Ecologie? Helemaal zoek.

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Ecologie? Helemaal zoek.

Bericht door deleted »

Tim schreef:Gandalf,

De baby boomers moeten dan, omdat zij na de oorlog ineens massaal geboren werden, voor een enorm overschot aan pensioen gelden gesolidariteert :mrgreen: hebben...... Toch? Waar is dat geld nu dan? Zij hadden te weinig ouders over om dat uit te geven?

We dwalen wel wat off topic zo

Tim
Is misschien dan ook wel een mogelijke verklaring van de relatieve welstand van die generatie (in zijn algemeenheid dan). Zij zijn zowat begonnen met deze systemen. Vroeger werd amper iemand ouder dan 65.En waren ze in ieder geval met 3 om één zo'n last te dragen. En nu, tja wordt de volgende generatie de rekening gepresenteeerd.
Een beetje kort door de bocht natuurlijk. Maar er zit volgens mij ook heel wat waarheid in.

Dit hele topic kenmerkt zich trouwens door een 'kort door de bocht' gehalte.
We kunnen misschien een vaste rubriek 'kort-door-de-bocht' instellen voor discussies van het gehalte '(g)een-kind-beleid'.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Ecologie? Helemaal zoek.

Bericht door Tim »

Ach,

Zolang we netjes tegen elkaar blijven mag het wat mij betreft kort door de bocht. Ik ben geboren in de kort door de bocht provincie, niet als enig kind.... :wink:

Tim
Herbert
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:01

Re: Ecologie? Helemaal zoek.

Bericht door Herbert »

Tim schreef:
Herbert schreef:Men is tot nu toe niet in staat geweest om een economie te laten groeien
Waarom zou de economie moeten groeien?
een politiek spelletje
Het is toch logisch dat mensen kinderen krijgen? Dat is het voortbestaan van een soort. Geen enkel ander organisme op aarde heeft een andere insteek van leven. Het begint of eindigt altijd met voortplanting.
Logisch tot een bepaalde grens,er is geen andere species zo egoïtisch als de homo sapien,zeer primitief .
Ik snap niet waarom het bekrompen is om met je partner "eigen" kinderen te krijgen? .
Daar zat een trukje achter.
Homogamy is niet mens eigen.Het is een aangepraat lulverhaal van de kerk,dus ik zou graag willen weten wat jij bedoelt met "eigen"
Echt heel weinig species zijn homogaam en de mens hoort daar niet bij.
het hoge percentage echtscheidingen is daar een bewijs van.
Herbert
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:01

Re: Ecologie? Helemaal zoek.

Bericht door Herbert »

Gandalf schreef:
Tim schreef: Ben wel met je eens dat kinderbijslag, en naar mijn mening elke vorm van subsidie, is het scheef trekken van de werkelijkheid.
Tim
Elke vorm van subsidie ?
Ook de pensioenen, ziekenkassen, gehandicaptenondersteuning en ga zo maar door ?
.
Een pensioen is opgebouwd dooe de rechthebbende,ziektekostenvergoeding wordt betaald door premies.
Gehandicaptenondersteuning?als jij daarmee bedoelt een bedrijfsongeval of een geboren afwijking...tsja ,dat kan nog net .
Maar een dronken automobilist die een lantaarnpaal ramt(of erger) ,mag dat zelf betalen ,de rest van zijn of haar leven.
Herbert
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:01

Re: Ecologie? Helemaal zoek.

Bericht door Herbert »

Tim schreef:Gandalf,


We dwalen wel wat off topic zo

Tim
Ecologie en economie zijn nauw verbonden.
In een gezonde economie is iedereen gelukkig ,waardoor men met plezier ecologisch denkt...Of niet?
Plaats reactie