led

In deze topic kunnen en mogen links geplaatst worden naar andere (commerciele) sites. Uitvoerige reclameboodschappen worden niet op prijs gesteld.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
johan reynders
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 okt 2008, 10:07

led

Bericht door johan reynders »

Een collega van mij, leraar electr., maakt volle bak reclame over het gebruik van ledverlichting.
Vooral het verbruik aan energie is voor hem belangrijk.
Maar led's zijn nog duur, zijn ze nu reeds rendabel voor een particulier??
max.enschede
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 nov 2008, 23:29
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: led

Bericht door max.enschede »

Ik heb ze op plaatsen waar in niet constant ben, zoals de hal en als buitenlamp onder het afdakje direct achter het huis. 2 Watt uitvoering model gloeilamp, daarvan is het licht tenminste redelijk gespreid.
De aanschaf prijs lag rond de 18 euro/stuk en de besparing zou over de theoretische levensduur zo'n 76 euro zijn vergeleken met 40 W gloeilamp.
Vergeleken met een 6 W spaarlamp is de besparing zo'n 12 euro als ik er vanuit ga dat ik ongeveer 5 spaarlampen moet kopen tegen 1 led lamp.
Ik wil uiteindelijk ook led lampen op bijv. toilet en slaapkamer, maar gezien de prijs faseer ik de aanschaf maar een beetje.

Voor plaatsen waar ik langdurig verblijf of werk vind ik het licht van een led lamp (nog) te onplezierig, daar heb ik dus spaarlampen. Op plaatsen waar ik echt maar zelden kom (kelderkast bijv.) laat ik gewoon het gloeilampje hangen, daar zou een ledlamp zich in geen 100 jaar terugverdienen en een beetje realistisch blijven is wel handig :idea:

groetjes Max
"De apparaten om dingen sneller te kunnen doen waren verdwenen. Wat we overhielden, was tijd.."
Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Re: led

Bericht door Blijfhopen »

Nou Max,
Dat hebben ze in Brussel anders nog niet door. Dat wordt hamsteren . :)
Gerard
GdeJ denkt met u mee.
Lightcontroll
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012, 16:38

Re: led

Bericht door Lightcontroll »

(Fysieke) bedreigingen gericht aan het adres van de moderators wordt op dit forum niet getolereerd.
Laatst gewijzigd door Lightcontroll op 29 apr 2012, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: led

Bericht door tiho »

Die goeie ouwe Pino gaat dus goed door :idea:
Lightcontroll
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012, 16:38

Re: led

Bericht door Lightcontroll »

(Fysieke) bedreigingen gericht aan het adres van de moderators wordt op dit forum niet getolereerd.
Laatst gewijzigd door Lightcontroll op 29 apr 2012, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: led

Bericht door tiho »

Begint zoals ik dacht steeds meer naar reclame te ruiken :mrgreen:
Lightcontroll
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012, 16:38

Re: led

Bericht door Lightcontroll »

(Fysieke) bedreigingen gericht aan het adres van de moderators wordt op dit forum niet getolereerd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: led

Bericht door kockie »

Het is ook duidelijk dat lightcontroll niets van de forumregels weet. Kijk er maar eens naar.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Lightcontroll
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012, 16:38

Re: led

Bericht door Lightcontroll »

(Fysieke) bedreigingen gericht aan het adres van de moderators wordt op dit forum niet getolereerd.
Plaats reactie