bijennest

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

bijennest

Bericht door pelletpower »

Gratis af te halen. Bijennest in boom
Bijlagen
bijennest.jpg
pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: bijennest

Bericht door pelletpower »

Lachen, heel de tuin vol bijen. Nu beginnen ze rustig te worden en zijn verzameld in een boomtopje. Iemand interesse? Moet ik zelf een nieuwe hobby beginnen? Wat is wijsheid? Wie weet iets? Imker bellen? Of toch zelf aan de gang gaan? Schitterend om te zien!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: bijennest

Bericht door Tim »

Pellet,

Als een imker niet oplet gebeurt dit: Nu zijn ze voor de persoon die ze kan vangen.

Tim
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: bijennest

Bericht door Brit »

Ik heb me laten vertellen dat het een lastige hobby is. Ik zou een imker bellen en vragen of ze een nestkast voor je kunnen neerzetten en onderhouden. Voor de imker een extra volk en inkomsten en voor jouw een leger bestuivers en misschien een paar potten honing.
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: bijennest

Bericht door pelletpower »

Nou, het was een hectisch dagje en het ziet er naar uit dat ik een nieuwe hobby heb. Een oude vriend die ik te lang niet heb gezien heeft me geholpen en voorlopig een kast geleend. Benbenieuwd of het wat wordt.
pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: bijennest

Bericht door pelletpower »

Hier nog wat foto's
Bijlagen
Rustig plaatsje op het dak met uitzicht op het oosten
Rustig plaatsje op het dak met uitzicht op het oosten
foto (4).JPG (48.9 KiB) 5194 keer bekeken
Even ,, wat raampjes maken
Even ,, wat raampjes maken
foto (3).JPG (60.94 KiB) 5194 keer bekeken
Uit de boom in de mand
Uit de boom in de mand
foto (1).JPG (44.15 KiB) 5194 keer bekeken
De vangst
De vangst
foto (2).JPG (49.21 KiB) 5194 keer bekeken
pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: bijennest

Bericht door pelletpower »

Nou ja, dan maar geen biertje meer. Tot morgen
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: bijennest

Bericht door Brit »

Veel suc6 toegewenst. Ieder bijenvolk extra is mooi meegenomen tegenwoordig.....
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: bijennest

Bericht door kockie »

Hou ons op de hoogte!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: bijennest

Bericht door Lieve »

Prachtig!
pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: bijennest

Bericht door pelletpower »

Nou, ze zitten er nog. Wie weet gaat het wat worden. Het is een 10 raamskast, waarvan er 3 in gebruik zijn. Nou moet ik binnenkort eens gaan kijken of er al uitgebreid kan gaan worden. Geen idee wat het beste tijdstip van de dag daarvoor is. Vandaag de tip gekregen op imkerpedia te kijken. Moet ik nog doen...
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: bijennest

Bericht door Dutch John »

Ook bij jou in de buurt, komend weekend: http://www.bijenhouders.nl/landelijke-open-imkerijdag

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: bijennest

Bericht door pelletpower »

Zaterdag te druk en vandaag waren de dagen in de buurt voorbij. Op naar onze kennis dus.

Tevoren al in de weer geweest met spuitpak, handschoenen en duikbril van de kinderen. (Uit)Lachen natuurlijk, maar ik laat me niet tegenhouden. De bijen hebben 3 ramen gekregen en nu werd het tijd om bij te plaatsen. Toen het deksel van de kast ging schrok ik van het geluid en besloot dat het misschien toch beter was een betere bescherming te gaan gebruiken. Zeker omdat ik geen roker bij me had. Sodeju wat kunnen die beestjes een herrie maken. Bovendien zaten ze in de hoek naast de ramen. In de hectiek bij het plaatsen hadden we vergeten de vliegplank te versmallen. Dat is een dag later gebeurd. Aangezien het een drukte van jewelste was onder het voerglas in het deksel dacht ik dat ze naar het midden verplaatst waren. Inmiddels is een betere bescherming en rokert gescoord, morgen weer een kans. Fascinerend goedje!
Bijlagen
duikert.jpg
pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: bijennest

Bericht door pelletpower »

Gisteren de raten weggehaald die ze zelf aan het bouwen waren en de kast maar volledig gevuld. Vanmorgen zaten ze goed in het midden van de kast. De foto's van gisteren moet ik nog plaatsen. Ze blijven vrij rustig, ook als je hun bouwwerk afbreekt en volledig in de kast moet. Daar hebben we geluk mee. Je weet nooit wat voor zwerm het is. Voor hetzelfde geld zijn het een paar killer-bee's. Ze hebben zelfs nog niet gestoken.
Nu eens kijken of we ze de winter door krijgen.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: bijennest

Bericht door David86 »

He pellet leuk dat jij het ook leuk vind. Ik heb zojuist ook een zwerm geschept en in een tbh observatiekast gedaan. Mocht iemand ook aan de bijen willen dan kan diegene het volk met de kast krijgen. Ik heb al weer meer volken dan ik voor nu wil.


groeten
..
Plaats reactie