Kasten&rekken van karton

In deze topic kunnen en mogen links geplaatst worden naar andere (commerciele) sites. Uitvoerige reclameboodschappen worden niet op prijs gesteld.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sanne
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2011, 14:24

Kasten&rekken van karton

Bericht door Sanne »

Ik kwam laatst een site tegen waar ze kasten van karton hadden. Lijkt me wel wat voor hier!
Kartonnen rekken
xx
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Kasten&rekken van karton

Bericht door Brit »

Die bodem van karton.... :lol:

Het is waarschijnlijk mooi dat er weer wat wordt hergebruikt, maar is het weer een vorm van IKEA-wegwerp meubels of is het kwaliteit???
Degelijke meubels hoeven maar 1 keer te worden geproduceerd en getransporteerd, in plaats van iedere 5 jaar weggooien en vervangen..... :?
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Kasten&rekken van karton

Bericht door Albert van WdJ »

Karton als meubelstuk klinkt wel mooi. Zeker wanneer het gerecycled karton betreft.
't Is weer wat anders dan steigerhout en palletmeubels.
Maar wanneer je kijkt naar de site moet ik wel zeggen dat de prijs van het oude papier wel erg hoog is geworden.
Dat gaat zeker een minpunt worden.
Brit schreef:maar is het weer een vorm van IKEA-wegwerp meubels of is het kwaliteit???
Ik moet zeggen dat ik de meubelstukken van Ikea nou niet direct als wegwerpkwaliteit ervaar. Wat ik van dit warenhuis heb, kan makkelijk 20 jaar mee. En waarschijnlijk nog wel langer.


Albert
Change, before you have to.
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Kasten&rekken van karton

Bericht door Brit »

Albert van WdJ schreef: Ik moet zeggen dat ik de meubelstukken van Ikea nou niet direct als wegwerpkwaliteit ervaar. Wat ik van dit warenhuis heb, kan makkelijk 20 jaar mee. En waarschijnlijk nog wel langer.
Ja, als je ze niet meer uit elkaar hoeft te halen, gaan ze nog wel redelijk lang mee. Maar in vergelijking met de degelijke meubels die nu vaak als antiek wordt beschouwd is het prut. Het is weer het bekende 'prijs/kwaliteid verhouding' verhaal.
In principe is kwaliteid altijd ecologischer :wink:
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Kasten&rekken van karton

Bericht door Chicken Power »

Ondanks dat het een behoorlijk definitieve toepassing heeft, speelt de standtijd hier, beduidend minder.

Groet, Cp
Verwijderd.
SanneV
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 nov 2011, 15:21

Re: Kasten&rekken van karton

Bericht door SanneV »

Het bedrijf schijnt erg bezig te zijn met het milieu. Ze maken ook meubel, zoals commodes uit oud scheepshout, http://www.fashionforhome.nl/commode
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Kasten&rekken van karton

Bericht door deleted »

Beste SanneV,

Je moet wel een beetje opletten met overal linkjes te plaatsen.
Als er zelfs geen vraag of idee mee gemoeid is lijkt het nogal snel op reclame...

Erg ecologisch lijken de produkten ook niet direct. En dat ze in de lokale economie/omgeving geproduceerd zijn, lijkt me ook heel onwaarschijnlijk.

Als er dan toch reclame moet gemaakt worden laat het dan voor plaatselijke, ecologische, familiale bedrijfjes zijn. Liefst nog met een cradle-to-cradle of recyclage -inslag.
Zoiets voor meubels bijvoorbeeld:
http://www.mysticwood.nl/


G
SanneV
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 nov 2011, 15:21

Re: Kasten&rekken van karton

Bericht door SanneV »

Ja, oke.. Ik zie je punt met dit voorbeeld :)
Plaats reactie