Waarom staat de parkeerplaats bij de eko winkel altijd vol

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tnt
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:53

Waarom staat de parkeerplaats bij de eko winkel altijd vol

Bericht door tnt »

In het dorp waar ik woon hebben we een plaatselijke eko winkel,bijna alle klanten komen in de auto en dan meestal ook nog in een dikke bmw of mercedes.
en warom zijn er zo weinig winkels die gericht zijn op energiezuinige produkten?
Is het imago van eko verkeerd ?en of is het te duur?
Warom zijn in verhouding zo weinig mensen geintreseerd of worden te weinig of verkeerd geinformeerd?

Ik weet het het zijn veel vragen maar op 1 of andere manier hebben ze volgens mij een verband.
De oplossing kan meschien bij een groter publiek beseffen dat we toch echt zuiniger op deze aarde moeten zijn.

TnT
Laatst gewijzigd door kockie op 30 dec 2010, 14:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: titelfix
Paul
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 dec 2010, 03:45
Contacteer:

Re: Warom staat de parkeeplaats bij de eko winkel altijd vol

Bericht door Paul »

Misschien is er een correlatie met de prijs van de producten. Voor zover ik begrepen heb zijn de producten in de natuurwinkel een stuk duurder dan bij de reguliere supermarkt. Ik denk dezelfde verschijnsels te zien bij een normale dure supermarkt (AH) versus een normale goedkope supermarkt (Aldi).

V.w.b. je andere vraag denk ik dat er maar deels overlap is tussen de energiezuinige mensen en de eko-winkel mensen. Ik denk wel dat er een hoger percentage van de eko-winkel mensen energiezuinig is en dat deze mensen er doorgaans ook beter voor te interesseren zijn.

Allemaal puur speculaas overigens.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Warom staat de parkeeplaats bij de eko winkel altijd vol

Bericht door Tim »

Tnt,

De reden waarom veel suvs bij de eko winkel staan, is omdat deze ouders hun kinderen niet opvoeden maar financieren. Dan doen ze dat natuurlijk ook goed, dus het gezondste voedsel erin.

De rest van je antwoorden zijn onlangs voorbij gekomen in dit topic, verteld door Annie Leonard.

Ook dit is speculaas :wink:

Tim
RicharddeBlauw
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2010, 14:14

Re: Waarom staat de parkeerplaats bij de eko winkel altijd v

Bericht door RicharddeBlauw »

Ik denk dat de mensen met de meeste kinderen de meeste moeite moeten doen om dat enorme percentage aan CO2 wat ze op de wereld zetten voor hun gevoel weer proberen recht te trekken. Het zijn naar mijn bescheiden mening niet de slimsten waar het gaat om affiniteit met milieu.

Het kan ook zijn dat ze echt denken dat biologisch voedsel gezonder is en dat ze er wellicht langer door blijven leven. In dat geval zijn ze totaal niet bezig met milieu en is dat alleen maar een oordeel van jou.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Waarom staat de parkeerplaats bij de eko winkel altijd v

Bericht door nck »

RicharddeBlauw schreef:Het zijn naar mijn bescheiden mening niet de slimsten waar het gaat om affiniteit met milieu.
Strakke opmerking.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
tnt
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:53

Re: Waarom staat de parkeerplaats bij de eko winkel altijd v

Bericht door tnt »

Mij gaat het niet om dat er mensen met een auto naar de eko winkel of energie winkel gaan ,maar achter het beeld van de eko/energie winkel zelf.
Waarvoor gaat er in principe maar zo'n klein deel van de bevolking naar deze winkels en warom zijn er zo weinig energie winkels.
15 jaar geleden had je bv energie winkels waar je spaardouchkoppen, zonnepanelen enz kon kopen,waar zijn die gebleven ??
Daar moet toch een markt voor zijn zou je zeggen.
Energie besparing is uiteindelijk ook nog eens goedkoper wat nog meer mensen zou moeten intereseren op het moment.

TnT
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Waarom staat de parkeerplaats bij de eko winkel altijd v

Bericht door kockie »

tnt schreef:15 jaar geleden had je bv energie winkels waar je spaardouchkoppen, zonnepanelen enz kon kopen,waar zijn die gebleven ??
Daar moet toch een markt voor zijn zou je zeggen.
Zijn die niet ten ondergegaan aan de internetcommercie (waar ik overigens met een bepaalde regelmaat gebruik van maak...)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Waarom staat de parkeerplaats bij de eko winkel altijd v

Bericht door deleted »

Waarom staat de parkeerplaats bij de eko winkel altijd vol ?

a) de parking is gratis ?
b)Schuld en boete, ... koop je een geweten? zie topic http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=2&t=1279
c) Wie zeurt daar nu weer over? Hadden jullie liever dat ze hun geld spendeerden aan 'gewone' produkten? Soms bepaal je met je koopgedrag ook welke soort produktie/economie je ondersteunt.

Kiezen maar.

En nu ook even serieus: Ik heb in een vorig leven( het was nog in vorig milennium) een bio-en ambachtelijke produktenwinkel gehad.
Niet helemaal hetzelfde als hierboven , maar toch met een grote overlap dus. En de 'rijkere' klanten waren vaak mensen die het kochten puur owv hun gezondheid. Velen van deze categorie kopers waren zelfs mensen die ernstige gezondheidsproblemen hadden of gehad hadden. (kanker bijvoorbeeld). Geen speculaas dus maar feiten. In de winkel hadden we ook ambachtelijke speculaas!
RicharddeBlauw
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2010, 14:14

Re: Waarom staat de parkeerplaats bij de eko winkel altijd v

Bericht door RicharddeBlauw »

Even wat vraagjes;

@tnt
Wat is een energiewinkel. Heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord.
Ik neem aan dat je met ekowinkel gewoon natuurvoedingswinkel bedoelt.

@gandalf
Je spreekt over een bio- en ambachtelijke produktenwinkel.
Je streepje geeft aan dat er nog een woord achter kan maar wat........?
Een produktenwinkel.....? Dat is toch hetzelfde als een winkel hè ?

Ambachtelijke speculaas...? Wat heeft dat met gezondheid of met biologisch te maken ?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Waarom staat de parkeerplaats bij de eko winkel altijd v

Bericht door kockie »

Een moderator wijzigde dit bericht:
Een gedeelte van dit topic is afgesplitst naar http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=2&t=1566
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie