Steentje bijdragen aan de natuur

In deze topic kunnen en mogen links geplaatst worden naar andere (commerciele) sites. Uitvoerige reclameboodschappen worden niet op prijs gesteld.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Steentje bijdragen aan de natuur

Bericht door kockie »

Het is een ware kruistocht Gandalf. Hulde!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Steentje bijdragen aan de natuur

Bericht door Dutch John »

Ik had Cp al een tweede bijnaam willen geven: "de slachter". Uiteraard in meer dan één opzicht. Gandalf zet echter het werk voort en toont zich een ware "uitbener"....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Steentje bijdragen aan de natuur

Bericht door deleted »

Ongelooflijk hoe ze zelfs prominent op de websites van de natuurgebieden geraakt zijn.
Ziel verkocht aan de duivel?
http://www.natuurmonumenten.nl/content/kardinge
http://www.np-deloonseendrunenseduinen. ... ml?lang=en

Op de fora krijgen ze blijkbaar nietaltijd de gewenste reacties.
Maar geen nood ze hebben ook een nepforum opgericht om zichzelf te verheerlijken.
Voor wie eens goed wil lachen:
http://www.theinsiders.eu/site/index.ph ... 101&page=1

Dit begint op reclame 2.0 te lijken. Hoogtijd dat we eens wat tegengas gaan geven.

Ik begin eraan te denken om de Kaczynski-trofee werkelijk te organiseren ...

En nu een beetje info over ons "ecologisch merk":
http://www.dialoog.be/dekoevoet/archief ... wassen.php

Ik citeer de conclusie:

Ecover, Sonett, Delhaize Milieuvriendelijk 2 kg, EcoTop, Biotop, Eco-Lino zijn voorbeelden van ecologische wasmiddelen:

* wasactieve stoffen van plantaardige oorsprong (zowel zepen als niet zepen of een combinatie)
* percarbonaat als bleekmiddel, vaak apart te koop
* zeoliet, silicaten en carbonaten (in sommige gevallen ook soda) als ontharder
* enzymen (niet genetisch gemanipuleerd)
* geen toevoeging van hulpstoffen op petrochemische basis (zoals optische witmiddelen, anti-schuimontwikkelaars, kleurstofbeschermers, vergrauwingsremmer, bleekmiddelactivators en –stabilisators, bewaarmiddelen,enz)

Deze producten zijn te vinden in natuurvoedingswinkels. ‘Ecover’ ook in Colruyt, ‘Delhaize Milieuvriendelijk’ in Delhaize.

Dash, Ariël, ARO, ELIR, Dixan, Persil, Le Chat, Omo, Tandil, Bonux, Friss, Delhaize Power Wash, GB Density, UNA compact, enz zijn voorbeelden van niet-ecologische wasmiddelen:

* wasactieve stoffen van petrochemische (fossiele) oorsprong
* fosfonaten, polycarboxylaten of NTA en EDTA als ontharders
* perboraten als bleekmiddel
* optische witmakers
* enzymen die bij wasmiddelen van producent Henkel (Dixan, Persil, Le Chat, X-tra, wipp express) en Procter & Gamble (Dash, Ariel, Vizir, Dreft) ‘kunnen worden aangemaakt door genetisch gewijzigde bacteriën’
* hulpstoffen op basis van petrochemische grondstoffen (kleurbeschermers, enz)

En waar zijn de tijden dat alles ook gewoon schoon werd met groene zeep, azijn en harde natuurzeep ...
G
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Steentje bijdragen aan de natuur

Bericht door Tim »

Gandalf,

Het gaat alleen om geld, maar dat wist je natuurlijk al.

Je weet dat jij zelf ook mee doet in de race om de Kaczynski-trofee? Omdat ik je toch waardeer klik op op de door jou geposte links. Daardoor zie meer reclame dat ik anders zou doen, voor de nieuws site's heb ik een ad-blocker en tv kijk ik bijna niet.

You're in the race mate :mrgreen:

Sow, en nu weer verder HenKul bashen!

Tim :lol:

ps: Dank voor je lijstje, zal doorgeven aan de baas.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Steentje bijdragen aan de natuur

Bericht door deleted »

Tim,
Ter compensatie heb ik op alle geciteerde fora ook een reactie en een linkje naar hier geplaatst... :mrgreen:
En het lijkt misschien spreken voor eigen winkel, maar de posts zijn om de ogen te openen van degenen die we via deze links nieuw binnenkrijgen ....
En het aantal hits begint op een paar dagen al aardig op te lopen.

Maar je hebt een punt als we dit willen aanpakken, moet het zijn zonder zelf de naam te verspreiden. We moeten de tactiek nog verfijnen. Maar ja, we zijn nog maar net bezig.....


Nog even en ik verwacht bedreigingen van Henkel ....

HALLO MARKETING-GUYS WAAR ZITTEN JULLIE ?

G
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Steentje bijdragen aan de natuur

Bericht door deleted »

Kockie,

Na de opmerking van Tim:
Het is eigenlijk voldoende dat de mensen van de andere "getroffen" fora naar hier gelinkt worden.
De links van hier terug voegen niets toe. En een wijs man zei me eens "slechte reclame is ook reclame"...
Dus verwijder alle links in de posts maar best. Behalve die van dat artikel van "de koevoet" De mensen die uit ander fora hier beland zijn weten wel welk merk ze moeten terugvinden. (citaat uit artikel ook maar schrappen wegens teveel merknamen)
Ik zou het zelf doen maar kan enkel mijn laatste bericht bewerken.

G
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Steentje bijdragen aan de natuur

Bericht door Tim »

Gandhi,

Het was een grapje, laat maar lekker. Al is dit verre van een bash forum, dit soort lui mogen van mij afgezeken worden.

Tim
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Steentje bijdragen aan de natuur

Bericht door deleted »

En het milieu kan blijkbaar op verschillende manieren misbruikt worden.
Wat had je gedacht van het milieu als excuus om prijsafspraken te maken (kartelvorming)?


http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Consum ... aken.dhtml

En nog wat reclame voor de groene jongens ...
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=G686U38A
Plaats reactie