:fff

In deze topic kunnen en mogen links geplaatst worden naar andere (commerciele) sites. Uitvoerige reclameboodschappen worden niet op prijs gesteld.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zonneklaar Energie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2011, 20:18

:fff

Bericht door Zonneklaar Energie »

goed forum dit, zoeken jullie nog een sponsor?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Originele boodschap was:
Betaalbare zonnepanelen en eenvoudig opbrengsten schatten schreef:via http://www.sesamstraat.nl
nou maar hopen dat deze reclameboodschap niet te uitvoerig is :fff
Waarbij de naam van de link door mij is vervangen door de beroemdste straat van Nederland en België
Laatst gewijzigd door kockie op 06 aug 2011, 14:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht weer in min of meer originele toestand gebracht
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Betaalbare zonnepanelen en eenvoudig opbrengsten schatte

Bericht door deleted »

Neen hoor. Sesamstraat is hier al jaren hoofdsponsor.


G
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Betaalbare zonnepanelen en eenvoudig opbrengsten schatte

Bericht door kockie »

Waar moet ik op klikken dan? Op Inneminie of Pino?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: :fff

Bericht door Chicken Power »

Mijn waardeGandalf,
Gandalf schreef:Neen hoor. Sesamstraat is hier al jaren hoofdsponsor.
Ik mag ik u bij deze complimenteren voor deze geheel en al geslaagde moderatieactie!

Vandaar dat ik in het kader van de ecologische verantwoorde boomerang u nog is een handje hulp toesteek om aan den volke zo goed als mogelijk kond te doen, van hetgeen waar mee men geconfronteerd kan worden.

In naam is deze club nog steeds traceerbaar,maar middels verleidelijke webpagina’s als een ‘opbrengstcalculator’ en een ‘maatwerkofferte’ trachten zij zich mensen aan zich te binden.

Er staat ergens wel beschreven dat dit wel het betere China spul is.

Alleen het gaat wat fout met de communicatie. Nu zijn er best wel meerdere aanbieders die hier ook hun zegje doen, maar daarbij ook inhoudelijk op dit forum participeren.

Deze club laat dat na, en ook de (on)mogelijkheid tot direct contact roept meer dan de nodige vragen op.

Dat kan een misser zijn van de website- bouwer. Die heeft zo te zien wel op elke pagina het inschrijvingsnummer van de Kamer van Koophandel vermeld.

Dat is een openbaar register, welks nu even niet toegankelijk is. Ik zal die gegevens morgen invoeren. Dan is het helder met wie je te maken hebt, en kun je ze gewoon ook even bellen of langs gaan.

De algemene voorwaarden die nu te lezen zijn, maken voor het dagelijks gebruik, m.i. toch een wat te groot voorbehoud.

Waar, indien je als dan nog tot een overeenkomst mocht komen, je jezelf ook nog eens verbind tot een onderzoek door A.F.I. te Leeuwarden.

Deze club is genoegzaam bekend van het programma TROS RADAR:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=22097

Kortom, weest waakzaam, ga niet rustig naar bed, en zegt het voort!

Groet, Cp
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 06 aug 2011, 02:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Verwijderd.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: :fff

Bericht door deleted »

Dat is zonneklaar CP !

G
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: :fff

Bericht door deleted »

Zonneklaar Energie schreef:goed forum dit, zoeken jullie nog een sponsor?

JAzeker, bij serieuze interesse kan je altijd contact nemen met Kockie via PB.

Meestal krijgen we enkel te maken met "hit and run" invallen van snelle reclame droppers.
De enig sponsor waar we al jaren écht op kunnen rekenen is: http://www.sesamstraat.nl

G

PS
Nieuwe vragen kan je ook altijd onderaan toevoegen hoor. Door je oorspronkelijke reclame en vraag te wijzigen, lijkt mijn eerste antwoord een beetje naast de kwestie.
Meer nog: ik heb er een hekel aan als men mij probeert woorden in de mond te leggen!
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: :fff

Bericht door Chicken Power »

Hier de gegevens uit het handels register, met telefoonnummer:

Handelsnaam
sesamstraat

Bezoekadres
Wallenbergstraat 61, 2131TS Hoofddorp

Telefoonnummer
0639316558

Internetadres
http://www.sesamstraat.nl

E-mailadres
r.j.rozendal@sesamstraat.nl

Datum vestiging
06-06-2011 (datum registratie: 03-06-2011)

Activiteiten
SBI-code: 4791 - Detailhandel via postorder en internet

SBI-code: 4652 - Groothandel in elektronische en telecommunicatieapparatuur en bijbehorende onderdelen

De detailhandel (o.a. via internet) en groothandel in zonnepanelen en toebehoren, tevens het geven van adviezen met betrekking tot zonne-energiesystemen en aanverwante producten

Werkzame personen
1


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: :fff

Bericht door kockie »

Zonneklaar Energie schreef:goed forum dit, zoeken jullie nog een sponsor?


