Bos te koop

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bos te koop

Bericht door Krelis »

Dutch John schreef:
frans schreef: En, dat spreekt jou zeker aan, een lowtech zoncollector/batterij.
Klopt Frans, maar Friesland is wat ver fietsen voor mij. Bovendien ben ik inmiddels redelijk voorzien. Krijg ik in m'n leven niet meer opgestookt.

Voordat je bos koopt, kan het raadzaam zijn uit te vinden of je van deze natuurgrond ook cultuurgrond (landbouwgrond) mag maken. Zoniet, dan is de waarde beperkt tot wat erop groeit en nog kan groeien voor volgende generaties. Meestal betreft het gronden met een slechte structuur, die vroeger nergens anders goed voor waren. De humusopbouw in de loop van de jaren kan daarentegen weer veel goed maken.

Doorgedacht over landbouwgrond en de huidige prijzen ervan: amper economisch rendabel als de bedoeling is om er wat op te verbouwen. Boeren met grond worden niet rijk van de jaarlijkse opbrengst. De grondprijsstijging door de jaren heen brengt voor hen bij verkoop veel meer rendement. Wat ik mij afvraag is het volgende: stel landbouwgrond kan niet meer bewerkt worden met behulp van fossiele energie. Kan nog even duren, maar ooit geraken we aan dat punt. Dan zal veel grond braak komen liggen of bewerkt worden met spierkracht. Er zal een hoop lucht uit de grondprijs lopen. Voor de lange termijn lijkt mij bosgrond daarom attractiever als investering dan landbouwgrond, behalve als de afmetingen van het perceel zodanig zijn, dat je het zonder fossiel kunt bewerken.

Groet,
DJ
grote stukken land (>10ha) zijn door de 70+ boeren in de familie (laatste generatie) nu niet te verkopen, ook niet voor de helft van de prijs ivm afschaffng melkquotum. De bank financiert niet. Grote boeren hebben geen overwaarde, dat is al van de bank :wink: Laatste nieuws is, net nu de grote schuren overeind getrokken zijn, dat veestapel met 20% moet krimpen en 30% moet stoppen in 2016. Op de recente biobeurs in Duitsland was de animo voor workshops van potentiële overstappers buiten proporties. Scheelt 20ct per liter?
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bos te koop

Bericht door Krelis »

frans schreef:Het schiet niet op.
1,50 de vierkante meter?.... v.o.n.......doneer ik ook 2000 aan het forum.
hier kijken alleen 50plussers of soms jonger(en) met hypotheken, niet direkt je doelgroep.

Zelf denk ik meer in halve hectare vruchtbare (zee/rivier)kleigrond waar al een schuur op staat, zodat er (illegaal) gebivakkeerd kan worden. Plus ivm mestuitrijden geen veeboeren en maisakkers in de directe omgeving. Ik heb gezien dat het er soms is: bv in het centrum van Zutphen, de Bioakker.
A.Bles
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2016, 21:07

Re: Bos te koop

Bericht door A.Bles »

Hoi Frans,

Ik heb interesse in jou bos.
vriendelijke groet,

Appie
Erik103
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2016, 21:51
Locatie: Drachten

Re: Bos te koop

Bericht door Erik103 »

Hoi Frans,

Is het bos nog steeds te koop?
Zo ja, dan zou ik graag contact met je opnemen.

Groeten!

Erik Reitsma.
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Bos te koop

Bericht door frans »

Ja hoor,
Stuur maar een pb = persoonlijk bericht ( mooie knop hier onder)
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
RolandjonkersFR
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2017, 17:36

Re: Bos te koop

Bericht door RolandjonkersFR »

Hallo frans,

is dit perceel nog steeds beschikbaar?

mvg Roland
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Bos te koop

Bericht door frans »

Ja.
Ik alleen nu niet.
Groet.
Frans.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
RNTJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:13

Re: Bos te koop

Bericht door RNTJ »

Frans, als het perceel nog te koop is, zou je dan contact met mij willen opnemen? Ik kan zelf helaas (nog) geen contact opnemen omdat ik nieuw c.q. onvoldoende actief ben op het forum. Dank, Roelof.
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Bos te koop

Bericht door frans »

Ik heb nu een aantal belangstellenden maar ben zelf niet beschikbaar.
Als dat wel weer het geval is neem ik met een ieder contact op.
Groet,
Frans.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Bos te koop

Bericht door frans »

Ik heb besloten om het bos aan een kennis te verkopen.
De koper is uiteindelijk geen bekende op/van het forum.
Bedankt voor de belangstelling.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Bos te koop

Bericht door kockie »

Dan sluit ik hierbij deze topic.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gesloten