Besparingshulp

In deze topic kunnen en mogen links geplaatst worden naar andere (commerciele) sites. Uitvoerige reclameboodschappen worden niet op prijs gesteld.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Besparingshulp
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2011, 11:46

Besparingshulp

Bericht door Besparingshulp »

http://m.vlab.nl/eb

Besparingshulp, uw persoonlijke hulp bij energiebesparing!

Besparingshulp is uniek op het gebied van energiebesparing. Er zijn inmiddels zeer veel maatregelen waarmee energie kan worden bespaard, en het kiezen van maatregelen die bij jou passen is een complex keuzeproces geworden. Besparingshulp maakt dit keuzeproces eenvoudig en geeft de gebruiker aanbevelingen op basis van zijn persoonlijke voorkeuren.

Erg leuk om eens te proberen!

http://m.vlab.nl/eb
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Besparingshulp

Bericht door kockie »

Met toestemming, met daarbij de volgende bedenkingen:
Kan alleen met smartfoon bekeken worden, da's natuurlijk voor een enquête knudde, omdat je daarmee een groot gedeelte van de forumbezoekers uitsluit. Juist mensen met een ecologische gedachte hebben (vaak) niet de nieuwste telefoons.

Verder vind ik de enquête nogal kort door de bocht omdat er bijvoorbeeld niet aangegeven kan worden wat iemand al gedaan heeft en dat het allemaal wel erg algemeen is.
Eerste wijziging:
voor de nieuwsgierigen zonder smartphone, hier is een emulator te vinden
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Besparingshulp

Bericht door deleted »

Is dit hetzelfde project , maar dan voor de gadget-lozen ?

http://www.besparingshulp.nl./

G
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Besparingshulp

Bericht door Tim »

G,

Mijn gadget doet het niet, omdat ik dan eerst details van mezelf moet invoeren voordat het werkt (android) en mijn pc doet het niet omdat m'n script blocker allerlei onzin tegenhoud.

Ik denk dat ik zelf maar ga nadenken :mrgreen:.

Tim
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Besparingshulp

Bericht door deleted »

Tim schreef:G,

Mijn gadget doet het niet, omdat ik dan eerst details van mezelf moet invoeren voordat het werkt (android) en mijn pc doet het niet omdat m'n script blocker allerlei onzin tegenhoud.

Ik denk dat ik zelf maar ga nadenken :mrgreen:.

Tim
Eigen schuld. NOOIT beginnen met de gadgets als je wil besparen.

G
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Besparingshulp

Bericht door Tim »

Nope G,

Gekregen en maandelijks betaald door een ander.

Ik heb van Sinterklaas wel een nieuwe gadget gekregen.

http://www.yourkids.nl/media/catalog/pr ... hard_2.jpg

Tim
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Besparingshulp

Bericht door deleted »

Tim schreef:Nope G,

Gekregen en maandelijks betaald door een ander.
Oeps een dubbelzinnige lezing: ik bedoelde nooit beginnen met op de gadgets te besparen als je wil besparen ...
Allez, goed bezig dan ...
Tim schreef: Ik heb van Sinterklaas wel een nieuwe gadget gekregen.http://www.yourkids.nl/media/catalog/pr ... hard_2.jpg
Tja wie stout is de 'roe' , hé Tim...

Lijkt me wel een erg nieuw model. Werkt de energiebesparingsofware daar ook op ? Of zijn de jongens van de TU Eindhoven niet mee met de laatste ontwikkelingen ?

G
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Besparingshulp

Bericht door Tim »

G,

Het enige wat er op stond is dat ie CO2 neutraal is. Ik heb even geroken, lijkt te kloppen. In ieder geval volledig van organisch materiaal, als deze versleten is kan ie de kachel in.

Qua besparing cq rendement is ie slechter dan mijn vorige exemplaar. Om de kosten van de reclame te kunnen betalen is de steel dunner gemaakt, nu verlies ik energie in het buigen van de steel, tijdens het vegen. Ik zal volgende week een foto plaatsen van de oude. Er is nog eea te verbeteren in de veegtechniek, hij is namelijk scheef afgesleten.

Qua duurzaamheid zit het wel goed, ik heb hem mogen erven en na nog 8jr trouwe dienst bij mij, komt ie nu op het reserve rek. Geen bladblazert die daar tegen op kan.

Tim
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Besparingshulp

Bericht door Dutch John »

Tim schreef: Ik heb van Sinterklaas wel een nieuwe gadget gekregen.
Wat is dat nou voor luiwijvending? De mijne is lekker veeeel groter :mrgreen: :mrgreen:
Er is nog eea te verbeteren in de veegtechniek, hij is namelijk scheef afgesleten.
Kom een keer op cursus. Kan je wel wat technieken aan de hand doen. Slepen, duwen, rechts- en linkshandig, systematisch vegen...

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Besparingshulp

Bericht door Chicken Power »

Tim schreef:Ik heb van Sinterklaas wel een nieuwe gadget gekregen.

http://www.yourkids.nl/media/catalog/pr ... hard_2.jpg
Lachen toch met die Tim.

Of beter nog, die Sint weet wat hij doet!

Tis niet eens een luiewijvending, maar een kinderbezempje van ca. 75 cm lang: http://www.yourkids.nl/kind-6-12jr/roll ... bezem.html

Afbeelding

Nietje is wel verdacht Chinees.


Groet, Cp
Verwijderd.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Besparingshulp

Bericht door deleted »

Tim,

Goed dat Nonkel CP en Nonkel Gandalf een oogje op jou gericht houden.

Hier alvast terug een duwtje in de juiste richting:
rake_making_1.jpg
rake_making_2.jpg
fork_making.jpg
besom_making.jpg
G
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Besparingshulp

Bericht door Dutch John »

G,

Mijn zwakte voor boeken speelt op. Heb je wat meer informatie?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Besparingshulp

Bericht door deleted »

Dj,

Ik heb maar 1 goeroe (al leefde ik tot de forumdag wel met het idee dat jij zijn dubbelganger moest zijn) : John Seymour boek: "The Forgotten Arts and Crafts".
Er bestaan wel verschillende versies onder deze titel. In een latere herdruk (denk nu nog nieuw verkrijgbaar zelfs, in het Engels toch) werd ook het boek "Forgotten Household Crafts" toegevoegd (met oa koken op een range !). Ik heb enkel de oude versie.
Boeken van Seymour zijn makkelijk te vinden op ebay(co.uk). Soms zelfs Nederlandstalige versies op MP.
G
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Besparingshulp

Bericht door Tim »

Mmmm,

Het plaatje was slechts één van de eerste hits van giggle en louter ter illustratie. Ik zou niet weten waar de Sint mijn cadeau gekocht heeft.

Over besparing gesproken, naast sokken was dit het enigste. Geen verlanglijstje, dit resultaat, dan ben ik best tevreden met mijn hulpsinterklaas.

Tim
Plaats reactie