Originele boodschap was:
Betaalbare zonnepanelen en eenvoudig opbrengsten schatten schreef:via http://www.sesamstraat.nl
nou maar hopen dat deze reclameboodschap niet te uitvoerig is :fff
Waarbij de naam van de link door mij is vervangen door de beroemdste straat van Nederland en België
Sponsering is altijd welkom in de vorm van een donatie. Als dat niet lukt is een pallet zonnepanelen natuurlijk ook welkom. Adres wil ik wel geven via een PB.

Bedankt voor het compliment!

Forumregels zijn hier te vinden
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Zonneklaar Energie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2011, 20:18

Re: :fff

Bericht door Zonneklaar Energie »

Allereerst wil ik iedereen graag bedanken voor de reacties, enkele van u kan een gebrek aan humor in elk geval niet verweten worden. Zoals iemand al had ondekt is Zonneklaar Energie nog maar net van start in de huidige vorm en er wordt nog hard gewerkt aan het verbeteren van de website dus alle feedback is van harte welkom. Binnen enkele weken vindt de eerste update plaats, niet alleen worden er dan enkele nieuwe producten toegevoegd, voornamelijk worden er dan technische verbeteringen doorgevoerd en verbeteringen met betrekking tot de gebruiksvriendelijkheid van de website van Zonneklaar Energie.

Ik wil toch graag even op een aantal zaken inhaken, ik hoop niet dat dit als een reclameboodschap wordt afgedaan want dat is dit keer geenszins mijn bedoeling. Er worden allerlei onjuiste beweringen gedaan en snelle conclusies getrokken over Zonneklaar Energie. Ik hoop dat ik met dit bericht een aantal zaken kan uitleggen want blijkbaar zijn er veel onduidelijkheden.

De algemene voorwaarden zoals op de site van Zonneklaar Energie vemeld, kunnen slechts hun toepassing vinden op zakelijke klanten, en dan slechts voorzover er niets anders is overeengekomen. Voor consumenten zijn andere voorwaarden beschikbaar, deze worden pas sinds kort gebruikt. Mogelijk zijn de voorwaarden voor zakelijke klanten zoals bouwbedrijven/aannemers en dergelijke te scherp gesteld, ik ben u erkentelijk voor uw inzichten in deze. Het kan echter in bepaalde gevallen handig zijn om alleen al uit voorzorg dergelijke bepalingen op te nemen, zo’n bureau wordt immers alleen ingeschakeld wanneer iemand structureel weigert te betalen en wij onze producten kwijt zijn. Kennelijk bent u zelf niet zo goed van vertrouwen, dan zou u dit juist moeten kunnen begrijpen. Ik zal naar aanleiding hiervan de jurist raadplegen die de voorwaarden heeft opgesteld en mogelijk wijzigingen doorvoeren. Voorts kan ik u melden dat het tot op heden gelukkig nog nooit is voorgekomen dat de betreffende firma daadwerkelijk door Zonneklaar Energie is ingeschakeld. Bij de consumentenkoop gelden totaal andere voorwaarden. Klanten die via de website bestellen dienen vooraf te betalen en hebben wettelijk na ontvangst 14 dagen de tijd om aan te geven de producten te willen retourneren, waarna zij het volledige aankoopbedrag terugkrijgen. Een en ander ingevolge de EEG richtlijnen voor kopen op afstand. Consumenten genieten dus altijd meer bescherming.

Wegens praktische redenen waar ik u op dit moment verder niet mee zal vervelen opent onze (niet al te uitvoerige) showroom pas eind september. Ik heb absoluut niets te verbergen maar ik zie geen enkele reden om tot die tijd mijn prive-adres op de site van Zonneklaar Energie te plaatsen, daar is namelijk niets aanwezig dat met het bedrijf te maken heeft, ik ben er nota bene zelf zo goed als nooit.

De bedrijfsfilosofie van Zonneklaar Energie is het voor iedereen mogelijk te maken bij te dragen aan een duurzame toekomst. Zonneklaar is geen multinational, het is inderdaad een klein bedrijf, dat pas recentelijk is gestart in de huidige vorm. De aanmelding bij dit ecologieforum heeft vooral ook plaatsgevonden om met gelijkgestemden van gedachten te kunnen wisselen over het inhoudelijke belang hiervan. Deze component mis ik tot nu toe in de discussie. Heb ik de doelstelling van dit forum verkeerd begrepen? Dan hoor ik dat graag.

