kachel te koop

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mart602
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2014, 15:31

kachel te koop

Bericht door mart602 »

Vanwege ziekte is het voor mij niet meer echt goed mogelijk in de toekomst met houtstook bezig te blijven.

Daarom heb ik na veel wikken en wegen toch maar besloten mijn Tigchelkachel 6D te verkopen.

Hij is muisgrijs van kleur en is 5 jaar in gebruik geweest. Afgelopen winterperiode 1X per dag, daarvoor tijdens vriezend weer vaak 2X per dag, andere dagen ook 1X. Ik weet tijdens de laatste schoonmaak herfst 2013 dat er binnenin van één steen een hoek af was. Die heb ik gewoon met steenwol er toch ingezet en staat klem, daar kan dus weinig mee gebeuren. Het is een simpele steen (geen gekke vorm ofzo) dus deze zou éénvoudig nieuw gemaakt kunnen worden of gewoon zo houden. Ik zet 'm altijd in de was.
Gewicht is 800Kg.

Ik stook 'm met 3½ Kg hout per vulling en dan brandt ie ca. 6 á 7 kwartier. Hij heeft bij mij een uitgang van 150 maar 130 kan ook. Uitgangstemperatuur ligt in begin stookproces op 80gr en op het einde op ca 110gr. Brandt zéér netjes en egaal.

Ik heb ook nog >1 M3 hout, deels gezaagd en deels balkjes van 5X7 cm.

Ik woon in het oostelijk deel vh land, regio Arnheen dacht aan een prijs rond de 2500.
De totale diepte van de buitenste maat (vloerplaat en deksel) is 69 cm.
Hoogte is 1.49m
trudi
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:56

Re: kachel te koop

Bericht door trudi »

hoop dat t beter is met je gezondheid,
maar is je kachel al weg?

met vriendelijke groet,
trudi
Plaats reactie