berekenen benodigde warmtecapaciteit voor houtkachels etc.

In deze topic kunnen en mogen links geplaatst worden naar andere (commerciele) sites. Uitvoerige reclameboodschappen worden niet op prijs gesteld.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
sprokkelhout
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2014, 18:18

berekenen benodigde warmtecapaciteit voor houtkachels etc.

Bericht door sprokkelhout »

Beste forumleden,

De betere berekenwebsite voor (diverse soorten*) houtkachels met betrekking tot:

-CO2 besparing
-Berekening energiebesparing
en vooral voor:
-Berekening van de benodigde warmte capaciteit*

http://www.heatworld.nl

Hier wordt onderscheid gemaakt voor verschillende typen houtkachels:
denk aan compact speksteen-, massief speksteen-, gietijzer- en convectie houtkachel.
Verder kunnen aangrenzende ruimten eventueel in de berekening worden meegenomen.

Beter dan de veel gepubliceerde standaard grafiek met de varianten : goed geisoleerd, redelijk geisoleerd en slecht geisoleerd.

groet, Lodewijk Rondeboom
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: berekenen benodigde warmtecapaciteit voor houtkachels et

Bericht door Johndc »

Ik vind dit waarde-loos! Het gaat daar enkel over het vermogen om een leefruimte te verwarmen. En dan nog! Het vermogen dat zij aandragen is bijna het vermogen dat ik nodig heb voor 750m³! En buiten dat, het is gewoon een commerciële site.
sprokkelhout
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2014, 18:18

Re: berekenen benodigde warmtecapaciteit voor houtkachels et

Bericht door sprokkelhout »

Johndc schreef:Ik vind dit waarde-loos! Het gaat daar enkel over het vermogen om een leefruimte te verwarmen. En dan nog! Het vermogen dat zij aandragen is bijna het vermogen dat ik nodig heb voor 750m³! En buiten dat, het is gewoon een commerciële site.
Beste John,

Ik stelde alleen dat het een betere rekentool is dan de standaard grafiek waar veel houtkachelverkopers doorgaans meewerken.

Hier kunnen meer variabelen, als soort houtkachel, hoofd verwarming of bijverwarming, aangrenzenden ruimten, bouwjaar woning (isolatiegraad),vrijstaand huis, tussenwoning of twee onder een kap etc. etc.,

Wel of geen commerciele site is voor mijn "weblink-suggestie" mijns inziens in dit geval niet relevant.

groet, Lodewijk Rondeboom
Plaats reactie