Overigens kan ik in z’n algemeenheid best waarderen waarom u allen zo reageert, zeker omdat u ook aangeeft waarom u de betrouwbaarheid in twijfel trekt, daar kunnen wij dan weer wat mee. Zolang u zich tenminste blijft realiseren dat ik niet degene ben die uw vertrouwen zoveel deuken heeft toegebracht , laat staan Zonneklaar Energie. En daarnaast kan ik u verzekeren: niet achter elke boom zit een beer.

Met betrekking tot sponsorschap beloof ik op dit moment nog even niks zoals u wellicht zult begrijpen, maar ik beloof u wel dat ik dit forum op regelmatige basis blijf bezoeken. Wie weet zal dit uiteindelijk tot alom gewaardeerde, veelzijdige en constructieve bijdrages leiden. Voorlopig durf ik niet meer, maar misschien ooit nog eens zo gewaardeerd dat ik op een goede dag een heuse link mag posten. Enfin, u zult wel merken dat ik niet aan hit & runs doe, dat rent dus echt voor geen meter he, zo’n digitale snelweg. Zo, dat is er weer uit lieve internethelden, het was me wederom een waar genoegen. Dit forum heeft nu al een speciaal plekje in mijn hart veroverd! Tot gauw!
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: :fff

Bericht door deleted »

Beste,

Iedereen is hier welkom om te discussiëren.
Maar zoals er bij een handelsovereenkomst een aantal voorwaarden gerespecteerd moeten worden, zo zien we hier ook graag de forumregels gerespecteerd.
De bedrijfsfilosofie van Zonneklaar Energie is het voor iedereen mogelijk te maken bij te dragen aan een duurzame toekomst. De aanmelding bij dit ecologieforum heeft vooral ook plaatsgevonden om met gelijkgestemden van gedachten te kunnen wisselen over het inhoudelijke belang hiervan. Deze component mis ik tot nu toe in de discussie.
Maar wat wat was de concrete vraag dan in dit verband ?
We hebben wel al ooit eens een discussie "extra muros" gehouden met mensen die dachten dat iedereen aan het milieu kon bijdragen door een loterijlotje te kopen ... (helaas geen echt "toonzaalmodel" van een discussie...)

En om een startschot te geven: Bij een netgekoppelde toepassing is de rendabiliteit enkel gegarandeerd door de subsidies (zeker in België).
De elektriciteit wordt voornamelijk geoogst en de zomer, zelfs met overschotten, waardoor vele paneel-bezitters nog meer electrische verbruikers in huis halen omdat zelf verbruiken voordeliger blijkt dan terugleveren.
Echter het grote elektriciteitsverbruik situeert zich in de winter. De lage winteropbrengsten ,samengeteld met de nieuwe elektrische verbruikers die ze hebben binnengehaald in de zomer, geeft dit nieuwe piekverbruiken op het net ...en mag de overheid nog een nucleaire installatie bijplaatsen om dit op te vangen ...


G
Zonneklaar Energie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2011, 20:18

Re: :fff

Bericht door Zonneklaar Energie »

Goh Gandalf, zo negatief had ik het nog nooit bekeken, ik zie de toekomst wat zonniger in, overigens zonder daarmee uw feitenkennis in twijfel te trekken. Wat u zegt is ongetwijfeld juist, zelf ben ik in ieder geval nauwelijks op de hoogte van de situatie in België maar ik wil er wel even op ingaan.

Persoonlijk vind ik subsidies in het algemeen vaak geen goed idee, een soort halfslachtige tussenoplossing. Maar goed, de politici die verantwoordelijk zijn voor de totstandkoming hiervan worden geacht een afspiegeling van de samenleving te zijn, dus heel simpel gesteld: dit is blijkbaar wat ‘we’ willen. Nou hoef ik zeker aan een Belg niet uit te leggen dat dit inmiddels bijna dichtgegroeide systeem lang niet altijd naar behoren functioneert. Het is dus eerder logisch dan verbazingwekkend dat de huidige situatie wat betreft duurzame elektriciteitsopwekking verre van ideaal is. Maar ik ben ervan overtuigd dat het besef van de noodzaak ertoe sterk zal blijven groeien de komende jaren. Dat gaat natuurlijk nooit zo snel als zou moeten want het was eereergisteren al hoognodig, maar een zekere progressie kan niet ontkend worden. En dan zijn er ineens talloze manieren denkbaar om het beter te doen. Met voldoende draagvlak in de samenleving zal de door u geschetste problematiek makkelijk opgelost kunnen worden. Of u wilt of niet, dit forum draagt ook bij aan de toename hiervan. Maar iedereen moet er wel in geloven natuurlijk, en het idee is dat wat we met z’n allen willen in hoge mate bepaalt wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Dat geldt niet alleen in de politiek maar bijvoorbeeld ook in de economie, die soms zelfs compleet afhankelijk lijkt van sentiment. Wat er feitelijk op enig moment gebeurt maakt dan eigenlijk niets meer uit want er wordt steeds geanticipeerd op het onvoorspelbare: de toekomst. Ik ben de laatste om te beweren dat de huidige situatie ideaal is of dat het systeem optimaal functioneert, maar één ding weet ik wel: als iedereen denkt dat het nooit wat wordt, wordt het natuurlijk nooit wat.

