Isolatieplaten gratis.

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Isolatieplaten gratis.

Bericht door GTV6 »

Wij hebben een grote voormalige varkensschuur waarvan de kap met isolatieplaten bedekt is.
Zelf ben ik een held zolang het niet te hoog is. Twee meter is wel de max dat ik mij goed voel dus vandaar een compromis. We hebben een 250 tot 300 m2 aan isolatieplaten aan het dak in de schuur. Het zijn licht blauw gekeude platen.
De platen zijn 3 cm dik dus mooi voor isolatie. Diegene die daar ecologisch iets mee wil is welkom, de platen zijn gratis enkel vragen we geen troep achter te laten.
En 100 m2 is voor mijzelf, voor de buffer en zo meer.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door pelletpower »

Klinkt goed om in onze vloer te verwerken. Foto's? Hoogte nok? Hoe is t bevestigd? Steiger aanwezig?
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door jobplas »

GTV6 schreef:Wij hebben een grote voormalige varkensschuur waarvan de kap met isolatieplaten bedekt is.
Zelf ben ik een held zolang het niet te hoog is. Twee meter is wel de max dat ik mij goed voel dus vandaar een compromis. We hebben een 250 tot 300 m2 aan isolatieplaten aan het dak in de schuur. Het zijn licht blauw gekeude platen.
De platen zijn 3 cm dik dus mooi voor isolatie. Diegene die daar ecologisch iets mee wil is welkom, de platen zijn gratis enkel vragen we geen troep achter te laten.
En 100 m2 is voor mijzelf, voor de buffer en zo meer.
Hallo GTV6,

Intressant, die isolatieplaten! Weet je wat voor spul het is? Vermoedelijk PIR platen? Enig idee van de afmetingen van een plaat?
Ik heb er wel intresse in, alleen waar staat deze schuur? Met hoogte heb ik weinig moeite.

Gaat het dak ook van de schuur? Wat wordt de nieuwe bestemming?

Ik lees net het berichtje van Pelletpower, eventueel kan ik een steiger meenemen, maar hangt wel van de locatie af.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
hein uut mooi drente
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jan 2012, 22:27
Locatie: Hartje Drenthe

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door hein uut mooi drente »

Mocht er nog wat overblijven dan heb ik ook wel belang bij een gedeelte om mijn schuur te isoleren.
wie een gat graaft voor een ander is machinist
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door Pietje »

Wat is de dakbedekking die er boven ligt? Met asbest kan er vervelend stof op de isolatie liggen...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door Sandman79 »

Locatie?

Ik heb ook interesse in een 15 vierkante meter van een 10 cm dikte in totaal om mijn buffer beter te isoleren? :)
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door GTV6 »

Ja locatie wel handig is omgeving Tiel, platen zijn mes en groef ongeveer 200x50 en ik vermoed pir.
De nok is een 4,5 meter ongeveer en er zitten asbestplaten boven.
Klimmateriaal is niet aanwezig. De platen zijn met flensspijkers vastgemaakt.
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door jobplas »

Tiel is voor mij helaas teveel uit de richting.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door GTV6 »

Het krijgt een andere bestemming, de platen gaan mee in het afval. en wordt samen met het dak afgevoerd.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door Pietje »

GTV6 schreef:Klimmateriaal is niet aanwezig.
Rolsteiger-werk. Te leen Schijndel, voor mensen die dat in de route hebben ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door kockie »

Begrijp ik nu goed dat het aanbod ingetrokken wordt?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door Sandman79 »

ik kan anders nog maandag komen een heel deel platen afbreken? :(
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door GTV6 »

Idd ik trek het aanbod in, het stof op de platen heeft mij aan het denken gezet.
En het is idd een zeker risico er ligt zeker stof op en een deel daarvan kan best asbest zijn na al die jaren, een kap beweegt dus kan er best stof vrijkomen.
De werkmethodiek ken ik nog niet wellicht maken ze de platen schoon en kan er dan alsnog gedemonteerd worden.
Maar het eerste plan was geen doordacht plan, eerst isolatie verwijderen.
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door Sandman79 »

ik heb een P3 masker hoor... :)
En asbest is gevaarlijk, maar nu ook weer niet overdrijven ermee :) .
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Isolatieplaten gratis.

Bericht door ritsaert snijder »

Ik vind het een heel goed idee om ze af te voeren. Hangt natuurlijk ook sterk af van de soort asbest en in welke mate de vezel gebonden is. Met wat maatregelen is de kans dat je er ziek van wordt misschien niet heel groot, maar de gevolgen zijn wel groot. En dat voor isolatieplaten, recyclen is goed maar asbest recyclen is af te raden.
De kunst is ook om de ruimte vervolgens goed te reinigen.
groet!

Ritsaert
Plaats reactie