zal zeker een rol gespeeld hebben, maar of die nu zo groot was?
FritsOv schreef: Dj, ik hoop je veel te lezen en ook het voortschreidend inzicht te vernemen. Het is op deze aardkloot zo dat er veel 'klapvolk' is dat veelal klapt voor één spreker en daarom hoop ik jou en vele anderen op deze site te mogen lezen.
Ja, schreien doe ik soms zachtjes... Wat is nu vooral mis is een kritische, antiautoritaire houding bij adolescenten. De enkeling die wel dwars kan denken walgt van z'n hersenloze, geprogrammeerde leeftijdsgenoten. En zo zijn we weer terug bij BNW.

Groet,
John Savage
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Brit »

Dutch John schreef: Is dat wel zo? De kerk (welke dan ook) is in de westerse wereld altijd de promotor van grote gezinnen geweest. Hoge sterftecijfers hielden de rem erop. Die rem ging er pas na de industriële revolutie vanaf en verbeterde geneeskunde zorgde voor extra momentum. Pas de teloorgang van de kerk, de verkrijgbaarheid van anticonceptie en de emancipatie deden de rem er weer op. De overheid zal zeker een rol gespeeld hebben, maar of die nu zo groot was?
De kerk is zeker een van de grote oorzaken van de historische overbevolking en dat is vooral gekomen doordat ze nog steeds regels aanbidden die dateren vanuit de romeinse tijd.... :roll:
De overheid is in deze dagen het grootste gevaar doordat ze een toename van de bevolking zien als een oplossing voor het pensioenprobleem. Dat doen ze niet alleen hier in Nieuw Zeeland, maar ook in Rusland. Ook opperden ze dit idee in Nederland voordat ik vertrok. Ze zeggen dat in China de 1 kind politiek ook ter discussie staat om dezelfde reden. En dit is alleen de gevalletjes die ik heb onthouden. Ik ben er vrij zeker van dat er veel meer landen zijn die het hebben doorgevoerd of het overwegen :evil:

Groetjes Brit
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: De moeder aller discussies

Bericht door xychix »

Dutch John schreef:Al het geneuzel over duurzaamheid, ecologie, kernenergie (actueel) is zinloos, als we niet eerst het wereldbevolkingsprobleem en de bijbehorende consumptieproblematiek oplossen. Zo kun je bijvoorbeeld niet vóór een stabiele of groeiende wereldbevolking/consumptie zijn en tegelijkertijd tegen kernenergie.

Los dit probleem op en veel van de huidige "gevolgschade" en "protheses" behoeven niet eens meer een overdenking. 40 jaar geleden werd openlijk over het gevaar van exponentiële bevolkingsgroei gesproken door de man op straat, door politici, ja, zelfs door de Koningin.

Waarom draaien we tegenwoordig om de hete brei heen? Politiek incorrect? Asociaal? Is de afstand tussen de realiteit en de persoon groter geworden? Gaat het ons te goed? Wie dan leeft, die dan zorgt?

Groet,
DJ

O zo waar.

Zeggen dat de mens echter een natuurlijke balans moet vinden. (woord natuur zegt het al) Zoals een kudde deuren, troep leeuwen oid. mag niet.

Dat zou namelijk betekenen dat de zwaksten het niet zouden halen, dat is asociaal om te benoemen. Iedereen kent wel / houdt wel van iemand die ergens hulpbehoevend is/was. (Dit zou zelfs een nu gezond persoon kunnen betreffen met een gecomliceerde geboorte in het verleden)

Waar komt toch de drang van de mens van daan om de wereld zo vol mogelijk met mensen te stoppen !? (los van de vraag of er nog ruimte is, dat is een discussie op zich)

Daar overheen de belachelijke consumptie, overigens een waar ik zelf net zo hard aan mee doe. Al werd ik laatst erg blij van het gevoel dat mijn vakantiehuisje in frankrijk mij bijna dezelfde luxe biedt als mijn huis in Amsterdan.

dwz. Daar minder luxe maar meer tijd, dus even afwassen is niet erg etc. Hier een te drukke baan en daarmee ook meer luxe om ..... te compenseren !?
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: De moeder aller discussies

Bericht door xychix »

Dutch John schreef: Het was niet mij bedoeling deze discussie naar de persoonlijke kant te trekken, maar goed, de teerling is nu geworpen. Aan één kant heb ik daar in voorzien. Na mij kan de aarde de wonden, die ik heb toegebracht, gaan likken. In die paar jaar dat ik hier nog verblijf probeer ik mijn kennis te delen. Het is ontroerend een dankwoord te mogen ontvangen van een boerke uit een Aziatisch land die mbv mijn site een vergasser heeft weten te bouwen. Ik ben nu full-time bezig kennis in de breedste ecologische zin nog verder uit te breiden, om ook die te gaan delen. Bovendien hopen we straks een klein zelfvoorzienend boerderijtje achter te laten. Degene die bereid is om later ons bejaarde achterste af te vegen, mag het hebben.

Daar heb je helemaal gelijk. Daarom wil ik ook een discussie aanzwengelen. Toch is het vreemd, dat men er veertig jaar geleden meer mee bezig was dan nu.

Het spijt mij als ik wat ruw om mij heen schop. De materie ligt kennelijk tegenwoordig erg gevoelig. Zou dat komen omdat we in de westerse wereld een (westers) mensenleven een hogere waarde zijn gaan toekennen en tegelijkertijd afgestompt zijn door de media, zodat ellende uit verwegistan niet meer aankomt? En dat tegenwoordig blijkbaar alles met geld kan worden afgekocht? Dus ook een schuldgevoel? Altijd weer dat verdomde geld....

Groet,
DJ
Goed stuk, dit was ongeveer wat ik hierboven en ook in de draad van de veganist (ben z'n naam ff kwijt) probeerde te benoemen.

Waar staat dat zelfvoorziendende boerderijtje!?
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: De moeder aller discussies

Bericht door account verwijderd »

Dj,

De moeder aller discussies.

Wanneer lost een probleem zichzelf op.

Het boek verboden wetenschap en de site grenswetenschap.nl geven een mooi inzicht wanneer je jezelf op hoger gelegen terrein moet
gaan begeven. Ik zou dus nog even wachten met het verbouwen van de boederij tot na die datum.

Zelf ben ik uit Portugal benaderd. Deze man heeft wel een heel bijzonder object gebouwd om de 2012 theorie te overleven.
Hij is gewoon nederlander en daarheen verhuist een paar jaar terug.

Is dit niet iets om je meer zorgen over te maken of is het net als geloof, je gelooft het of je gelooft het niet.
Verwijderd
Plaats reactie