Kleine graafmachine 2 à 3 ton

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door swake »

Aangezien dit het ecologieforum is vond ik het helemaal gepast om hier ook eens te vragen naar een kleine graafmachine :mrgreen:
2de hands natuurlijk. Mag oud zijn. Liefst met kleine bak en grote bak. Mag wat werk aan zijn maar neit zodanig dat het ding nog enkel voor de sloop kan dienen. Als je ergens een goede deal weet staan laat het me weten aub.
WillemLimmen
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2014, 11:47

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door WillemLimmen »

Houd je www.troostwijkauctions.com in de gaten? Daar worden ze regelmatig aangeboden.

Succes Willem
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door pelletpower »

Hier een beetje naar hetzelfde op zoek. Wat denk je uit te geven?
Diegene die bij ons het graafwerk doet heeft weinig tijd. En als ie er is, heeft ie nogal eens stukken.
Onder de 8 mille koop je weinig bijzonders ben ik bang. Tenzij je veel tijd hebt.
DIY
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 sep 2012, 11:38

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door DIY »

Mogelijkheden bespreken voor zelf bouwen?
Bijlagen
towable backhoe..jpg
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door swake »

Troostwijk en co was ik nog niet gaan bekijken. Effectief wel een goed idee, al was het maar om de prijzen in het oog te houden. Wel goed uit de ogen kijken daar want je wordt nogal snel in de zak gezet ook. En niet vergeten +fee +BTW, samen rond de 40% extra!

Met een machine van 1.5ton heb ik al voldoende. Een 2.5ton is veel leuker natuurlijk. Er staat wel wat te koop voor minder dan 8k€, maar of je dat ook in huis wil halen... 10k€ lijkt me inderdaad wel zowat de target, in goed werkende toestand dan, dus eventueel na wat werk er aan.

Zelfbouw zou leuk zijn, maar heb de tijd er niet voor en vooral dat is veel en veel te licht spul. Beetje leemgrond zoals hier geraak je gewoon niet door, de machine gaat de lucht in ipv de bak de grond in. Heb er genoeg video'jes van gezien. Plezant speelgoed voor in de composthoop, maar niet als je echt moet graven.
Alternatief is een backhoe achter de tractor. Dan heb je tenminste het gewicht van de tractor nog. Heb er al een paar nieuwe gezien die rond de 4k€ kosten. In occasie niet te vinden (of het ding lekt langs alle kanten en is nog enkel een hoop verroest staal). Maar ben hiervan nog niet overtuigd.

Recent een paar mini machines gezien zoals de Yanmar B17 welke door een deur kan. Die feature kan ik ook wel gebruiken...
DIY
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 sep 2012, 11:38

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door DIY »

Ik zou wel contact willen met mensen die een licht, meer ecologisch verantwoord graafmachientje willen bouwen.
Elektrisch aangedreven (kan je er ook binnenshuis mee werken) low budget uit gebruikte onderdelen,
en mee te nemen aan de trekhaak.

Groet Do
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door mro »

Als je een hydraulisch groepje op 24V kan scoren, bvb van een laadklep van een vrachtwage, dan ben je al een heel eind.

Zal wel een beetje zoeken zijn naar een evenwicht tussen snelheid van de cilinders en capaciteit.
DIY
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 sep 2012, 11:38

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door DIY »

Gewoon een 220 volt hydrauliekpompje met stekker in het stopcontact is toch veel handiger?
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door pelletpower »

Waar we moeten graven hebben we geen stopcontact

Op zich interessant, trekhaak en doorkoppelen aan tractor of auto.

Tijd is wel een probleem
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door kockie »

een getrokken kraan achter de trekker? Zijn alleen niet zo sterk :?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
DIY
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 sep 2012, 11:38

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door DIY »

Pelletpower,

Een verlengkabel naar het dichtstbijzijnde stopcontact, en ruimhartig de kilowatjes vergoeden: een win win situatie.

Kockie,

Een trekker gebruikt veel fossiele brandstof.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door pelletpower »

Nee. Dan kan ik beter degene blijven betalen die nu het graafwerk doet. Nog steeds afhankelijk
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door nck »

Je moet je eerst afvragen hoeveel werk je daadwerkelijk voor een kraan(tje) hebt.
Wanneer je geen ervaring hebt in de bediening van een kraan dan valt het afwerken en het nauwkeurig waterpas uitgraven heel behoorlijk oefening.
De ervaring leert dat onervaren mensen een heel weekend nodig hebben om dat te bereiken wat een ervaren machinist in een halve dag doet.

Anders wordt het wanneer het een hobby is, een hobby mag geld kosten.
Maar kraan-machinist is een VAK.

Jan

(eigen Atlas 1602-D uit 1978 plus de beschikking over de nodige mini en midi-gravers)
Vinden wanneer je stopt met zoeken
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door swake »

nck schreef:eigen Atlas 1602-D uit 1978 plus de beschikking over de nodige mini en midi-gravers
Plezant speelgoed, maar je woont te ver van mij :-D

Natuurlijk gaat een pro het meestal veel sneller klaren dan een DIY-er. Groot nadeel van de pro is dat je tijdens het werken dan niet zelf eens goed kunt vloeken en zweren van 'dat doe ik nooit meer !'

Ik weet waarom ik die kleine graver wil. Heb er ruim voldoende werk voor nu. En wanneer dat werk achter de rug is kan ik nog altijd beslissen om het ding verder te verkopen.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Kleine graafmachine 2 à 3 ton

Bericht door nck »

swake schreef:Plezant speelgoed
Waar ik nog steeds kippevel van krijg is dit.
Als jochie nog op gedraaid op de zandput van mijn grootvader.
De zeskoppige "dorman-singers" als achtergrond koor.
Die tik gaat nooit meer over.
Bijlagen
nck.jpg
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Plaats reactie