Bevruchte eieren gevraagd

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

Gesloten
jadebree
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 feb 2009, 10:27

Bevruchte eieren gevraagd

Bericht door jadebree »

Ik ben op zoek naar bevruchte eieren van vlees kippen, en ganzen en kalkoenen etc.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Bevruchte eieren gevraagd

Bericht door David86 »

voor het "biologische" broedmateriaal moet je denk ik even wachten tot het voorjaar.

Ik heb evt. Poule de Bresse en Noord Hollands Blauwe eieren. Kalkoenen ben ik mee gestopt. In verhouding tot een kip is een kalkoen niet sterk, kies je een sterke, dan zit er relatief weinig vlees aan. Daarnaast vind ik de hanen te opgefokt, zeker met kleine kinderen in de buurt

Kaapse eenden staan op de planning voor komend voorjaar, misschien is dat ook wat voor jou ? Ik vind eend aanzienlijk beter smaken dan gans.

Groeten,
..
jadebree
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 feb 2009, 10:27

Re: Bevruchte eieren gevraagd

Bericht door jadebree »

kalkoenen kan ik nu reeds ook al gebruiken.

wie heeft er nog zitten?
jadebree
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 feb 2009, 10:27

Re: Bevruchte eieren gevraagd

Bericht door jadebree »

heb inmiddels eieren van poule de bresse en NoordHollands Blauwe.

mochten er meer mensen zijn die hier belangstelling voor hebben, hoor ik het wel 0.50 cent per ei
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Bevruchte eieren gevraagd

Bericht door David86 »

Broedeieren voor het opzetten van een foktoompje zijn het best te betrekken uit 2 verschillende bronnen. Om teveel inteelt te voorkomen.

Eieren broeden in de winter vind ik de reinste waanzin.. de kuikens zitten dan zowat 4 maanden onder de lamp/kunstmoeder.

"Ecologischer" leven is met de seizoenen mee, met de natuur mee. Je kunt er tegen in gaan maar niet zonder absurt veel energie in je projecten te steken. Er is een reden voor dat vogels hun ei leggen in mei.. (zij beschikken namelijk niet over een aansluiting op het fossiele energie netwerk :D )

Een kleine vijftig jaar geleden had men iemand die in de winter zijn veestapel wilde uitbroeden en opfokken waarschijnlijk voor gek verklaart. Anno 2012 is het de normaalste zaak van de wereld, kuubje gas/kolen in de fik en knallen maar..
..
jadebree
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 feb 2009, 10:27

Re: Bevruchte eieren gevraagd

Bericht door jadebree »

deze mag weg, ben voorzien
Laatst gewijzigd door ritsaert snijder op 10 jan 2013, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onderwerp gesloten en laten staan vanwege de informatie
Gesloten