RicharddeBlauw schreef:Blijven we even bij de dagelijkse kost dan wordt voor heel veel produkten reclame gemaakt.
Okee, okee
RicharddeBlauw schreef:M.a.w. volgens mij zou een zakje BlubBlub zo 30 % in prijs omlaag kunnen als die dure reclame verboden zou worden.
Uit mijn onderzoeken naar marketing kwam nog wel eens naar boven dat het budget voor marketing (waaruit reclames worden betaald) zelden hoger zijn dan 5% van de omzet. Eigenlijk komen ze hier alleen boven als ze een nieuw product lanceren....
Ik denk zelf dat reclame vaak een product of dienst goedkoper maakt, maar dit komt dan voornamelijk doordat er onnodig veel van wordt verkocht, en dus ook wordt geproduceerd.
Bijvoorbeeld; waarom staat er in ieder huis wel een wasmachine, terwijl die toch vaak 90% van de tijd stof staat te happen. Als je de fabrikant een oor aan wil naaien, dan zou je met 9 buren moeten afspreken dat er geen nieuwe machines meer worden aangeschaft, totdat er 1 machine over is die bijna vol contineau draait. Dan worden de nieuwe machines per stuk wel wat duurder, maar voor de consument is het uiteindelijk weer veel goedkoper
Het zijn eigenlijk de ontwikkelingskosten van de meeste apparaten, die de prijs opvoeren. Dat is alleen te drukken door grote volumes te verkopen, zodat deze kosten gespreidt worden.......
Groeten, Brit.
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....