Edelkamin Aquatondo 29 inzethaard met CV koppeling

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
turesnuur
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2009, 14:15

Edelkamin Aquatondo 29 inzethaard met CV koppeling

Bericht door turesnuur »

Deze Edelkamin Aquatondo 29 is een inzethaard/kachel met een CV koppeling. Van buiten af ziet het er uit als een openhaard met schuifdeur maar eigenlijk is het een op zichzelf staande kachel. Wij hebben hem ca 8 jaar geleden aangeschaft en jarenlang ons huis er mee verwarmd.

Vanwege veranderde omstandigheden (er is niet meer door de dag heen altijd iemand thuis en nu hebben we vaker 'snelle' warmte nodig) hebben we hem nu vervangen door CV met een losse kachel voor de gezelligheid.

Bij ons was de kachel ingebouwd in een schouw van platen op metalstud.

Alle onderdelen zijn aanwezig en werkend gedemonteerd:

- De kachel zelf;
- De leidingen, pomp, temperatuursensoren, expansievat, warmtewisselaar, koppelingen, etc. om de kachel in het CV circuit op te nemen;
- Een extra temperatuursensor en pomp die wij gebruikten om het cv circuit te schakelen
- Ca 1 meter flexibele rvs buis om de kachel op de schoorsteen aan te sluiten

De kachel moet worden opgenomen in het cv circuit (middels warmtewisselaar) en ter beveliging (actieve koeling bij oververhitting) ook in het waternet.

Deze Edelkaminkachel (of een vergelijkbaar type) wordt nog steeds verkocht in NL en heeft dan een vraagprijs van meer dan 3.000 euro, exclusief alle aansluitmaterialen (pomp/warmtewisselaar/ etc.etc.)

Doe een redelijk bod en de kachel verandert van eigenaar, hij staat hier nu in de weg...

Afbeelding

Stuur me een PB of mail voor mijn eigen foto's, ik zie niet 1-2-3 hoe ik die hier kan uploaden. Via Google vind je ook snel de specs.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Edelkamin Aquatondo 29 inzethaard met CV koppeling

Bericht door kockie »

turesnuur schreef: 25 feb 2018, 17:41 ik zie niet 1-2-3 hoe ik die hier kan uploaden.
viewtopic.php?f=8&t=735
turesnuur schreef: 25 feb 2018, 17:41 Doe een redelijk bod en de kachel verandert van eigenaar
Vraagprijs is verplicht... :geek:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
turesnuur
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2009, 14:15

Re: Edelkamin Aquatondo 29 inzethaard met CV koppeling

Bericht door turesnuur »

Doe een bod van 500 euro en de kachel verandert van eigenaar, hij staat hier nu in de weg...
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Edelkamin Aquatondo 29 inzethaard met CV koppeling

Bericht door pelletpower »

Ok, waar moet ik hem ophalen?
turesnuur
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2009, 14:15

Re: Edelkamin Aquatondo 29 inzethaard met CV koppeling

Bericht door turesnuur »

In Soest, ik stuur je een PB.
Plaats reactie