Overigens was het niet zozeer mijn bedoeling om direct een discussie te starten alswel uiting te geven aan mijn eigen sentiment na het lezen van de reacties, maar dat terzijde. De forumregels zal ik trouwens direct even doornemen, ook dat had eereergisteren moeten gebeuren, ik weet het..
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: :fff

Bericht door deleted »

Ik heb ook niets tegen zonnepanelen.
Probleem dat ik aanhaalde heeft te maken met het seizoensgebonden klimaat waarin we leven.
Zolang het piekverbruik in de winter ligt, zullen zonnepanelen niet direct een oplossing zijn.
In de toekomst zal voor het winterseizoen richting WKK op individuele of lokale schaal gegaan moeten worden om ook de zonnepanelen rationeel te maken. Altans dat lijkt mij persoonlijk de voor de hand liggende combi.
Probleem mag ook eens aangekaart worden.

En subsidies ...tja, dat is een probleem dat eventueel in een vingerknip veranderd wordt...
De discussie in Vlaanderen is daarin recent ook aan het wijzigen. Hier een uittreksel uit de Standaard voor de geïnteresseerden:
" Kleine gebruikers betalen grootste deel subsidiekosten. Vooral de kleinere verbruikers zullen de groenestroomsubsidies betalen. Over de omvang van de afwenteling is er grote discussie. Volgens Vlaams Parlementslid Herman Sanctorum (Groen!) dreigt 90 procent van de totale openstaande groenestroomfactuur afgewenteld te worden op de gezinnen en kleine bedrijven (laagspanningsklanten). Volgens minister van Energie Freya Van den Bossche (SP.A) gaat het om 75 procent, maar beiden zijn het er wel over eens dat een te groot stuk verhaald wordt op de kleine verbruikers.

98 procent van de zonne-energie-installaties staat op daken van particulieren, zegt Sanctorum, maar dat stelt inzake productie niet zoveel voor. Dat ligt helemaal anders voor de installaties op bedrijfsgebouwen. Die zijn maar goed voor 2 procent van de installaties, maar leveren wel de helft van de groene stroom uit zonne-energie in Vlaanderen. Dat een groot deel van de subsidies die die bedrijven opstrijken, door de kleine verbruikers wordt betaald, kan volgens Sanctorum niet.

Vorige week raakte bekend dat de groenestroomsubsidie dit jaar 72 euro extra zal kosten voor een gezin met een gemiddeld verbruik (De Standaard 23 maart).

Distributienetbeheerder Eandis bevestigt dat het grootste deel van de groenestroomsubsidies doorgerekend wordt in het tarief van de laagspanningsklanten. Dat werd in 2008 bij de vastlegging van de distributietarieven afgesproken met de Creg, de federale energieregulator. De verwachting toen was dat investeringen in zonne-energie vooral door particulieren zouden gebeuren, zegt Eandis-woordvoerder Simon Van Wymeersch. Toen ging de distributienetbeheerder er nog van uit dat 90 procent van de subsidies toegekend zou worden aan laagspanningsklanten.

Van Wymeersch beklemtoont echter dat Eandis nu een voorstel bij de Creg heeft ingediend waarin al voor een deel rekening wordt gehouden met de massale bedrijfsinvesteringen in grote zonneparken de voorbije twee jaar. Als de Creg volgende week het voorstel aanvaardt, dan betalen gezinnen, kleine professionele gebruikers en de kleinere kmo's 75 procent van de rekening, verklaart Van Wymeersch. Hij erkent dat dat meer is dan het aandeel van de laagspanningsklanten in de groenestroomproductie. Dat schommelt nu rond 66 procent en zou tegen eind volgend jaar zelfs terugvallen op 50 procent.

De Vlaamse minister van Energie, Freya van den Bossche, vindt dat de scheve doorrekening niet kan. Ze zal de zaak vandaag aankaarten bij haar federale collega Paul Magnette. Zelf heeft ze geen enkele impact op de nettarieven, want dat is een federale bevoegdheid.

De vier ministers van Energie van ons land steken vandaag voor het eerst de koppen bijeen. Streefdoel van het overleg is om uiteindelijk een staten-generaal voor Energie te organiseren. Dat moet tot een gestroomlijnder energiebeleid leiden.

Van Den Bossche gaat wel bekijken of de Vlaamse regering zelf maatregelen kan nemen. Het idee is om al wie het voordeel van een installatie heeft, te laten meebetalen in de kosten van de subsidie.

Bron: DS 29/03/11
Plaats reactie