Te koop/te huur/samenwonen & werken Alpenland Slovenië

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hemmingway75
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2015, 12:21

Te koop/te huur/samenwonen & werken Alpenland Slovenië

Bericht door Hemmingway75 »

In een Natuurpark in noord west Slovenië. Gelegen op een van de mooiste en meest centraal gelegen plekjes van Europa, aan de voet van de Julische Alpen op de grens met Italië (nabij Udine) aan de rivier Nadiza - de schoonste rivier in Slovenië - bezit ik een boerderij met 3.500m2 (bouw/agrarische/toeristische) grond. Naast de boerderij staat een stal en achter en naast de boerderij ligt de overige grond, waaronder 1 kavel met een fruitboomgaarde en een grote weide. Het plan is hier een Nederlandstalige gemeenschap te creëren. De structuren zijn uit de 18e eeuw en dienen gerenoveerd te worden, dus ze zijn nu nog onbewoonbaar. De grond mag o.a. worden gebruikt voor een mini (eco) camping of eco dorp en de grond is zeer zonnig gelegen en zeer vruchtbaar, dus uitstekend geschikt voor een zelfvoorzienend leven. Ik spreek zelf Sloveens en ken de regio en de mensen erg goed. Het gebied grenst aan de Soča (spreek uit als Sotsja) vallei en het Triglav Nationaal Park. Slovenië is wat meer exclusief als land dan andere, maar ligt zeer centraal, met de Alpen en de Middellandse Zee in de voor- en achtertuin. Het land wordt vaak verward met Slowakije. Slovenië is de onbekende parel van Europa. Wie heeft er zin om samen te werken, wonen en leven en te bouwen aan een zelfvoorzienende toekomst? Of wie heeft er leuke ideeën voor een ‘eigen’ gemeenschap? Of wilt u gewoon eens komen kijken? Alle opties zijn bespreekbaar..

Uiteraard kan ook (een deel van de) grond worden verkocht om (grotere) investeringen of dieren mogelijk te maken. Er zijn 9 kavels van verschillende grootte en met verschillende status tegen aantrekkelijke prijzen voor gelijkgestemden. Indien interesse kan ik u hier altijd meer over vertellen.

Vliegen naar Slovenië kan erg goedkoop met Ryanair, Easyjet, Tuifly of WizzAir naar Venetië, Treviso, Trieste, Ljubljana, Zagreb of Klagenfurt. Met de auto is het ong. 12 a 13 uur rijden.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Te koop/te huur/samenwonen & werken Alpenland Slovenië

Bericht door Ruuben »

:cry: .... u bent 20 jaar te laat voor mij
_Caithlynn
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2015, 14:17

Re: Te koop/te huur/samenwonen & werken Alpenland Slovenië

Bericht door _Caithlynn »

Hallo,

Ik heb wel interresse, in het wonen in slovenië
Zou u contact met mij kunnen opnemen?

mvg
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Te koop/te huur/samenwonen & werken Alpenland Slovenië

Bericht door Sputnik »

Die regio is eenvoudigweg schitterend :)
JanD
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2015, 22:58

Re: Te koop/te huur/samenwonen & werken Alpenland Slovenië

Bericht door JanD »

Ik heb interesse in uw aanbod betreffende het samenwonen&werken in Slovenië.

Heeft u nadere informatie mbt mogelijkheden, voorwaarden en kosten bij dit project, dan zou ik graag deze informatie van u ontvangen.
We zouden elkaar ook kunnen ontmoeten en dan de benodigde informatie kunnen uitwisselen.
Ik zie uw reactie vol belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Jan Derksen
Laatst gewijzigd door kockie op 08 nov 2015, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: emailadres verwijderd ivm voorkomen van spam
Wendy
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2019, 20:18

Re: Te koop/te huur/samenwonen & werken Alpenland Slovenië

Bericht door Wendy »

Beste

Uw oproep is al wel van enkele jaren geleden. Hoe staat het ondertussen met uw plannen?

Vriendelijke groet
Wendy, Kevin en Noélie
HellenV
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2019, 01:10

Re: Te koop/te huur/samenwonen & werken Alpenland Slovenië

Bericht door HellenV »

Wat leuk! Ik zie dat dit een oud bericht betreft. Ik ben zelf iets soortgelijks aan het opzetten in slovenie. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen in jullie project!!

Mochten er mensen zijn die mee willen helpen in slovenie bij het opzetten van een retraite dan kunt u mij mailen. (Hellen.visser@outlook.com)
Bedoeling is om huis, boomgaard, moestuin, kas, 2 hect weiland , 1 hect bos, schuren geschikt te maken voor eigen voorzienend leven. Wil je meedenken en doen dan ben je welkom om te reageren, wie weet kunnen we iets voor elkaar betekenen.

Met vriendelijke groet,
Hellen Visser
Plaats reactie