Even voorstellen

In deze topic kunnen en mogen links geplaatst worden naar andere (commerciele) sites. Uitvoerige reclameboodschappen worden niet op prijs gesteld.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Energie
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 dec 2011, 10:41
Locatie: Sneek

Even voorstellen

Bericht door Energie »

Hallo Allemaal,

Ik ben net lid geworden van dit forum en wil me even voorstellen. Mijn naam is Frank Reyneke (32 jaar) en voor mijn werk (Energieadviseur - prijzen en leveranciers) hou ik me voornamelijk bezig met energieprijzen vergelijken, energieleveranciers, het controleren van energierekeningen en steeds vaker ook met zonnepanelen.

Ik ben lid geworden van dit forum zodat ik kan mee discussiëren over onderwerpen zoals energieprijzen, energievoorzieningen, energieleveranciers en energiebesparing. Ik heb ook een (commercieel) linkje opgenomen in de handtekening van mijn bericht. Dat is mijn website. Ik gebruik de website als tool voor het adviseren van mijn klanten zodat ze weten wie de goedkoopste is. Soms schrijf ik ook berichten op de site om meer uitleg te geven over hoe je meterstanden kunt opnemen, het aanvragen van een dubbele meter, maar ook als een energiemaatschappij zegt dat ze de goedkoopste zijn, maar in werkelijkheid helemaal niet goed zijn. Dan attendeer ik mijn bezoekers daarop zodat ze niet de verkeerde keuze maken. Kortom, ik probeer ieder te helpen met goed besparen op de energierekening op basis van objectieve informatie.

Mocht je vragen hebben over energie? Laat het me dan gewoon weten. Ik zal dan proberen om een zo goed mogelijk antwoord te geven.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Even voorstellen

Bericht door deleted »

Hallo Energie,

Welkom op het forum !

Ik ben ook geen voorstander van monopolies van energiebedrijven, maar aan de andere kant zit er ook een ecologisch principe aan "zo goedkoop mogelijke" energie ?
Ik zie dat gemeentes en OCMW's tegenwoordig ook proberen aan zo laag mogelijke prijs in te kopen voor hun inwoners. Door bijvoorbeeld aan groepsaankopen te doen.
Ivm energie heb ik daar altijd wat vragen bij.
Hoe langer je het betaalbaar/goedkoop houdt, hoe meer er verbruikt wordt. En hoe minder rendabel de isolatie/besparingsmaatregelen zijn.


Voor welk Marketingbureau doet u dit werk eigenlijk ?
En hoe verdient het marketingbureau er nog iets aan als het werkelijk onafhankelijk advies betreft ?
G
Energie
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 dec 2011, 10:41
Locatie: Sneek

Re: Even voorstellen

Bericht door Energie »

Hallo Gandalf,

Ik heb in het verleden (vanaf 2001) gewerkt voor o.a. Greenchoice, Energiedirect, Oxxio, Nuon, Nlenergie, Eneco, Dong en misschien nog 1 of 2 andere energieleveranciers. Ik verkocht dan groene energie aan mensen die dit nog niet hadden en als het goedkoper was dan de energie die ze al hadden, dan was het helemaal mooi. Echter, omdat de prijsverschillen dermate groot werden en ik als verkoper kon kiezen bij welke energieleverancier ik ging werken, koos ik al snel voor de energieleverancier die het goedkoopste was, dan wel de groenste.

Onafhankelijk was ik (TOEN) natuurlijk nooit, want ik kon maar 1 energieleverancier aanbieden. Dus zeiden mijn klanten ook steeds vaker "Ik kijk wel even op internet, heb je ook een website?". Zo verwees ik mijn klanten door naar de website van de energieleverancier voor wie ik toen werkzaam was. Helaas voor mij verdiende ik dan geen provisie, maar ach, als de klant maar tevreden was(tot ergernis van mijn manager). Dat moest anders!

Ik besloot om een eigen website op te zetten en daarmee de energieprijzen van alle energieleveranciers te verzamelen. Hierdoor kan ik mijn klanten veel beter van dienst zijn. Zo gezegd zo gedaan. De website ziet er nu wel wat anders uit dan in het begin, maar zoals met elke website, hij is nooit echt af en je bent altijd op zoek naar verbetering.

Ik werk niet voor een marketingbureau, maar ik ben zelfstandig zonder personeel. Ik verdien met de orders die gedaan worden via de website. Voor elke order verdien ik een x bedrag ongeacht welke energieleverancier. De vergoeding is voor iedere orde hetzelfde. Er zijn ook veel andere websites waar je de energieprijzen kan vergelijken hoor. Zoek maar eens op Google en je vindt er een hele hoop. Mijn website is er slechts eentje van.

Groepsaankopen.. Je kunt er bij wijze van spreken hele energiemaatschappijen mee leeg halen. Iedereen stapt in 1 keer over naar de goedkoopste van de veiling, denk bijvoorbeeld aan het Energiecollectief van de Consumentenbond of het energiecollectief van Vereniging eigenhuis.. Dit zijn energiecollectieven die beide zijn gewonnen energieleverancier Energiedirect.. (We hebben het dan wel over 2 verenigingen/bond met een bereik van meer dan een miljoen mensen). Verder is Energiedirect nog steeds 100% dochter van Essent dat sinds 2009 is overgenomen door het Duitse RWE. Dit is denk ik een punt wat betreft monopoly. Misschien is iedereen straks wel klant bij 1 en dezelfde energieleverancier... omdat ze er zelf voor hebben gekozen zelfs.

Ik denk dat we een vanzelfsprekende besparende houding moeten hebben, voor geld, maar ook zeker voor energie. We kunnen niet zonder energie en ja, energie wordt duurder en dat gaat ook nog eens heel snel!
Plaats reactie